تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/08/12 - 21:04
کد خبر: 333692

هوش مصنوعی بر رقبای انسانی پیروز شد

یک شرکت انگلیسی سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده که در بازی رایانه ای آنلاین بر رقبای انسانی پیروز شد. این آزمایش بدون ساده سازی بازی انجام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی میل، شرکت انگلیسیDeepMind  یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده که در بازی رایانه ای StarCraftII  بر بازیکنان انسانی پیروز شده است.

StarCraftII  یکی از محبوب ترین بازی های رایانه ای و ورزش های الکترونیک در جهان است. در  StarCraftII  بازیکنان مختلف موجودات فضایی مختلفی را کنترل می کنند و ارتشی برای نابودی رقبای خود می سازند.

در هر مبارزه بازیکن می تواند در هر لحظه هزاران حرکت را انجام دهد و بنابراین بازی رایانه ای چالشی سخت تر از بازی هایی مانند شطرنج یا Go به حساب می آید.

در این میان سیستم هوش مصنوعی مذکور که AlphaStar نام دارد در این بازی بر رقبای انسانی خود پیروز شد و در رده بندی بازیکنان آن ۹۹.۸ درصد بالاتر از بازیکنان دیگر بود.

به این ترتیب AlphaStar نخستین سیستم هوش مصنوعی است که مهارت آن در یک ورزش الکترونیک به انسان بسیار نزدیک است و  جالب آنکه این آزمایش بدون ساده سازی بازیStarCraftII انجام شد.

این دستاورد مهمی برای فناوری یادگیری ماشینی است.  اریول وینایلز یکی از کارشناسان شرکت «دیپ مایند» است که در توسعه AlphaStar  نیز همکاری داشته است. به گفته اوAlphaStar نوعی از سیستم هوش مصنوعی است که دانشمندان آن را «الگوریتم یادگیری تقویتی چند عاملی» می نامند.

این بدان معنا است که سیستم هوش مصنوعی مذکور پس از تجربه  مسابقه چند شبکه عصبی عمیق، اطلاعات مختلف را می آموزد.  شبکه های عصبی عمیق با الهام از مغز انسان ساخته شده اند و از آنها برای آزمایش و ارتقای استراتژی های مختلف در بازی استفاده شد.

پس از این مرحله AlphaStar در چند بازی آنلاین با بازیکنان انسانی رقابت کرد و توانست به مرحله «گرندمستر» برسد. این درحالی است که در رده بندی پلتفرم این بازی آنلاین فقط ۵۰ تا ۱۰۰ نفر  بالاتر از  AlphaStar قرار دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top