تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/13 - 03:12
کد خبر: 333732

اعتراض رئیس دانشگاه بوعلی به ظهور کوتوله‌‌های اصلاح‌طلب

نشست هم اندیشی نمایندگان اقشار و معتمدین همدان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز با حواشی و مطالب متنوعی همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، شب گذشته نشست هم اندیشی نمایندگان اقشار و معتمدان همدان با  حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور به میزبانی استانداری همدان برگزار شد که با حاشیه‌های بحث برانگیزی همراه بود.

اختلاف بین گروه‌های اصلاح طلب زیاد شده است

نخستین نماینده اقشار چشمه قصابانی نماینده حزب ایثارگران اصلاح طلب در استان همدان بود. وی در ابتدای سخن خود با وجود اینکه اعلام کرد من نمی‌دانم در این جلسه باید درباره چه چیزی صحبت کنم از همان ابتدا وظیفه قانونی شورای نگهبان که نظارت استصوابی برای انتخابات است را زیر سوال برد.

وی بابیان اینکه ما به شدت نگران رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان هستیم، گفت:ما در خواست داریم در این مورد وزارت کشور با شورای نگهبان صحبت کند تا معیار تائید صلاحیت افراد بر اساس سلامت آنها باشد نه انتقادات و موضع گیری ها.

چشمه قصابانی با اشاره به اینکه ما افراد بسیاری داریم که سال‌ها سابقه نمایندگی مجلس و دیگر مدیریت‌ها را در کارنامه خود دارند اما اگر نامزد انتخابات مجلس شوند فوری رد صلاحیت می‌شوند، افزود: ما از وزارت کشور می‌خواهیم با شورای نگهبان صحبت کرده و اعلام کند معیار رد صلاحیت افراد مواضع آنها یا انتقاداتشان نباشد بلکه میزان شایستگی آنها را ملاک قرار دهد.

وی با بیان اینکه مجلس امروز ما نیز مفید نیست،  ابراز کرد: باید کسانی را انتخاب کنیم که به درد مردم بخورند افرادی که می‌شناسیم  و می‌دانیم فردا پاسخگوی مردم هستند.

نماینده حزب ایثارگران اصلاح طلب همدان با اشاره به اینکه با نظارت استصوابی شورای نگهبان فکر نمی‌کنم چنین افرادی وارد مجلس شوند، عنوان کرد:  مسئله رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان در شهرستان‌ها بسیار بیشتر است.

وی با گلایمندی از بروز تشدد و اختلافات عمیق در جریان اصلاح طلبی مطرح کرد: اختلاف بین گروه‌های اصلاح طلب زیاد شده است آنقدر که دیگر اصولگرایان با ما کار ندارند چرا که می‌گویند اینها با خودشان درگیرند.

چشمه قصاباتی خطاب به معاون وزیر کشور ابراز کرد:  باید وزارت کشور وقتی کسی درخواست تاسیس حزبی را می‌دهد شرایط وی را بررسی کند  تا معلوم شود چه کسی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد احزاب موجود در کشور  زیاد شده است در حالیکه ما نیازی به وجود 15 یا 16 حزب نداریم بلکه همان 4 حزب در استان کافی است.

اگر زنان در آموزش و پرورش یا بهداشت شاغل نبودند آمار اشتغال زنان در ادارات فاجعه بود

از دیگر افرادی که پشت تریبون قرار گرفت تا نظرات خود را بیان کند مهرپویا نماینده بانوان ورییس پژوهشگاه معلم استان همدان بود.

وی عدم حضور فعال زنان در مباحث اقتصادی، خانه داری زنان، عدم به کارگیری زنان در بدنه و ساختار مدیریتی دولت و دیگر مسائل مربوط به جریان فمنیستی را مورد مطالبه قرار داد.

مهرپویا در سخنان خود تصریح کرد: اگر میزان حضور زنان در آموزش و پرورش و یا بهداشت و درمان نبود آن وقت آمار اشتغال زنان در ادارات و غیره فاجعه بود.

اصلاح طلبان افراد مورد تایید کانون‌ها را معرف کنند تا در انتخابات با شکست رو به‌رو نشوند

سخنران سوم حجت الاسلام قمری نماینده طلاب و مدیر آموزش و پرورش قهاوند بود، نماینده‌ای که پس از اعتراض حجت الاسلام نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مبنی براینکه شما چگونه نماینده طلاب همدانی هستید در حالیکه آیت الله موسوی به عنوان رئیس حوزه‌های علمیه همدان از چنین چیزی خبر ندارد، از موضع خود عقب نشینی کرده و گفت من از جانب خود سخن می‌گویم!

وی نیز با بیان اینکه ما در استان 20 حوزه علمیه، 77 شهید روحانی 6 هزار طلبه 3 آزاده روحانی و 31 جانباز داریم، گفت: همان گونه که مرفه بودن یک طلبه آسیب به شمار می‌آید فقر وی نیز برای جامعه یک آسیب است.

قمری بیان کرد: آموزش و پرورش بهترین فرصت تبلیغی برای طلاب است هرچند اعتبار چندانی نیز برای این کار در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد و آن اندک اعتبار نیز با تاخیر یک ساله به طلاب پرداخته می‌شود که نارضایتی آنها را در پی دارد.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه عمدتا مشغول تحصیل هستند و به جناح خاصی تعلق ندارند به همین دلیل بی انصافی است که به آنها نسبت سیاسی و جناحی بدهیم.

مدیر آموزش و پرورش قهاوند ابراز کرد: در بحث انتخابات نیز لازم است اصلاح طلبان نامزدهایی که مورد تائید کانونها هستند معرفی کنند تا سبب شکست در انتخابات نشوند.

فرهنگ می‌تواند جامعه را نجات دهد

نفر بعدی ترکمان فعال سیاسی فرهنگی هنری بود. وی نیز اظهار داشت: در استان 55 انجمن ادبی و فرهنگی داریم، استانی که زادگاه مفاخرو مشاهیری مانند باباطاهر، آیت الله معصومی ودیگر فرهنگ دوستان است.

وی تصریح کرد: فرهنگ می‌تواند جامعه را نجات دهد  به همین دلیل باید تمام نهادهایی که مرتبط با مقوله فرهنگ و هنر هستند به لحاظ اعتباری مشکلی نداشته باشند و بتوانند کارها را پیش ببرند.

فضای مجازی با انتشار خبر نادرست کار را از دست رسانه‌ای های اصیل گرفته است

مهرداد حمزه مدیر عامل خانه مطبوعات استان همدان سخنران بعدی این مراسم بود. وی نیز با اشاره به تدوین سند اطلاع رسانی در استان و تعامل خوب رسانه‌ها با دولت، خواهان رسیدگی وزارت کشور به مشکلات مالی رسانه‌ها شد.

وی  با بیان اینکه انتخابات منهای رسانه یک جای کارش می لنگد، ابراز کرد: ما در ماه‌های آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم اما واقعیت این است که رسانه‌ها از نظر خرید کاغذ و دیگر مسائل وضعیت خوبی ندارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی در ‌کنار فضای مثبتی که دارد سبب بروز آسیب نیز شده است و باید مدیریت شود چرا که  با انتشار اخبار نادرست کار را از دست رسانه‌ای های اصیل گرفته است موضوعی که در آینده دردسرساز می‌شود.

بهتر از این میشد جامعه را هدایت کرد

بهروز کارخانه‌ای از دیگر فعالان سیاسی اصلاح طلب نیز ابراز کرد: اگرچه تشکیل خانه احزاب در کشور اقدام خوبی است اما باید توجه کنیم که ناخشنودی، احساسات و هیجانات منفی، عدم انگیزه و بی تفاوتی در جامعه وجود دارد، موضوعی که سبب کاهش همبستگی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد کاهش تعارضات منفعت نیستیم، عنوان کرد: امروز حتی اگر شما در محدوده قانون هم حرکت کنید باز هم به شما گیر می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه جامعه‌ای هستیم که در کفه اولیه نیازها گیر کردیم، افزود: متاسفانه مسئولان ما اهل مطالعه نیستند، موضوعی که سبب روز مشکل می‌شود.

وی خطاب به معاون وزیر کشور تصریح کرد: سلام مارا به وزیر برسانید و بگویید بهتر از این می‌شد جامعه را هدایت کرد و تا انسان‌ها احساس امید و شکوفایی داشته باشند.

با سرکوب اصلاحات سبب شدیم کوتوله ها دانشجوها را به سمت جریان مارکسیستی ببرند

محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی و نماینده جامعه دانشگاهیان نیز بیان کرد: در حال حاضر 65 هزار و 661 دانشجو و 1800 عضو هیات علمی در دانشگاه‌های استان همدان فعالیت می‌کنند و ما می‌توانیم بگوییم با توجه به اینکه تقریبا در تمامی شهرهای استان دانشگاه داریم، استانی دانشگاهی به شمار می‌آییم.

وی با تشریح برخی مشکلات موجود در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از جمله نکاتی که مایلیم مورد توجه قرار گیرد حمایت شورای تامین از مجوز سخنرانی‌ها در دانشگاه است به ویژه در زمان انتخابات که افراد تمایل دارند در این فضاها نیز حضور یافته و نکاتی را بیان کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: در برخی موارد ما شاهد بودیم که هنگام مطرح شدن سخنرانی فردی، برخی جریانها از طریق دادستانی ورود کرده و مانع از سخنرانی وی شده اند، موضوعی که اصلا زیبنده نیست.

وی درباره آسیب‌های موجود در جریان اصلاح طلبی نیز بیان کرد:  متاسفانه در سال‌های اخیر جریان اصلاحات را سرکوب کردیم و لیدرها را از بین بردیم و سبب شدیم کوتوله‌های اصلاحاتی در بین دانشجویان شکل گرفته و  با ایجاد فضای تک قطبی آنها را به سمت فضای مارکسیستی ببرند.

محمدی فر با بیان اینکه شورای صنفی ما سیاسی شده چون زمینه فعالیت سیاسی آنها را از آن طرف محدود کردیم، افزود: حتی کرسی های آزاد اندیشی نیز تبدیل به فضایی برای فعالیت یک جران خاص در دانشگاه شده است.

تامین اجتماعی در آینده پاشنه آشیل  دولت می‌شود

اصلانی نماینده خانه کارگر استان نیز ابراز کرد:  تحریم ها و سپردن اداره کارخانه‌ها به افراد ناتوان سبب بروز مشکلات بسیاری در عرصه اقتصاد شده است موضوعی که ما در شرکت‌هایی مانند  شرکت لرد صنعنی،کیوان و خوشنوش مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمام توان و استقلال کشور به مسئله تولید بار می‌گردد عنوان کرد: اگر ما امروز در عرصه سیاسی و نظامی صاحب اقتدار و استقلال هستیم برای این است که در عرصه تولید کار می‌کنیم.

نماینده خانه کارگر استان با اشاره به اینکه مدیران باکسوت اعتقادی به بازنشستگی ندارند اما قوانین ما طوری است که  امروز بیشتر افراد به سمت بازشستگی می روند بیان کرد: امروز ما بیش از 13 میلیون نفر نیروی کار و  3میلیون و 500 هزار نفر مستمری بگیر در کشور داریم  به همین دلیل معتقدیم با وضع کنونی تامین اجتماعی در آینده پاشنه آشیل کشور خواهد بود.

وزارت کشور مجور اتحادیه‌های دانشجویی اصلاح طلب را صادر کند

از دیگر افراد سخنران در این نشست محمدی از فعالان تشکل دانشجویی در استان بود که  با حمایت از سران فتنه سبب اعتراض برخی افراد  حاضر در جلسه شد.

وی پس از طرح  مسئله عدم صدور مجوز رسمی برای اتحادیه‌های دانشجویی اصلاح طلب از سوی وزارت کشور  به موضوع کاهش تیراژ نشریات دانشجویی و عدم دخالت در آنها حذف کامل نظارت پیش از چاپ بر نشریات و محدودیت‌های اعمال شده در آئین نامه انضباطی دانشجویان پرداخت.

موضع خود را نسبت به جریان فتنه صریحا اعلام کنید

حجت الاسلام نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی در اعتراض به سخنان نماینده نشریات دانشجویی خطاب به معاون وزیر کشور گفت: موضع خود را صریح و شفاف بیان کنید، شما امروز به عنوان نماینده دولت در این جلسه حاضر شده‌اید یا به عنوان یک شخص حقیقی؟

وی تصریح کرد: گویا مسائل این جلسه هدفمند طراحی شده است چرا که این جلسه با وقت و هزینه دولت تشکیل می‌شود اما مسائلی مانند جریان فتنه که خط قرمز ماست مورد تایید قرار می‌گیرد.

استاندار همدان در پاسخ به حجت الاسلام نظیری گفت: آرام باشید من مفصل در پایان جلسه در این باره توضیح خواهم داد. هرچند در پایان جلسه و با تکرار سوال حجت الاسلام نظیری استاندار همدان خطاب به وی گفت: امروز از آن ور افتاده‌ای  و به این مسئله گیر داده‌ای. معاون وزیر کشور نیز به جای شفاف کردن مواضع خود و دولت در برابر فتنه تنها به گفتن جمله "بگذریم"، بسنده کرد.

مدیرکل تبلغات اسلامی همدان خطاب به استاندار و معاون وزیر کشور مبنی براینکه خوب است صادق باشیم، بیان کرد: در جریان دولت، مقام دوم آن، نسبت صریح کذب به رهبری میدهد یا در همین جلسه فرد خود را به دروغ نماینده صنف روحانیت معرفی می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top