تاریخ انتشار: 24 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3338

لاریجانی تحمل مخالف را ندارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی رفتار رئیس مجلس در برخورد با تذکر دهندگان را جانبدارانه توصیف کرد و با بیان اینکهرئیس مجلس باید بی‌طرف بوده و بر اعصاب خود مسلط باشد، اظهار داشت: نباید اجازه داد از تریبون مجلس اظهارات بی مبنا بیان شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رجانیوز، مهدی کوچک‌زاده، در خصوص اظهارات برخی مخالفین نسبت به محصولی با بدون مبنا خواندن این موارد و توهین آمیز بودن آن‌ها اظهار داشت: آنچه که امروز در صحن علنی مجلس در نطق مخالفین آقای محصولی بیان شد، خلاف شأن و جایگاه تریبون مجلس بود.

وی ادامه داد: آقایان سنایی و مطهری هر دو اتهامات بدون مبنا و حساب نشده ای را به محصولی، با استخدام الفاظی نظیر «ثروت هنگفت» یا «ده‌ها میلیارد تومان» وارد کردند و یا اینکه آقای مطهری مسائلی را در مورد انتخابات مطرح کرد که رهبر انقلاب پرونده آن را بسته و صحت آن را تایید کرده بودند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حالی که جناح‌های بازنده مایل به کش دادن این موضوع هستند، آقای مطهری به جای مخالفت با محصولی به فتنه دامن زد و مطالبی را گفت که رفقای دوم خردادی‌اش را خوشحال کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به قطع میکروفون خود به هنگام بیان تذکر آئین نامه‌ای با دستور لاریجانی رئیس مجلس تصریح کرد: به استناد بند 11 ماده 23 خواستار تذکر شدم، ولی آقای لاریجانی مدتی است تا متوجه می شود بنده قصد تذکر دارم، اجازه این کار را نمی دهد که این خلاف صریح قانون است.

وی افزود: بعد هم که این اجازه به بنده داده شد، با اینکه کمتر از یک دقیقه صحبت کرده بودم و علی‌رغم اینکه پنج دقیقه وقت داشتم، تریبون من را قطع کردند و بنده را متهم به انگیزه سیاسی و حزبی در حمایت از محصولی کردند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی مجلس با تاکید بر اینکه رئیس مجلس نباید اجازه بیان اظهارات بی مبنا و بی‌اساس را بدهد، گفت: اگر بنا به حرف بی‎مبنا زدن است، آقای مطهری و دوستانش بگویند مبالغی را که هر ساله کمیسیون فرهنگی برای انتشارات صدرا که امروز تحت مسئولیت وی است، تصویب می‌شود در کجا هزینه می‌شود؟ ما می خواهیم صورت این مبالغ به مجلس داده شود تا بدانیم هزینه کرد این پول‌ها کجاست؛ یا باید از آقای سنایی سوال کرد که مبالغ هنگفتی را که در انتخابات مجلس هشتم هزینه کرد تا توانسته نماینده مجلس شود، از کجا آورده است.

وی روش و منش رئیس مجلس را جانبدارانه توصیف و خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در اجازه برای ایراد تذکر به افراد هم تبعیض قائل می شود و این در مذاکرات مجلس ثبت شده است که بارها نمایندگانی همچون آقای کواکبیان و هم‌‎خط های ایشان خواستار بیان تذکراتی شده اند که وارد هم نبوده ولی آقای لاریجانی با لبخندی ملیح تمام وقت را به آنها داده است.

کوچک زاده در مقابل به توهین خباز یکی از نمایندگان اقلیت به وی اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش از سوی آقای خباز به بنده اهانت شد که ایشان گفت «کوچک‌زاده‌ها به بزرگان اهانت نکنند» در صورتی که توهینی از سوی بنده صورت نگرفته بود. من خواستم در این مورد به ماده 77 اشاره کنم که آقای رئیس بی‌طرف! مجلس اجازه نداد تذکرم را بیان کنم.

وی در پایان رئیس مجلس را به بی طرفی و کنترل اعصاب توصیه کرد و گفت: همین امروز در برخورد با بنده مشخص شد که ایشان زمانی که مطلب حقی علیه دوستانشان گفته می شود، عصبی می شود، و علی‌رغم اینکه خود آقای لاریجانی دیگران را دعوت به شنیدن سخنان موافقین و مخالفین می کند، تریبون بنده را قطع و از بیان تذکر جلوگیری کرده و پس از قطع میکروفن هم آن سخنان را در مورد بنده به زبان جاری کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top