تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/13 - 17:04
کد خبر: 333806

وکیلی: در اظهارات روحانی در دانشگاه تهران اغراق وجود دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در اظهارات اخیر روحانی در دانشگاه تهران اغراق خاصی وجود دارد که حتماً بیان آن حرف‌ها از زبان رئیس جمهور اشتباه است. چرا که وی راه برون‌رفت وضعیت فعلی کشور را لزوماً یا خروج از تقابل اعلام کرده یا تعامل با دیگران.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه 13 آبان) در نشست استکبار، توهم یا واقعیت در دانشگاه شهید رجایی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان استکبار ستیز دارد.

وی افزود: روز گذشته روحانی در جلسه هیأت دولت موضوعی را نقل کردند که من تا کنون نشنیده‌ام.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر تصریح کرد: ما تاکنون فکر می‌کردیم که بعد از 13 آبان سال 1341 و بحث لایحه کاپیتولاسیون نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفته است اما آقای روحانی در نشست مذکور اعلام کرده است که تعدادی از نمایندگان آزادیخواه مجلس آن دوران خبری را به حضرت امام خمینی (ره) مبنی براینکه قرار است ظرف چند روز آینده لایحه کاپیتولاسیون به پارلمان بیاید و بر همین اساس امام در چهارم آبان تعدادی از سخنوران را به جلسه‌ای دعوت کرده و به این لایحه اعتراض کردند و همین موضوع موجب روشن شدن شعله نهضت انقلاب اسلامی شد.

منشأ انقلاب اسلامی ضد گفتمان استکبار است
وکیلی گفت: تا روزی که گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان هژمون اصلی مطرح بوده و منشأ انقلاب اسلامی ضد گفتمان استکبار است این تقابل با طرف مقابل وجود دارد اما معنای تقابل، رویارویی و اسلحه‌ به دست گرفتن و جنگ نیست.

وی افزود: تا پیش از شکل‌گیری حکومت اسلامی، گفتمان اصلی تقابل محسوب می‌شود اما وقتی نظام سیاسی شکل گرفت باید متناسب با عرف بین‌الملل و قانون اساسی و منشور و اصول عزت و حکمت رفتار کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید زندگی و عزت آحاد ایرانیان به عنوان اولویت اول اداره حکومت از سوی دولت‌ها به حساب آید. لذا باید بعد از آنکه حکومت اسلامی شکل گرفت در روش انقلابی‌گری تفاوتی با پیش از آن قائل شد.

مشکل آمریکا با هویت جمهوری اسلامی است
وکیلی افزود: مردم ایران خاطرات بدی از آمریکا دارند و هرچه که گذشته بازمی‌گردیم این خاطرات مردم ایران را آزرده‌تر می‌کند. ضمن اینکه باید تفاوت زیادی بین جمهوری اسلامی ایران در دهه شصت و ایالت متحده آمریکا در دهه چهل و پنجاه قائل شد.

وی اظهار داشت: آمریکا با هویت ایران مشکلی ندارد بلکه مشکل آنها با هویت جمهوری اسلامی است. البته این را هم باید بدانیم که آمریکای امروز با آمریکای دیروز فرق دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر امروز کسی از من سؤال کند که در شرایط فعلی آیا باز هم اقدامی برای تسخیر سفارت آمریکا صورت می‌دهید، قطعاً به وی پاسخ خواهم داد خیر.

دانشجویان حق داشتند از دیوار سفارت آمریکا بالا بروند
وکیلی گفت: معتقدم مردم در سال 58 خاطرات بدی از آمریکا در اذهان‌شان وجود داشت که کودتا‌ هراسی و فشارهای مختلف سیاسی بخشی از آنها محسوب می‌شود. ضمن اینکه نیروهای آمریکایی منشأ به هم ریختن نظم در ایران محسوب شده و کاری کردند که در کشورمان خیانت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: سال 58 دانشجویان حق داشتند برای حراست از انقلاب اسلامی از دیوار سفارت آمریکا بالا بروند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌امروز در شرایطی هستیم که قدرت جمهوری اسلامی دست برتر داشته و از قدرت دشمن هم اطلاع داریم. لذا اصلاً نیازی نیست که برای حراست از خود دست به اقدامات نظم‌ستیز علیه کشورهای دیگر بزنیم.

حیات انقلابی تقابل با طرف مقابل نیست
وکیلی ادامه داد: سفارت انگلیس در کشورمان همواره منشأ فتنه بوده و هست ولی این کاری که عده‌ای در سال‌های اخیر مبنی بر حمله به سفارت این کشور کردند را همگان تقبیح کرده و اقدامی خودسرانه محسوب می‌شود که توانست خسارت‌های زیادی را برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به وجود آورد.

وی گفت: حیات انقلابی ما اینگونه نیست که در عملیات صحنه روزمره بین‌الملل به دنبال تقابل با طرف مقابل باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود:‌امروز مردم از ما اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی و زندگی فاخر می‌خواهند که در برابر تکان‌های استکبار به هم نریزد. ضمن اینکه حق زندگی، حق اشتغال و حق امیدواری به آینده هم از دیگر مطالبات آنها است.

بالاترین مقاومت توسعه ایران است
وکیلی گفت: امروز باید ملت ایران را به عزت قلبی‌شان بازگردانیم این در حالی است که در رژیم پهلوی یک ژاندارم آمریکایی می‌توانست هر آنچه دلش می‌خواهد را انجام دهد و ما نمی‌توانستیم حتی به یک سگ آمریکایی «اوف» بگوییم و بر همین اساس هم آمریکایی‌ها غرور مردم ایران را در آن دوران شکستند.

وی افزود: بالاترین دسیسه آمریکا نابودی زندگی و اقتصادی جمهوری اسلامی است لذا بزرگترین موضوعی که منجر به ارتقای اقتدار ایران می‌شود ساختن کشورمان است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالاترین مقاومت آن است که با تعامل با دنیا براساس حفظ اصول عزت و حکمت کشورمان را توسعه دهیم.

وکیلی گفت: برجام از نظر من ابتکار عملی خوب برای گرفتن بهانه از دشمن محسوب می‌شود.

دوقطبی ایجاد نکنیم بالاخره روحانی می‌رود
وی خاطرنشان کرد: اگر برجام با همین شرایط فعلی از سوی تیم احمدی‌نژاد یا جلیلی پیگیری می‌شد اقدامی انقلابی محسوب می‌شد اما چون حسن روحانی و ظریف آن را دنبال کرده‌اند هجمه‌های زیادی به آنها وارد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نباید در جامعه دو قطبی ایجاد کنیم ولی باید این را هم بدانیم که بالاخره حسن روحانی دو سال آینده می‌رود و دیگران هم روی کار خواهند آمد.

وکیلی خاطرنشان کرد: روزگاری ما انقلابی در کف خیابان بودیم ولی امروز دولتمردانی هستیم که باید نتیجه انقلابی‌گری خود را در سفره مردم نشان دهیم.

دستاورد ویژه برجام تعامل با سران نظام استکبار بود
وی تصریح کرد: برجام مذاکراتی براساس تعامل با سران نظام استکبار بوده و دستاوردی ویژه برای ایران محسوب می‌شود. این در حالی است که جمهوری اسلامی برای اولین‌بار و بدون وابستگی و تکیه به روسیه و اروپا و براساس موازنه مثبت و پرهیز از موازنه منفی به مجموعه اقتدار فعلی رسیده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روس‌ها و چینی‌ها هیچگاه برای جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه قدرت محسوب نمی‌شوند چرا که آنها فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

وی اظهار داشت: نباید عده‌ای ابتکار عمل برجام را به نفع آمریکایی‌ها مصادره کنند.

وکیلی گفت: ترامپ همواره اعلام کرده است که ایرانی‌ها در برجام سر آمریکایی‌ها را کلاه گذاشته‌اند.

راه برون رفت از وضعیت کشور تنها تعامل یا تقابل با دنیا نیست
وی اضافه کرد: در اظهارات اخیر روحانی در دانشگاه تهران اغراق خاصی وجود دارد که حتماً بیان آن حرف‌ها از زبان رئیس جمهور اشتباه است. چرا که وی راه برون‌رفت وضعیت فعلی کشور را لزوماً یا خروج از تقابل اعلام کرده یا تعامل با دیگران.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تعامل به شرط تدبیر باشد بهترین مقاومت محسوب می‌شود. این در حالی است که هرجا راهبرد نظامی پشتوانه سیاست خارجی بوده است ما پیروز شده‌ایم و هرگاه هم این دو راهبرد با هم در یک راستا نبوده‌اند باخته‌ایم.

وکیلی تصریح کرد: ما حزب‌الله نیستیم بلکه جمهوری اسلامی ایران هستیم که هزاران حزب‌الله از آستین‌مان بیرون آمده و خواهد آمد. ضمن اینکه جمهوری اسلامی برای پیشبرد امورات خود هم به جواد ظریف نیاز دارد و هم به قاسم سلیمانی.

ظرفیت رفراندوم در قانون اساسی ویترین نیست
وی تصریح کرد: رفراندوم تابو نیست. این در حالی است این ظرفیت در قانون اساسی و در اصل 53 وجود دارد و باید بدانیم که این ظرفیت ویترین نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اصل رفراندوم حق موجود در جمهوری اسلامی بوده و چیزی به عنوان بن‌بست در این نظام وجود ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top