تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/13 - 17:08
کد خبر: 333807

قاضی‌زاده هاشمی: خوی استکباری اجازه اجرای تعهدات آمریکا را در برجام نداد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره ما با آمریکا در موضوع برجام طولانی و بیهوده بود هرچند که ممکن بود با آنها به نتیجه برسیم ولی خوی استکباری آنها اجازه اجرای تعهدات آنها را نمی‌داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه 13 آبان) در نشست استکبار، توهم یا واقعیت در دانشگاه شهید رجایی گفت: امروز 13 آبان متعلق به جنبش دانشجویی است که در سیر نهضت انقلاب اسلامی و تکامل آن نقش ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: درباره نظر رئیس جمهور در مورد تعامل یا تقابل با دنیا که در دانشگاه تهران بیان شده است؛ احتمالاً لزوم تعامل با همه دنیا مطلوب نمی‌شود زیرا  ایران با آمریکا و استکبار جهانی دعوا دارد.

خوی استکباری اجازه اجرای تعهدات آمریکا را در برجام نداد
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکره ما با آمریکا در موضوع برجام طولانی و بیهوده بود هرچند که ممکن بود با آنها به نتیجه برسیم ولی خوی استکباری آنها اجازه اجرای تعهدات آنها را نمی‌داد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر ما با عربستان، آمریکا و اروپا مشکل داریم به دلیل مشکل‌مان با آمریکا است ضمن اینکه اگر ژاپن حاضر نیست از ما نفت بخرد یا کره جنوبی نمی‌خواهد مبادلات مالی با ما داشته باشد به دلیل مشکل ما با آمریکا است.

وی افزود:‌ شعار امام خمینی (ره) در دهه چهل مبارزه با نظام سلطه و کاپیتولاسیون و استکبارسیتزی بود.

روحانی با طرح تعامل یا تقابل با دنیا مغالطه کرده است
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فکر و ایده استکبارستیزی و مبارزه با نظام سلطه دلیل اصلی حادثه 13 آبان محسوب می‌شود و بر همین اساس دانشجویانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند نام خود را دانشجویان پیرو خط امام نام‌گذاری کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در طول سالیان اخیر صف‌بندی جریان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی همواره در موضوع سیاست خارجی از سوی مقام معظم رهبری بیان و تبیین شده است.

وی گفت: حرف رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران مبنی بر لزوم تعامل با همه کشورهای دنیا مغالطه است. زیرا او حقوقدان بوده و سال‌ها نماینده مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است و به خوبی بار معانی و واژه‌ها را متوجه می‌شود.

رئیس جمهور به دنبال ایجاد دشمن فرضی برای انداختن مشکلات گردن اوست
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحانی برای آنکه پاسخ ندهد که چرا در پس تعامل سازنده با دنیا چیزی به دست نیاورده است و شعارها و وعده‌های زیادی به مردم در دوران انتخابات داده اما به هیچکدام از آنها عمل نکرده است موضوع انحرافی تعامل یا تقابل با دنیا را مطرح کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: نهضت‌های اسلامی ابتداً هیچگاه با نظام‌های دیگر تقابل نداشته است و حتی ما هم در ابتدای انقلاب اسلامی با دیگران اینگونه رفتار نکرده‌ایم و به منافع آنها ضربه‌ای نزده‌ایم.

وی بیان داشت: روحانی باید پاسخ بدهد چه کسی در جمهوری اسلامی به دنبال تقابل با دنیا است؟ و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که او حرف‌های کلی و بدون مصداق را بیان کند و به برخی از جریانات اتهام‌زنی کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد رئیس جمهور به دنبال ایجاد دشمن فرضی است تا مشکلات را گردن او بیندازد.

نتیجه برجام نتیجه تکیه به غیرخداست
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌حفظ عزت و معیشت مردم از کارکردهای اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که باید فقط با همدیگر دنبال شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تجربه برجام نشان داد عده‌ای به دنبال آن بودند که القا کنند می‌توان به غیر خدا تکیه کرد و معیشت را از دیگران طلب کرد. این در حالی است که زمانی بهبود اقتصادی به وجود می‌آید که این موضوع از مجاری اعتماد به نفس و اعتماد به خدا محقق شود.

وی گفت: در دولت قبلی (پیش از روحانی) گفت‌وگو با جهانیان وجود داشت که سعید جلیلی آن را دنبال می‌کرد. ضمن اینکه آن مذاکرات نشان داد که جمهوری اسلامی به دنبال تقابل نظامی با دنیا نبوده است اما همزمان هم به سمت تولید قدرت و افزایش آن به منظور بازدارندگی بیشتر حرکت کرده است.

سفارت‌خانه‌های کشورهای ضد محور مقاومت جاسوس خانه هستند
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید سرانه ناخالص ملی در کشور را بالاتر برده و اقتصادمان را شکوفا کنیم. همچنین اگر ما 0.8 درصد جمعیت دنیا را در اختیار داریم باید به همین مقدار هم سرانه تولید ناخالص داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم‌اکنون آمریکا هم ضعیف‌تر شده و هم وقیح‌تر شده است. این در حالی است که در فتنه اخیر عراق، سفارت آمریکا و نوچه‌های آنها نقش‌آفرینی زیادی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سفارتخانه‌های کشورهای مخالف محور مقاومت در کشورهای همراه مقاومت سفارتخانه نیستند بلکه جاسوس‌خانه هستند.

اسرائیل در اربیل عراق چه می‌کند؟
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچکس حمله به سفارت عربستان و انگلیس در سال‌های اخیر را تأیید نکرده است. هرچند که این سفارتخانه‌ها نقش آتش‌افروز در ایجاد فتنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارند و باید تلاش کنیم اقدامات آنها را مهار کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در اربیل عراق خیمه انداخته و هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهد. ضمن اینکه نیرو هم آموزش می‌دهد اما جمهوری اسلامی باید آن را مهار کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی سالانه 6 میلیارد دلار کمک مستقیم بلاعوض از آمریکا دریافت می‌کند و بر همینم اساس باید حزب‌الله لبنان همواره قدرت خود را افزایش داده و ما هم به آن کمک کنیم.

چرا روابط‌مان با ترکمنستان و تاجیکستان قطع شده؟
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 600 میلیون نفر در کشورهای همسایه ساکن هستند این در حالی است که ما آنها را رها کرده و به اروپایی‌ها چسبیده‌ایم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: متأسفانه به دلیل عدم پرداخت پول گاز ترکمنستان چند سالی است که ارتباط این کشور با جمهوری اسلامی قطع است. همچنین به بهانه مسخره دیگری هم ارتباط‌مان با تاجیکستان قطع شده است.

وی گفت:‌دولت روحانی با شعار بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی بر سر کار آمد ولی شرایط و اوضاع و احوال پاسپورت ایرانی برای همگان مشهود است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌وقتی با تکیه بر قدرت درونی و اعتماد به نفس بالا و اعتماد به خداوند پیش برویم قطعاً عزت ‌مان بیشتر خواهد شد.

وقتی آمریکا از برجام خارج شد ما هم باید خارج می‌شدیم
قاضی‌زاده هاشمی گفت: استراتژی نظام «نه» به مذاکرات بود. این در حالی است که وقتی طرف مقابل پیشنهاد مذاکره را مطرح می‌کرد فشار بر جمهوری اسلامی از سوی غربی‌ها گم شده بود و وقتی ما حاضر شدیم که با بهانه بهبود معیشت و اقتصاد با آمریکا و اروپا مذاکره کنیم این موضوع به طرف مقابل گرا داده شد که آنها می‌توانند از این مسیر به جمهوری اسلامی فشار بیاورند.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها برجام را به هم زده و از آن خارج شدند ما هم باید بلافاصله از آن خارج می‌شدیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید اقدامات پشیمان‌کننده‌ای مانند خروج از NPT را برای تنبیه طرف مقابل انجام دهیم که حتی محمدجواد ظریف به عنوان مسئول ارشد مذاکره‌کننده ایرانی هم به این موضوع اذعان کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: تمامی دولت‌ها و مجلس‌ها مسئول اصلی معیشت و اقتصاد مردم و حمایت از مستضعفین هستند و هیچ دولت و مجلسی نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت آن خارج شود.

وی در پایان گفت: مجلس فعلی علی‌رغم اختلاف‌نظرها در موضوعات سیاسی، وقتی منافع ملی به خطر می‌افتد مانند تحریم سپاه و اجرای اقدامات ضداستکباری یکپارچه شده و نمایندگان به لوایح و طرح‌های در این زمینه رأی بالا داده و از آن حمایت می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top