تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/13 - 21:12
کد خبر: 333825

سردار جعفری در «همایش زنده باد مرگ بر آمریکا»:

تسخیر لانه جاسوسی لیبرال‌ها و بیرون راندن آنها از حاکمیت وظیفه امروز جوانان است

تسخیر لانه جاسوسی لیبرال‌ها و بیرون راندن آنها از حاکمیت وظیفه امروز جوانان است

سردار محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی گفت: خیلی‌ها معتقد بودند که نباید انقلاب دوم صورت می‌گرفت و نباید لانه جاسوسی آمریکا تسخیر می‌شد این افراد معتقد بودند که باید در چارچوب قوانین بین المللی حرکت کنیم اگرچه که سفارت آمریکا یک سفارتخانه نبود بلکه یک جاسوسخانه بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(عج) عصر امروز دوشنبه 13 آبان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه نقش جوانان در پیشبرد اهدف انقلاب اسلامی مهم است، اظهار داشت: مشکل ما با مخالفین انقلاب اسلامی در تعریف انقلاب است چون برخی معتقدند انقلاب اسلامی در۲۲بهمن ۱۳۵۷که به پیروزی رسید تمام شد و باید روی حل مسائل داخلی و جامعه تمرکز کنیم و لازم نبود انقلاب دومی شکل بگیرد و لانه جاسوسی تسخیر شود و ما باید در چارچوب‌های بین‌المللی حرکت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه معنای انقلاب اسلامی حرکت تدریجی جامعه به سمت اهداف اسلامی و انقلاب است، گفت: ملت ایران افتخار دارد که در طول این ۴۰سال به این تعریف درست عمل کرده و نه به آمریکا و ظلم‌ستیزی، اصل مسلّم انقلاب اسلامی و دستور الهی است.

جعفری تاکید کرد: اگر در سال ۵۷ملت ایران به ندای امام(ره) عمل و انقلاب نمی‌کرد به دستورات الهی عمل نکرده بود.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره در حال انقلاب هستیم‌، بیان داشت: انقلاب اسلامی در ۴۰سال گذشته غیرقابل سرنگونی و تثبیت شده و گام اول را با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم(عج) خاطرنشان کرد: اسلامی شدن دستگاه‌های نظام مرحله سوم و اسلامی شدن جامعه مرحله چهارم انقلاب است و عدالت والاترین هدف انقلاب اسلامی است که هنوز محقق نشده و در حال حرکت به سمت آن هستیم.

وی با اشاره به دلیل تسخیر لانه جاسوسی، تصریح کرد: یکی از اصول انقلاب اسلامی مقابله با ظلم علیه ملت‌های مظلوم و استکبارستیزی است و لانه جاسوسی نمی‌توانست باقی بماند و انقلاب اسلامی ادامه داشته باشد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیة‌الله الاعظم (عج) افزود: آمریکایی‌ها در مسیر تحقق اهدافی بودند که در زمان پهلوی دنبال می‌کردند و به دنبال نفوذ و هدایت و تطمیع عوامل خودفروخته بودند.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز لازمه حرکت‌های آتش به اختیاری چون تسخیر لانه جاسوسی احساس می‌شود، گفت: هر چند لانه جاسوسی اکنون وجودندارد، ولی جاسوس‌ها و عوامل خودفروخته و لیبرال‌ها وجود دارند و تسخیر اینها و بیرون راندنشان از حاکمیت، وظیفه دانشجویان انقلابی به صورت آتش به اختیار است.

سردار جعفری ضمن تأکید بر اینکه مقابله با تهدیدات نظامی و امنیتی دشمنان در گام اول انقلاب به صورت کامل انجام شده است، گفت: در سال 98 دیدیم که جمهوری اسلامی ایران از تهدیدات امنیتی و نظامی عبور کرده است و وقتی پهپاد آمریکایی زده می‌شود و کشتی انگلیسی‌ها توقیف می‌شود، آنها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند،‌ چون قدرت دفاعی و امنیتی ایران اسلامی بی‌نظیر است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که می‌توان با اتکا به توانمندی‌های داخلی و ملت در برابر سلطه حتی اگر بزرگترین قدرت نیز باشد، ایستاد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله الاعظم (عج) با تأکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی بدون حرکت نیروی جوان امکان اجرایی ندارد، بیان داشت: تهدید اصلی علیه انقلاب از درون خودش است و همین اختلاف برداشت‌ها و تعاریف منحرف از انقلاب و شبهاتی که برای مردم و این تهدیدات نرم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، از تهدیداتی است که امروز متوجه انقلاب اسلامی است.

سردار جعفری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر نگاه به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور تأکید کرده‌اند ولی کو گوش شنوا؟ اظهار داشت: نگاه برخی مسئولین و مدیران به بیرون است که این برخلاف اصول انقلاب اسلامی است و این نوع اقدامات و رویکردها مهمترین مشکل به خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: امروز باید وظیفه خود را با شرایط روز تطبیق دهیم و باید با راه‌های مخالفین یا نفوذی‌ها و خطوط تبلیغی آنها مقابله کنیم و این وظیفه اصلی در شرایط کنونی است.

وی با تأکید بر اینکه توقف در مسیر انقلاب را نباید برتابیم، تصریح کرد: جوانان متعهد می‌توانند این حرکت را با عمل به دستورات رهبر انقلاب استمرار دهند.

سردار جعفری در پایان گفت: بر اینکه بدون حرکت آگاهانه و جوانانه و خودجوش و آتش به اختیار امکان تحقق حرکت‌هایی چون لانه جاسوسی وجود ندارد.

سفیر نیکاراگوئه: تحریم، خشونت و حمایت از تروریسم ابزار استعمار نوین است

ماریوبارکرو بالتودونو سفیر کشور نیکاراگوئه امروز در میزگرد ضد امپریالیستی با حضور سفرای کشور‌های کوبا، نیکاراگوئه و بولیوی به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد گفت: امپریالیسم استعمار تام دیگر ملل است و در واقع امپریالیسم‌ها از طریق ابزار تحریم، خشونت و حمایت از گروه‌های معاند اهداف خود را در دیگر کشور‌ها دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امپریالیسم کنونی به اندازه اسپانیایی ها، مغول‌ها و بریتانیایی‌های قرن ۱۹ مضر هستند تصریح کرد: همان طور که رئیس جمهور نیکاراگوئه گفته اند امپریالسم از طریق تحمیل تحریم‌ها به هژمونی خود ادامه می‌دهد.

سفیر کشور نیکاراگوئه با اشاره به این که به گفته روانشناسان همدلی یک حس انسانی است که خشونت انسان‌ها را محدود می‌کند با این وجود عدم همدلی به معنای جامعه ستیزی است و این صفتی است که در امپریالیسم‌ها هست اظهار کرد: امپریالیسم‌ها آنقدر فرومایه هستند که هیچ حس همدلی ندارند و حتی در خسارت‌هایی که به مردم دنیا وارد می‌شود با آن‌ها ابراز همددری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انتظار آمریکا از وضع تحریم علیه ملت نیکاراگوئه تغییر رژیم در این کشور بوده تصریح کرد: تحریم برای مردم نیکاراگوئه مضر است، چون این تحریم‌ها تجاوز مستقیم به رفاه ملت ما هستند.

سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها تاثیر خشونت باری علیه ملت ما داشته اند اظهار کرد: هدف این تحریم‌ها ضربه زدن به رفاه کشور‌ها و ممالک است.

وی با بیان اینکه هژمونی غالب یا امپریالیسم خود را درگیر جنگ مستقیم نظامی نمی‌کند و اهداف خود را از طریق جنگ نیابتی، وضع قوانین بین المللی و بحث تغییرات آب و هوایی دنبال می‌کند اظهار کرد: از آنجا که امپریالیسم خود را بزرگ عالم می‌پندارد به همین دلیل از طریق وضع قوانین بین المللی در جهت تامین منافع خود گام برمی دارد و در واقع این قوانین به نوعی در دفاع از امپریالیسم به کار گرفته می‌شوند.

وی از امپریالیسم به عنوان دشمن تغییرات آب و هوایی نام برد و افزود: اگر تمام دنیا هم به خاطر تغییرات آب و هوایی غرق شود برای امپریالیسم مهم نیست.

سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران با اشاره به اینکه امپریالیسم بیگانه پرستی و نفرت را ترغیب می‌کند بیان داشت: امپریالیسم با پول و تبلیغات قربانی‌ها را جانی و جانی‌ها را قربانی نشان می‌دهد.

وی به بخشی از جنایت‌های امپراطوری اسپانیا در آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: سرزمین‌های آمریکای لاتین با خونی که توسط اسپانیایی‌ها ریخته شده غنی شده است تا جایی که اسپانیایی‌ها به کشتار مردم کشور ما از طریق سگ‌های گرسنه می‌پرداختند.

سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران با اشاره به اینکه اسپانیایی‌ها برده داری، غارت ثروت ها، تحمیل فرهنگ و زبان، نوع لباس پوشیدن و تحقیر بومی‌ها و پست و فرومایه خواندن آن‌ها سیاست‌های خود را دنبال می‌کردند گفت: بومی‌ها جرات مبارزه و غلبه بر اسپانیایی‌ها را داشتند به همین دلیل در تمام ابعاد موجود و قابل تصور علیه آن‌ها مبارزه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در زمان سلطه اسپانیایی‌ها زنان نیکاراگوئه‌ای برای جلوگیری از به دنیا آمدن برده بچه‌های خود را سقط می‌کردند تصریح کرد: نیکاراگوئه در ۱۸۲۱ استقلال خود را از اسپانیا به دست آورد، ولی همزمان در مناطق کارائیبی استعمار انگلیس وجود داشت و آن‌ها با بردگان آفریقایی تبار به برده داری خود ادامه می‌دادند.

سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران با اشاره به اینکه پس از گذشت ۳۴ سال از استقلال نیکاراگوئه ویلیام واکر با گروهی از آمریکایی‌ها وارد نیکاراگوئه شد و خود را به عنوان رئیس جمهور خود خوانده نیکاراگوئه اعلام کرد گفت: پس از این اقدام آمریکا واکر را به عنوان رئیس جمهور قانونی نیکاراگوئه به رسمیت شناخت، ولی مردم این کشور در آن دوران آن مزدور را از نیکاراگوئه بیرون کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۱۲ نیز گروه دیگری از سربازان آمریکایی وارد نیکاراگوئه شدند و باز هم یک نیکاراگوئه‌ای با آن‌ها جنگید تصریح کرد: درسال ۱۹۲۷ گروهی از سربازان آمریکایی به نیکاراگوئه حمله کردند، اما در همان سال گروهی از مردم نیکاراگوئه به سمت مهاجمین حمله بردند و آن‌ها را شکست دادند با این وجود همان طور که ما در آن زمان توانستیم آمریکایی‌ها را شکست دهیم امروز نیز اگر به ما حمله کنندمی توانیم آن‌ها را شکست دهیم، چون امروز ایران و جوانان ایرانی از ما حمایت می‌کنند و با ما هستند.

وی گفت: در سال ۱۹۸۱ و در زمانی که در ایران و نیکاراگوئه انقلاب مردم دو کشور به پیروزی رسید پس از پیروزی انقلاب نیکاراگوئه آمریکا با نیرو‌های نیابتی خود به ما حمله کرد، اما نتوانست انقلاب ساندیستی را شکست دهد.

سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران بیان داشت: آمریکا نمی‌تواند ما را شکست دهد، چون امروز جوانان ضد امپریالیست و شجاع در ایران و نیکاراگوئه زندگی می‌کنند.

هم چنین رومینا پرز سفیر کشور بولیوی در ایران نیز ضمن قدردانی از دانشجویان ایرانی تصریح کرد: اشغال سفارت آمریکا در ایران نمونه بارز اقدامات جوانان ایرانی بود که توانست هیمنه آمریکا را در هم بکشند.

وی با اشاره به اینکه اشغال سفارت آمریکا در ایران با با اعتراضات جوانان بولیوی در خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری و علیه دولت وقت این کشور همراه بود تصریح کرد: اشغال سفارت امریکا در ایران به ما این انرژی را داد که باید به مبارزه خود ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ روش‌های جاسوسی را برای پیشبرد اهداف خود در کشور‌های آمریکای لاتین به کار گرفته است تصریح کرد: نفوذ جاسوسان آمریکا در بولیوی تا جایی بود که سیا در وزارت کشور بولیوی برای خود دفتر مرکزی درست کرده بود و حتی در ستاد مشترک ارتش کشور ما و در دفتر فرماندهی کل ارتش جاسوس داشت.

سفیر کشور بولیوی در ایران با بیان اینکه در زمان نئولیبرال‌ها تمام جاسوسان آمریکایی در دفتر فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری به قدرت رسیده اند و تمام منافع بولیوی را غارت کردند و ارزش پول ملی را به صفر رساندند اظهار کرد: هم اکنون تظاهراتی در بولیوی در اعتراض به رئیس جمهور منتخب این کشور در حال برگزاری است و عده‌ای در حال محکوم کردن دولت قانونی ما هستند با این وجود سوال این است که این تظاهرات با چه هدفی انجام می‌شوند جز این که بتوانند دولت مد نظر خود را روی کار بیاورند.

وی با بیان اینکه زمانی که مورالس دولت را در بولیوی به دست گرفت اصلاحات اساسی را شروع کرد و این اصلاحات به مزاق گروه‌های اپوزسیون خوش نیامد تصریح کرد: زمانی که سفارت آمریکا در بولیوی باز شد آمریکایی‌ها دو بار خواستند در این کشور کودتا راه بیندازند به همین خاطر مورالیس سفیر آمریکا را از بولیوی اخراج کرد واقعیت این است سفیر آمریکا در بولیوی همان کسی بود که جنایت‌هایی را در بوسنی علیه مسلمانان انجام داده بود و در جنگ کزوبو هم حضور مستقیم داشته است.

سفیر کشور بولیوی در ایران با بیان اینکه هدف آمریکا این بوده که با کمک سفیر خود در بولیوی این کشور را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کند به همین دلیل او از بولیوی اخراج شد اظهار کرد: بعد از اخراج سفیر آمریکا بولیوی دوباره استقلال خود را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از گروه‌ها در ارتش بولیوی همکاری با اپوزسیون و آمریکا ادامه می‌دهند اظهار کرد: کشور من این افتخار را دارد که اولین مدرسه ضد امپریالیستی را در آمریکای لاتین افتتاح می‌کند.

سفیر کشور بولیوی در ایران با اشاره به اینکه در ۲۰ اکتبر انتخاباتی در بولیوی برگزار می‌شود که در آن خیانت‌هایی هم وجود دارد افزود: احزاب و اپوزسیون در تظاهرات علیه دولت مورالیس با تزریق مالی مستقیم آمریکا شارژ می‌شوند در واقع امروز در بولیوی شاهد تظاهراتی هستیم که مردم و جامعه به دو گروه اپوزسیون و حامیان مورالیس تقسیم شده اند. در هر حال مورالس برای شفافیت بیشتر دستور بازشماری آرا را داده است.

وی با بیان اینکه تزریق پول و تزریق اطلاعاتی و امنیتی به اپوزسیون همان روشی است که آمریکا به مانند ونزوئلا در بولیوی نیز به کار گرفته تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در آینده پیروز باشیم باید تجربیات گذشته را به یاد داشته باشیم.

سفیر کشور بولیوی در ایران خطاب به دانشجویان گفت: شما جوانان به عنوان پیشگامان عرصه مبارزه با سیاست‌های امپریالیسم باید به همراه جوانان دیگر کشور‌های ضد امپریالیسم مانند کوبا سیاست‌های امپریالیستی را به چالش بکشید.

هم چنین آلکی باندریچ وگا سفیر کوبا نیز در این میزگرد گفت: همزمان که با شما دانشجویان صحبت می‌کنم در هاونا مجمعی متشکل از ۱۳۳۱ نماینده، ۷۸۹ سازمان و ۸۶ کشور در حال بررسی سیاست‌های امپریالیسی در کوبا هستند.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین هدف این مجمع به سوال کشیدن سیاست‌های نئولیبرالیسم در آمریکای لاتین است افزود: سیاست‌های نئولیبرالی تمام کشور‌های آمریکای لاتین را تهدید می‌کند.

وی بر ضرورت همبستگی میان سندیکا‌ها و حمایت از جنبش‌های اجتماعی که علیه سیاست‌های نئولیبرالیسم اقدام می‌کنند تاکید کرد و افزود: باید با جنگ ایدئولوژیکی و تاکید بیشتر بر مبارزه با علیه امپریالیسم اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا اقدامات بسیار بسیار خشونت باری علیه کوبا را شروع کرده اظهار کرد: از جمله این اقدامات جلوگیری از ورود مواد غذایی و سوخت به کوبا است آمریکایی‌ها حتی اجازه نمی‌دهند کوبایی‌هایی که به این کشور مهاجرت کرده اند به کشور خود سفر کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا ۴ بار لیست نهاد‌های کوبا را افزایش داده تصریح کرد: ما این اطمینان را به ایرانی‌ها می‌دهیم که هیچ راه و روش دیگری وجود ندارد که آمریکا بتواند ما را تسلیم کند و یا به یک راه حل مشترک برسیم. کوبا هیچ وقت تسلیم نخواهد شد و هم چنان مبارزه ما ادامه خواهد داشت و همچنان به اعلام همبستگی با جهان و بسیج‌های مردمی ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون پزشکان کوبایی در ۶۵ کشور دنیا حضور دارند اظهار کرد: همان طور که چگورا مقدس‌ترین نماد مبارزات ما گفت: ما مبارزه علیه امپریالیسم جهانی را هر آن جا که آن‌ها فکرش را نمی‌کنند ما انجام می‌دهیم.

وی از همبستگی و اراده مردمی و حضور و مشارکت مردم در انتخاب سرنوشت خود به عنوان دستاورد‌های انقلاب کوبا نام برد و افزود: ما مسیر سویالیسم را انتخاب کرده ایم از طریق سویالیسم می‌توانیم به عدالت اجتماعی و برابری حقوق برای همه برسیم.

سفیر کوبا در ایران از دولت آمریکا به عنوان بزرگترین تهدید نظام بین الملل نام برد و افزود: آمریکا هر روز و هر روز در مسائل داخلی کشور‌های دیگر دخالت می‌کند و خشونت‌های خود را در کشور‌ها ادامه می‌دهد تا جایی که آن‌ها علیه تمام کشور‌هایی که به آن‌ها نه می‌گویند دست به اقدام می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در تمام جهان شاهد یک بازگشت در خصوص حق تعیین سرنوشت، حق حاکمیت ملت ها، حقوق بشر، عدالت اجتماعی و توجه به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی مشاهده می‌شود اظهار کرد: چیزی که در خطر است سرنوشت یک دولت نیست بلکه آینده بشریت است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا چند جانبه گرایی در نظام بین الملل را مورد تهدید قرار داده و روز‌های سخت تری هم خواهد آمد افزود: تمام کشور‌های آمریکای لاتین به دنبال عدم اطاعت از هژمونی آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه کوبا حمایت خود را در سطح بین الملل، منطقه و فرا منطقه از ملت‌هایی که با امپریالیسم مبارزه می‌کنند اعلام می‌کند افزود: ما ملتی هستیم که هیچ وقت دست از مبارزه برنمی داریم. کوبا مرکز حمایت و دفاع از کسانی است که به دفاع از همبستگی و صلح بین ملل گام برمی دارند.

وی با تاکید براینکه باید وحدت بین دولت ها، جنبش‌های اجتماعی و احزاب سیاسی در راستای مبارزه با امپریالیسم و کاپیتالیسم را تقویت کنیم افزود: تنها همبستگی می‌تواند ما را نجات دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم سفرای کشور‌های بولیوی، نیکاراگوئه و ونزوئلا به دلیل مبارزه جانانه مردم این کشور‌ها با سیاست‌های امپریالیسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top