تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/14 - 02:14
کد خبر: 333860

هشدار اتحادیه علمای مسلمان عراق به معترضان

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق از رصد یکصد پایگاه در شبکه‌های اجتماعی خبر داد که کارشان شیطنت علیه ایران و شایعه پراکنی‌ در جریان تظاهرات عراق بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اتحادیه علمای مسلمان عراق در دیاله، شایعه‌سازی‌ها و دروغ پراکنی‌های مغرضانه در تظاهرات مرمی عراق علیه ایران را مردود خواند.

«جبار المعموی» رئیس اتحادیه علمای مسلمانان عراق در استان دیاله در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» ضمن اعلام حمایت این اتحادیه از تظاهرات مسالمت‌آمیز برای مطالبه حقوق مشروع ملت عراق گفت: اشتباهات دولت‌های متوالی در عراق از سال ۲۰۰۳ موجب پدید آمدن جنبش اعتراضی کنونی در استان‌های متعدد عراق از جمله دیاله شده است.

المعموی افزود: ایران کشور اسلامی همسایه عراق است که موضع آن در حمایت از ما در جریان حوادث ژوئن ۲۰۱۴ به دنبال تسلط داعش بر مناطق وسیعی از کشور مشهود بوده است.

وی تاکید کرد: توطئه‌ها برای اقدام شیطنت آمیز علیه ایران از طریق دروغ پراکنی و شایعه‌سازی در جریان تظاهرات و از طریق تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی اقدامی کاملا مردود است که ناگهانی بروز نکرده و حاصل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل با حمایت مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که به دنبال فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی هستند.

المعموی گفت: بیش از یکصد پایگاه در شبکه‌های اجتماعی رصد شده که معترضان را به حمله به جمهوری اسلامی تحریک و به دروغ ادعا می‌کند که ایران در امور عراق دخالت می‌کند.

بنا به تایید رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق، توطئه در عراق جریان دارد و هدف از آن نفوذ به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی و پیشبرد آن به سمت شیطنت علیه ایران است، چیزی که هیچ عراقی قبول ندارد.

تعدادی از اغتشاشگران شامگاه یکشنبه (روز گذشته) در شهر مقدس کربلا و در اطراف کنسولگری ایران در این شهر دست به تحرکاتی علیه کنسولگری زدند.

براساس برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، شماری آشوبگر در اطراف کنسولگری ایران در کربلا حاضر شدند و ضمن سنگ‌پرانی به ساختمان این کنسولگری، اقدام به پایین کشیدن پرچم ایران کردند.

فرماندهی پلیس کربلا نیز اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است.

گروه حمله‌کننده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از پیروان فرقه صرخی (از مدعیان دروغین و وابسته به سرویس‌های بیگانه) بودند که از استان‌های بابل و الدیوانیه به کربلا منتقل شدند.

سرکنسول ایران در کربلا اما نیمه شب گذشته تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.

مردم عراق دور دوم اعتراضات خود را از روز جمعه ۲۵ اکتبر آغاز کردند. عمده هدف اعتراض مردم عراق، بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اداری بود.

به محض آغاز این اعتراضات، بسیاری از کارشناسان تأکید کردند که آمریکا، عربستان سعودی و امارات سه کشوری هستند که از چند ماه پیش در حال تدارک سوءاستفاده از این تظاهرات هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top