تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/15 - 03:47
کد خبر: 333971

ماجرای اخراج دانشجوی دانشگاه شیراز چه بود؟ +عکس

هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز زده شد. او علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس می‌داند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز زده شد. سید وحید موسوی، دانشجوی اخراجی دانشگاه شیراز علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس، اخراج سه استاد نخبه دانشگاه شیراز و همچنین فوت دکتر چنگیزی از اساتید بخش زبان دانشگاه شیراز می‌داند.

این دانشجو با در دست داشتن نوشته‌ای، در مقابل دانشگاه شیراز نسبت به اخراج خود اعتراض کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که ماجرای اخراج موسوی، دانشجوی مکانیک دانشگاه شیراز از یک تماس تلفنی شروع شده؛ هنوز چند هفته‌ای از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته بود که با وی تماس گرفنتد و خواستند تا به حراست دانشگاه مراجعه کند. گویا مطالبی که وی در یکی از کانال‌های فضای مجازی منتشر می‌کند، محرک و ناامید کننده است؛ هر چند که موسوی در پاسخ به مسئولان حراست دانشگاه خواستار گوشزد کردن نکات اشتباهش شد تا آن را اصلاح کند. او می گوید: به مسئولان حراست گفتم من بر اساس دانسته‌هایم از وضعیت دانشگاه عمل می‌کنم و وظیفه انسانی من این است که نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشم. اما مسئول حراست دانشگاه در جواب می‌گوید که پرونده‌ات را به معاونت آموزشی ارسال می‌کنم.

البته او می گوید که ماجرای اخراج زمانی جدی‌تر شد که بیانیه تشکل‌های آرمان، فرهنگ و سیاست و بسیج دانشجویی در خصوص ماجرای فوت دکتر چنگیزی را در فضای مجازی منعکس کرده است.

موسوی به مشروط شدنش اشاره کرده و آنرا یک بهانه آموزشی می‌داند تا دلیلی برای اخراجش شود. او می‌افزاید که موضوع من در کمیسیون موارد خاص استانی مطرح شد و و در وضعیت آموزشی‌ای که بودم با ادامه تحصیل من طبق روال طبیعی موافقت شد.طبق قانون، اجرای نظر و حکم کمیسیون استانی برای تمامی دانشگاه‌ها اجباری است، اما معاونت آموزشی آن را لغو کرد و طبق آیین نامه دانشگاه با من برخورد شده و من را اخراج کردند.

ماجرای اخراج دانشجوی دانشگاه شیراز چه بود؟

اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

موسوی گفته شنیده ام که حتی برای اینکه در اذهان شائبه اخراج به دلیل انتقاد و اعتراض به رویه دانشگاه ایجاد نشود، یکی از مسئولان دانشگاه گفته بود که هر دانشجویی که شرایط آموزشی مشابه موسوی را دارد، اخراج کنید. اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

این فعال دانشجویی می‌افزاید: کار تا آنجا بالا گرفته که اداره آموزش دانشگاه شیراز نامه‌ای به نظام وظیفه زده که من تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری معافیت تحصیلی داشتم و حالا طبق آن نامه، مدت تحصیلم تمام شده و آنها می توانند معافیت تحصیلی ام را ابطال کنند.

او از ممنوع الورودی اش در دانشگاه گلایه می کند و می گوید حالا برای انجام کار‌های اداری هم باید با حراست هماهنگ کند و بعد هم باید حفاظت فیزیکی من را همراهی کنند!

ماجرای اخراج دانشجوی دانشگاه شیراز چه بود؟

موسوی در مورد درخواست خود می‌گوید: درخواست من ادامه تحصیل خودم و دانشجویان با شرایط آموزشی مشابه همچنین ورود دادستانی شیراز به ماجرای فوت چنگیزی از اساتید نخبه و جوان دانشگاه شیراز است.

این فعال دانشجویی دانشگاه شیراز پیش از این در قالب چند مصاحبه و گزارش به موضوع سه استاد نخبه دانشگاه شیراز، علیرضا مسندی، حامد مسندی و علی حقدل همچنین واکنش دانشجویان نسبت به حواشی فوت دکتر چنگیری اشاره کرده بود که به گفته وی تا کنون هیچ توضیح و جوابیه‌ای از سوی دانشگاه شیراز برای این رسانه ارسال نشده است.

براساس این گزارش، همانطور که گفته شد در گذشته برای سه استاد نخبه و انقلابی در دانشگاه شیراز اتفاقی مشابه رخ داده است که بر همین اساس برخی از دانشجویان معتقدند دادستانی باید به موضوع حذف دانشجویان و اساتید انقلابی ورود کند و اگر تخلفی صورت گرفته، باید با آن برخورد شود.

در راستای رسالت خبری مان با مسئولان دانشگاه ارتباط گرفتیم. بدون توضیح اضافه ای، بنا شد برایمان توضیحاتی را ارسال کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top