تاریخ انتشار: جمعه 1398/08/17 - 11:49
کد خبر: 334129

مصدومیت 332 نفر در زلزله آذربایجان شرقی تاکنون

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تاکنون 332 نفر در زلزله استان آذربایجان شرقی مصدوم شده و 5 نفر جان باختند، ، گفت: امدادرسانی و اسکان مردم آسیب‌دیده در حال انجام است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ساعت 2:17 بامداد امروز زلزله 5.9 ریشتری در عمق 8 کیلومتری در استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 6 شهر و 145 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که جمعیتی بالغ بر 121 هزار نفر را شامل می‌شود. این زلزله در شهرهای میانه، سراب، بستان‌آباد، ترک،هشترود،  ترکمنچای وروستاها احساس شد؛ ضمن اینکه در استان اردبیل نیز در شهرهای نیر، سرعین و کوثر نیز احساس شده است؛ البته بیشترین خسارت مربوط به روستای ورکش در میانه است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تاکنون 57 مورد پس‌لرزه گزارش شده است، گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و 110 نفر امدادگر در قالب 34 تیم کار امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.

مرتضوی از مصدومیت 332 نفر تاکنون خبر داد و گفت: 5 نفر در روستای ورنکش میانه جان باختند؛ ضمن اینکه تاکنون 65 روستا ارزیابی شده است.

وی اضافه کرد: 40 باب خانه در روستای ورنکش،ترک و ترکمنچای کاملا ویران شده؛ ضمن اینکه در محورهای مواصلاتی ریزش کوه داشتیم.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان اینکه آتش‌سوزی‌هایی نیز بر اثر نشت گاز و اختلال در شبکه مخابراتی نیز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد:دو فروند بالگرد به  منطقه اعزام شده و اقلام و مواد غذایی ارسال شده است؛ضمن اینکه اسکان اضطرای و  ایجاد اردوگاه برای اسکان موقت آغاز شده است.

مرتضوی با بیان اینکه نیروهای امدادی در استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در حالت آماده‌باش هستند،یادآور شد: سجادی سرپرست معاونت عملیات امداد ونجات در منطقه حضور دارد و به صورت مستمر هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط  مانند هواشناسی ،مدیریت راه های کشور و هدایت عملیات  بحران وزارت بهداشت وجود داشته و در حال انجام خدمات لازم هستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top