تاریخ انتشار: جمعه 1398/08/17 - 13:38
کد خبر: 334148

دعوت حزب‌الله لبنان از معترضان برای تشکیل کمیته مرکزی

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از معترضان خواست تا کمیته‌ای مرکزی به نام "جنبش مردمی" را تشکیل و خواسته‌های خود و حد و مرز آن را مشخص کرده و نگذارند دست‌هایی پشت پرده، این تظاهرات را از مسیر خود منحرف کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما هم  جزو مردمی هستیم که رنج می‌برند و طبیعی است که به جنبش مردمی ایمان داشته باشیم و آن را تشویق کنیم و بخواهیم که در میدان بمانند تا مقامات نیز متوجه باشند.

وی گفت: ما خود را بخشی جدایی‌ناپذیر از این مردم و خواسته‌های این مردم و جنبش مردمی می‌دانیم. تظاهرات حقی "مشروع" است و یکی از ابزارهای  فشاری است که باید از آن استفاده کرد تا مسئولین بشنوند. ما بارها در زمان بررسی بودجه ۲۰۱۹ تهدید کردیم که اگر مالیات سه درصدی برای تمامی واردات تصویب شود ما به خیابان‌ها خواهیم آمد. اگر همان موقع دولت عقب‌نشینی می‌کرد و پارلمان تنها مالیات را بر واردات غیرضروری و غیر مواد غذایی و بنزین اعمال می‌کرد ما نیز از فکر تظاهرات کوتاه می‌آمدیم.

نعیم قاسم گفت: ما خواسته‌های مردمی را قبول داریم. ما بخشی از این جنبش مردمی با اهداف اجتماعی و اقتصادی آن هستیم اما باید توجه کرد سارقان جنبش مردمی، سفارت آمریکا و برخی از احزاب طایفه‌گرایی هستند که می‌خواهند جنبش مردمی را به مسیر دیگری بکشانند. ما دیدیم که مسیرها بسته شد.

وی گفت: چرا امروز کمیته مرکزی به نام جنبش مردمی وجود ندارد. اگر کمیته مرکزی مشخص شود کسی نمی‌تواند پنهانی بر روی تظاهرات سرمایه‌گذاری کند اما اگر بدون رهبری واضح بابرنامه کاری و مواضع مشخص باقی بماند کسانی که روی این تظاهرات‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند مخفی می‌مانند و مسیر تظاهرات را به هر سمتی که می‌خواهند می‌کشانند.

نعیم قاسم از جنبش اصیل مردمی خواست رهبری واضحی را مشخص کند که مردم را مورد خطاب قرار داده و خواسته‌های آن‌ها و حد و مرز آن‌ را مشخص کند و دولت را مورد بازخواست قرار داده و تمامی تحولات را پیگیری کند و با مردم در زمان‌بندی برای تحرکات مناسب و چگونگی آن برای تحقق خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی همراه شود.

وی درباره طرح اصلاحی گفت: این یک گام است و پایان موضوع نیست. مادامی که نخست‌وزیر استعفای دولت وی را اعلام کرده مشکلی در این باره وجود ندارد و به مرحله دوم منتقل می‌شویم و آن تلاش برای تشکیل دولت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top