تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/20 - 23:37
کد خبر: 334613

۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه تحصیل می‌کنند

مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه از تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ نفر در مقطع ارشد، ۲۳ نفر در مقطع دکتری تخصصی و ۱۱ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جواد غلامی، مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱۶ نفر در مقطع ارشد، ۲۳ نفر در مقطع دکتری تخصصی و ۱۱ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

غلامی مطرح کرد: ۱۰۰ دانشجوی خارجی در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در دانشگاه ارومیه جذب شده اند که از این تعداد حدود۸۰ درصد در مقطع ارشد، ۱۵ درصد در مقطع دکتری و پنج درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد دانشجویان خارجی را آقایان و ۲۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین نزدیکی مسافت، بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از عراق و تعداد کمی نیز از کشور‌های ترکیه و افغانستان هستند.

وی در ادامه افزود: البته دانشگاه ارومیه از ادامه تحصیل دانشجویان دیگر کشور‌ها به ویژه از کشور‌های آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، پاکستان، سوریه، لبنان، کویت و دیگر کشور‌های منطقه استقبال می‌کند و درصدد هستیم که با معرفی بهتر قابلیت‌های دانشگاه ارومیه در این مناطق، در آینده از این کشور‌ها نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

غلامی یادآور شد: امسال برای اولین‌بار دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه در سطحی گسترده در کلاس‌های مشترک با دانشجویان ایرانی در محل دانشکده‌ها مشغول به کسب علم و دانش هستند؛ هرچند در شرایطی که تعداد دانشجویان در یک رشته و گرایش زیاد باشد ممکن است برای آنان کلاس مجزا هم تشکیل دهیم.

مدیر دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه ارومیه اظهار کرد: نظر به استقبال زیاد دانشجویان خارجی برای شروع تحصیل در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸، مقرر شد در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان پذیرش شده جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی مطابق مقررات معاونت آموزشی دانشگاه و موافقت گروه‌های درسی مربوطه، ثبت‌نام برای تشکیل دوره‌های مختص دانشجویان خارجی در نیمسال دوم هم صورت پذیرد؛ البته سیاست کلی ما تحصیل همراه و همزمان دانشجویان خارجی با دانشجویان ایرانی جهت ایجاد پیوند‌های علمی، تحقیقی و فرهنگی سازنده بین آنان است.

وی با اشاره به رشته‌های پرمتقاضی در میان دانشجویان خارجی گفت: رشته‌های حقوق، حسابداری، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، ریاضیات و کامپیوتر جزو رشته‌های پرمتقاضی در میان دانشجویان خارجی است. ما سعی می‌کنیم که امکانات آموزشی، رفاهی، اقامتی، ورزشی و حمایتی شایسته‌ای را برای دانشجویان خارجی فراهم کنیم و ضمن اذعان به وجود نواقص و کاستی‌ها در برخی حوزه‌ها، خود را به ارتقای سطح این نوع خدمات متعهد می‌دانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top