تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/22 - 09:03
کد خبر: 334695

در اردوی تشکیلاتی بسیج دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد؛

به وقت آرمانخواهی و مطالبه‌گری

این اردو با شعار به وقت آرمانخواهی و مطالبه گری در سه زمینه نهضت آزاد اندیشی، مطالبه گری آرمانها و صیانت از ارزشها با حضور میهمانانی همچون آقایان محمدحسین صفارهرندی، وحید جلیلی، مهرداد بذرپاش، طحان نظیف، بهادری جهرمی، حجت الاسلام آقایی و عبدالله گنجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اقدام به برگزاری اردویی تشکیلاتی برای دانشجویان بسیجی این دانشگاه از روز سه شنبه 98/8/14 تا روز جمعه 98/8/17 در اردوگاه سیدالشهداء (ع) بمدت چهار روز برگزارکرده است.

این اردو با شعار به وقت آرمانخواهی و مطالبه گری در سه زمینه نهضت آزاد اندیشی، مطالبه گری آرمانها و صیانت از ارزشها با حضور میهمانانی همچون  آقایان محمدحسین صفارهرندی، وحید جلیلی، مهرداد بذرپاش، طحان نظیف، بهادری جهرمی، حجت الاسلام آقایی و عبدالله گنجی در زمینه های سیاسی، سواد رسانه ای، عدالت اجتماعی، یادداشت نویسی، انتخابات، وجوب فعالیت تشکل های دانشجویی در بدنه نظام، جریان شناسی احزاب سیاسی کشور، فیلمبرداری و عکس برداری  برگزار گردید.

افتتاحیه
مراسم افتتاحیه این مراسم روز سه شنبه 14 آبان ماه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و خیر مقدم مجری و توضیحات مسئول این دوره از اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی آغاز شد.

در ادامه  وحید جلیلی سردبیر روزنامه ی ابرار، سردبیر مجلات سوره، مدیر مسئول نشریه راه، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مسئول جشنواره فیلم مردمی عمار به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در خصوص مشکلات تشکل های دانشجویی انقلابی به ارائه راهبردهایی به صورت مصداقی پرداخت و در ادامه با استناد به آیات قرآنی، نکاتی چند همچون قول یاری و نصرت خداوند در قرآن به جهادکنندگان در راهش را بیان کردند.

جلیلی همچنین به شناساندن هر چه بیشتر شخصیت های علمی برجسته ای همچون شهید دکتر مجید شهریاری تاکید کرد وفعالین دانشجویی را به توجه به توانایی ها و استفاده از ظرفیت های عظیم موجود فراخواندند.

در انتها نیز تعدادی از دانشجویان به طرح سوالات خود پرداختند و با گپ و گفتی صمیمی و دو طرفه افتتاحیه این دوره از اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسید.

کلاس هایی با طعم رسانه
کلاس ها با صحبت های  محمدحسین منظور الاجداد با موضوع اصول تشکیلات آغاز شد.

وی مباحثی را پیرامون وجوب فعالیت در تشکیلات به مثابه یک تکلیف شرعی ارائه کرد  و اشتراک معنایی بر سر هدف داشتن را از مهم ترین نکات ایجاد تشکیلات دانستند.

در ادامه کلاس ها سیدپویان حسین پور، فعال رسانه ای سخنرانی کرد.

حسین پور ضمن صحبت های کلی پیرامون سواد رسانه ای، به طرح موارد و مباحثی درباره تاثیر رسانه بر افکار عمومی و اصول فعالیت در شبکه های اجتماعی پرداخت.
پس از پایان این کلاس، کمیسیون های تخصصی سیاسی و رسانه به طور هم زمان برگزار شد.

در بخش تخصصی سیاسی، با حضور محمد ذوقی صحبت هایی پیرامون جنگ روانی صورت گرفت و در بخش تخصصی رسانه با حضور سیدپویان حسین پور، مباحث حول محور فضای مجازی و به خصوص توییتر ادامه یافت.

پس از آن کلاسی با موضوع عدالت اجتماعی و با سخنرانی دکتر علی بهادری جهرمی به همراه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد.

روز اول اردوی تشکیلاتی بسیج بهشتی نیز با اکران مستند “پرونده ناتمام” و پرسش و پاسخ دانشجویی با آقای جواد موگویی کارگردان این مستند، به پایان رسید.

نگاهی به وقایع 88
روز دوم با موضوع اصول مطالبه گری با محوریت انتخابات مجلس ۹۸ آغاز شد سخنران این جلسه مهدی محمدی از تحلیلگران برجسته جبهه انقلاب اسلامی بود.

محمدی ضمن لزوم آگاهی جوانان و دانشجویان برای انتخابات مجلس گفت: جامعه‌ی ایران حدودا یک دهه است که به شدت دو قطبی است و یکی از دلایل مهم آن اتفاقات سال ۸۸ است. رهبر عزیز انقلاب بر این مساله تاکید دارند که این دوقطبی باید از بین برود. طبقه بندی رایج فرهنگی و اجتماعی در حال دگرگونی است و جامعه‌ی ایران به سمت بی‌طبقگی به پیش میرود. در انتخابات سال ۹۴ این بی‌طبقگی خود را نشان داد. برای مثال مشارکت طبقه پایین بسیار کم شده و طبقات مرفه کشارکت بیشتری در انتخابات داشتند که یکی از عوامل بود.

وی همچنین راجع به دوقطبی هایی مثل جنگ و صلح ، تعامل و تقابل ، آزادی محدودیت کرد که ممکن است بر انتخابات مجلس ۹۸ اثر بگذارد نکاتی را بیان کنید.

پس از پایان سخنان آقای محمدی کلاس یادداشت نویسی با حضور صادق فرامرزی از نویسندگان روزنامه وطن امروز برگزار شد و وی با طرح سوالاتی شاخص های کلی یک نوشته خوب را بیان کرد.

در ادامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی(ره) میهمان طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگبهان بود. نظیف با بیان خلاصه ای از وظایف شورای نگهبان در انتخابات بحث را آغاز کرد و در ادامه دانشجویان به طرح سوالاتی ازوی پرداختند ، از نظارت استصوابی و هیئت نظارت بر نمایندگان تا مصلحت سنجی در شورای نگهبان و …

نظیف ضمن برشمردن وظایف شورای نگهبان برای نظارت بر انتخابات ۵ اصل را که این شورا برای نظارت باید مراعات کند برشمرد:
۵ اصل که نهاد ناظر باید مراعات کند :
۱٫ نهاد ناظر حتما باید از مجری باید مستقل باشد
۲٫ اصل بی طرفی -> نهاد ناظر باید بیطرف باشد
۳٫ اصل حرفه ای -> فرآیند انتخابات یک فرآیند تخصصی است طبیعتا مواجه نهاد ناظر بر انتخابات هم باید حرفه ای باشد
۴٫ نظارت باید بر تمام فرآیند انتخابات صورت بگیرد
۵٫ اصل قانونگرایی -> ناظر باید با استفاده از قانون به نظارت بپردازد در واقع قانون مبنا نظارت است. ممکن است قانون نقایصی داشته باشد ( همانطور که دارد ) اما در مقام عمل باید به آن قانون عمل کرد.

او گفت: در فرآیند انتخابات باید دو نکته رعایت شود : 1. باید یک نهاد ناظری بر فرآیند وجود داشته باشد. 2. آن نهاد ناظر باید ۵ اصول نام برده را رعایت کند در کشور ما این نهاد ناظر بر عهده شورای نگهبان قرار داده شده است.

نظیف در ادامه توضیحاتی در مورد نظارت عام و استصوابی داد و گفت: نظارت استصوابی به این معناست که اگر خلافی دیده شد بتوان جلوی آن خلاف را گرفت صرفا خبر دادن به مرجع خاصی نباشد. نظارت برای اینکه به هدف خود برسد باید استصوابی باشد. اینکه این نوع نظارت را بر نهادی که کارش نظارت نیست برهیم ، درست نیست نظارت از لحاظ ضمانت اجرایی شدن به دو نوع استصوابی و اطلاعی تقسیم میشود. نظارت استصوابی مساوی با ضمانت اجرایی شده است. یکی از مشکلات اساسی ما در انتخابات ، قانون انتخابات است که نیاز به مطالبه‌گری دارد.

اصل نظارت شوری نگهبان ، اصل بر احراز صلاحیت افراد است نه برائت. وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر کار مثبتی انجام میدهیم از ما دفاع کنید اگر پا کج میذاریم ، مطالبه کنید. حق دانشجویان است که از اعضای شورای نگهبان پیگیری کنند ، حق دانشجویان است که اعمال شورای نگهبان را رصد کنند. شورای نگهبان تو موضوع نظارت بر انتخابات حلقه‌ی آخر است.

قبل از شورای نگهبان یک تعداد مراجعی تائید صلاحیت افراد را انجام می‌دهند. برخی افراد یک سری مواردی دارن که برای شورا روشن نیست در اینصورت شورای نگهبان رای به این می‌دهند که صلاحیت فرد احراز نشده است.

جلسات بعداز ظهر با سخنرانی محمدحسین صفارهرندی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع ارتباط جنبش دانشجویی با بدنه ی نظام و کشور با محوریت موضوعات فرهنگی آغاز شد.

صفارهرندی گفت: عدالت خواهی اگر همراه با عقلانیت ، معنویت ، تواضع و حرمت نگه داشتن نباشد باعث ایجاد خارجی گری میشود.

بذرپاش: باید به رهبران مسئله حل کن تبدیل شویم.
در ادامه مهرداد بذرپاش از نمایندگان سابق مجلس در جمع دانشجویان با اشاره به جریان های سیاسی در انتخابات گفت: چگونه میتوان با این روزهای انقلاب که سراسر مملو از بیم و امید است رو به رو شد؟ با تحلیل و بررسی موشکفانه مسائل روز میتوان به مراتبی از بصیرت سیاسی – اجتماعی رسید.

انقلاب اسلامی ایران دو قطبی جهان را فرو شکست و خود به عنوان جبهه مستقل در عرصه جهانی حاضر شد. پس از فروپاسی کمونیسم ، دگرباره دو قطبیت در عرصه جهانی حاکم شد.

به اقتضای قرارگرفتن جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی در جبهه¬ای در مقابل لیبرالیسم باید اعمال و رفتاری درخور این جایگاه داشته باشیم و قدردان این در گرانبها چهل ساله باشیم.

انقلاب اسلامی به مثابه یک قدرت جهانی است و این از نکات مثبت است. اما مردم از مهم غافلند ما جوانان انقلابی وظیفه داریم وضعیت انقلاب اسلامی را در این قطب بندی به گوش عموم مردم برسانیم و ایشان را آگاه کنیم. ما جوانان انقلاب اسلامی وظیفه داریم که در مقابل این ناملایمتی ها ، مهارت های حل مسئله و عملکرد راهبردی بیاموزیم.

آنچه اساسی ترین تفاوت نیروی جوان و سالخورده است : قدرت حل مسئله است. برجام ، FATF ، اینستکس و سایر معاهدات بین المللی ایران و سایر قدرت ها در طی سال های ۹۲ الی ۹۸ بخش خصوصی را انتظار نگه داشته است.

آقای روحانی شما روحانی هستی ، درس دین خواندی ، اخلاص ، تواضع ، از مشخص های درس دین است.

چرا تواضع به خرج نمیدهید و به آزمون و آزمایش های اسبق در مسائل اقتصادی ، درس نمیگیرید ؟ نسبت به آن ها بی تفاوتید؟ اگر به جای زیاده روی در تعامل با اروپائی و آمریکائی ها ، ذره ای به معاهدات منطقه ای با کشور های همسایه اهتمام ورزیده بودیم ، الان وضعیت اینگونه نبود.

بلای اقتصاد ما ، نقدینگی است. این مهم تمامی عرصه های تجارت ما را تحت شعاع قرار داده است. وظیفه دانشجویان حزب اللهی باید مطالبه گری و تلاش برای یافت پاسخ ها به این مسائل باشد.
در آخرین بخش از برنامه هیار این روز بعد از نماز مغرب و عشاء دانشجویان بسیجی میزبان عثمان الحکیمی از جوانان یمنی محور مقاومت بودند که در حال حاضر در ایران مشغول به تحصیل است.

روز سوم 17 آبان ماه
در روز سوم این اردو دو کلاس موازی با موضوعات اصول اولیه فیلمبرداری و عکسبرداری با تدریس آقای حکاکیان در کمیسیون هنر و رسانه و آسیب شناسی فرهنگی با تدریس حجت الاسلام پورذهبی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید بهشتی.ره در کمیسیون فرهنگی واجتماعی برگزار شد.

بعدازظهر همان روز مراسم اختتامیه اردو نیز از ساعت ۱۴ الی ۱۶ با صحبت های مصطفی صادق‌محمدی مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی و سیدرضا میررضایی مسئول آموزش مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد.

در ادامه نیز حجت الاسلام مشهدی آقایی معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به سخنرانی پرداخت. همچنین وی پاسخگوی نظرات وانتقادات دانشجویان به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز بودند.

در پایان از برگزیدگان مسابقه انتخاب تیتر برتر کمیسیون سیاسی هم تقدیر به عمل آمد.

و بدین ترتیب دوره تشکیلاتی بسیج دانشگاه شهید بهشتی.ره به صورت رسمی پایان یافت و دانشجویان بسیجی خود را برای یک سال تشکیلاتی آماده کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top