تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/27 - 12:31
کد خبر: 335254

آرمین کافی؛

از ماست که بر ماست

از ماست که بر ماست

اینکه تورم و گرانی چگونه خواهد بود نظر براین است به چند دلیل افزایش شدید نرخ تورم را نخواهیم داشت.اولاً تاحدودی سهمیه های حمل و نقل تامین می شود. دوماً اکثراً حمل و نقل ها از طریق خودروهای باری سنگین صورت می گیرد که حامل انرژی در آن ها گازوئیل است که تفاوتی در قیمت آن صورت نگرفته. سوماً بسته های کمک معیشتی که براساس تعداد اعضای خانواده به آن ها تعلق میگیرد که تورم را به حد اقل می رساند.

خبرنامه دانشجویان ایران: آرمین کافی*// باتوجه به تجربه چند ماه پیشمان در بحث ارز و سکه،وضعیت کنونی بنزین یادآور تجربه تلخ گذشته ما شده.تجربه ای که  هرکس منفعت شخصی خود را بر مصالح هموطن خود ترجیح داد و در حد توان  سرمایه کشور را به تاراج برد .چه بسیار مردمی که برای تامین مایحتاج و دارو برای بیماران خود، هزینه های گزافی متحمل شدند و هنگامی که دلیل گرانی را از فروشنده جویا شدند از بی درایتی مسئولین شکایت می کردند.غافل از اینکه از ماست که برماست ...

از بامداد روز جمعه بود که خبر گرانی ۳ برابری بنزین همه را شوکه کرد؛از صبح آن روز مردم در فضای مجازی و خیابان ها سعی در اعلام مخالفت خود را داشتند .حق هم با مردم است؛چرا که در سال ۱۳۹۴  کارشناسان وزارت نفت همین دولت و در دوران وزارت همین وزیر از افزایش تورم در اثر دونرخی بودن بنزین صحبت می کردند  و با هزینه سنگینی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان  به سهمیه و استفاده از کارت سوخت پایان دادند.در صورتی که فقط توانستند در مدت یک سال تورم را حدود ۳ درصد کاهش بدهند و پس از آن  دقیقا عکس آن طور که تحلیل کردند نتیجه گرفتند.

در سال ۹۸ دوباره بنزین را به صورت سهمیه ای در اختیار مردم قرار می دهند و البته تجربه سال ۹۳  اینگونه  برای ما ثابت کرد که با سهمیه بندی بنزین  ۱۶٪ در کاهش تورم نسبت به سال گذشته آن توانستیم موفق  تر عمل کنیم.اما سخن اینجاست که چرا پس از ضرری ۳۰ هزار میلیاردی از جیب مردم باید به این نتیجه برسیم ،در حالی که دربودجه سال۹۹ یک سوم آن ضرر را کسری داریم؟ مگر سیاست های اقتصادی دولت تغییر کرده؟ وزیر نفت که همان همیشگی است  چرا مردم بازیچه بازی های سیاسی شوند؟

اما اینکه تورم و گرانی چگونه خواهد بود نظر براین است به چند دلیل افزایش شدید نرخ تورم را نخواهیم داشت.اولاً تاحدودی سهمیه های حمل و نقل تامین می شود. دوماً اکثراً حمل و نقل ها از طریق خودروهای باری سنگین صورت می گیرد که حامل انرژی در آن ها گازوئیل است که تفاوتی در قیمت آن صورت نگرفته. سوماً بسته های کمک معیشتی که براساس تعداد اعضای خانواده به آن ها تعلق میگیرد که تورم را به حد اقل می رساند.

اما کم کم یک تورم حد اقلی راخواهیم داشت .این حق مردم است که اعتراض باشند؛معترض به شرایط اقتصادی، معترض به شرایط سخت معیشتی ،شرایطی که  بیش از ۵۰٪ مردم را در امرار و معاش با چالش هایی رو به رو کرده  است. ولیکن مردم ما دست به اغتشاش نمیزنند.فرهنگ ملی ما این است که با رعایت اخلاق و ادبی که از اجداد خود به ارث برده ایم ،صدای خود را به مسئولین برسانیم.

* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد واحد دماوند

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top