تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/28 - 19:26
کد خبر: 335414

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان:

صف مردم مطالبه‌گر را باید از اشرار جدا کرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام معترضانی که در خیابانند، ضد انقلاب نیستند و باید مردم را از صف اشرار جدا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در رابطه با حوادث اخیر و اعتراضات مردم پیرامون گرانی نرخ بنزین در کشورو سوء استفاده اشرار از این وضعیت در بیانیه‌ای عنوان کرد: تمام معترضانی که در خیابانند، ضد انقلاب نیستند و باید مردم را از صف اشرار جدا کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روز‌ها کشور دچار بحران شده است. بحرانی که ریشه در بی تدبیری تعدادی از مسئولین امر دارد. این روز‌ها مردم، نگران افزایش قیمت کالا‌ها هستند. آن هم به فاصلۀ کمتر از دو سال بعد از افزایش سرسام آور قیمت ها، به بهانۀ سه برابر شدن قیمت دلار. در حال حاضر شاهد هستیم که این نگرانی به حق مردم، مورد سوء استفاده عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای مقاصد سیاسی خاص خودشان واقع شده است.

مسئله اصلی که در این بین مطرح است؛ نه گرانی بنزین بلکه روش افزایش آن است. تصمیمی که بدون آماده سازی و اطلاع مردم و به صورت ناگهانی در ساعات آخر روز؛ اتخاذ شده و بلافاصله به اجرا رسیده است. این اقدام دیر به هنگام، آنی و به دور از اطلاع و آماده سازی افکار ملّت که منجر به نتایج نامطلوب شده است، عدم آمادگی جامعه برای تحمل فشار را در پی دارد که طبیعتاً موجب شوک و نگرانی شدید در مردم شده است و نتیجتاً صدمات اجتماعی فراوانی را به جامعه وارد ساخته است.

این اتفاق، حتی بدان سان ناگهانی است که تعدادی از اعضای هیئت دولت، مانند ژنرال نفتی آن و تعداد کثیری از نمایندگان مجلس، از آن اظهار بی اطلاعی میکنند. این نوع برخورد با جامعه و غافلگیری آن، نتیجه‌ای همچون افزایش قیمت کالا‌ها را در بر دارد، هرچند دولت وعده داده است که افزایش قیمت بنزین تاثیری در افزایش قیمت کالا‌های دیگر نخواهد داشت؛ اما این نگرانی وجود دارد که این هم مانند بسیاری از وعده‌های دولت بی ثمر باشد. مسئله این است که به جای اینکه قیمت بنزین در طول ۶ سال به صورت پلکانی افزایش یابد به جهت آنکه آفتاب تابان برجام که حتی بر آب خوردن مردم هم سایه افکنده بود تحت الشعاع قرار نگیرد، به طور ناگهانی افزایش قیمت پیدا می‌کند. نکند مدیریت مسئله بنزین هم در اختیار کدخدا بود؟!

دولت بیان میدارد که این هزینه سی و یک هزار میلیاردی اضافه به جیب مستضعفین میرود، اما از آن سو نمی‌گوید که با این کار مشکل کسری بودجه خود را که به علت سیاست‌های اقتصادی غلط، که در سنوات گذشته به وجود آمده است را جبران میکند؟! آیا واقعاً مسئله، جیب مستضعفین است یا کسری بودجه دولت؟! بهتر نبود برای جبران کسری بودجه به سراغ دریافت مالیات از اجناس لوکس، خانه‌های خالی و فرار مالیاتی چندهزار میلیاردی پزشکان و وکلا می‌رفتید که مجموعا بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان است و فشار جبران کسری بودجه را روی دوش مستضعفین جامعه نمی‌انداختید؟! یا حداقل این فشار را به صورت تدریجی اعمال می‌کردید؟!

دولت در فریاد‌های خود در گوشه و کنار کشور، به عدم بازگشت به عقب در تمامی موارد تأکید می‌نمود و به صورت خاص؛ فسادزا بودن طرح بنزین دونرخی و غلط بودن آن را با جدیّت اذعان می‌کرد، اما به ناگاه به مانند بسیاری از مسائل دیگر، بعد از تحمیل هزینه‌های هنگفت به بیت المال به این نتیجه رسید که بهترین روش کنترل سوخت در کشور، کارت سوخت و همان طرح بنزین دونرخی است. چه شد که کارد که به استخوان رسید، دوباره به عقب بازگشت؟!

از طرفی می‌شنویم که مجلس با طرح افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده است، اما؛‌ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، که در جلسه شورای عالی اقتصادی حضور داشتید، بد نبود که در نظرات خود گوشه چشمی هم به نظر نمایندگان می‌داشتید و خود را نماینده جریانات سیاسی نمی‌دانستید. همه مسائل را به دنبال برجام بیست دقیقه‌ای نفرستید. نکند از جریانات سیاسی خود در داخل مجلس مطمئن هستید؟!‌ای مردم همیشه در صحنه، هر چند از اتخاذ روش‌های ناآگاهانه و غیر متخصصانه ناراحت هستیم، هر چند سفره هایمان نسبت به قبل کوچکتر شده است، اما بدانید اعتراضات مخرب حال حاضر، ریشه در مطالبات به حق شما ندارند بلکه موج سواری عده‌ای معلوم الحال است که به تجربه تاریخی مطالبات صحیح مردم را به انحراف می‌کشند، این بارهم همان روش همیشگی در ذهن موج سواران پرورانده می‌شود. ما معتقدیم؛ تمام معترضانی که در خیابانند، ضد انقلاب نیستند و باید مردمی که مطالبات به حق خود را از طرق غیر مخرب اعلام می‌دارند را از صف اشرار جدا کرد.

فلذا این دوگانگی؛ اعتراض صحیح و شورش، می‌طلبد که مستضعفان، بستری برای بیان مطالبات به حق خود داشته باشند. حال از مسئولین، انتظار می رود که بستر مناسبی را برای استماع مطالبات به حق مردم فراهم آورند و حتی به این حد هم اکتفا نکنند و مطالبات درست مردم را تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیّت پیگیری نمایند. همچنین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید راه سوء استفادۀ سودجویان را از بحران بوجود آمده سد کنند و همراهی خود را با ملّت ایران به اثبات برسانند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top