تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/29 - 03:49
کد خبر: 335466

واکنش فرانسه به افزایش میزان ذخایر آب سنگین ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از تصمیم آمریکا برای لغو معافیت‌های تحریمی تأسیسات هسته‌ای فردو و همچنین کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه شامگاه سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری آنلاین از تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر لغو معافیت‌های در نظر گرفته شده برای همکاری شرکت‌های خارجی در تأسیسات هسته‌ای فردو و کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام ابراز نگرانی و تأسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص تصمیم آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های تحریمی سایت هسته‌ای فردو گفت: «ما از تصمیم آمریکا برای پایان بخشیدن به معافیتی که به اجرای پروژه‌های صلح‌آمیز در سایت هسته‌ای فردو که پی از سرگیری غنی‌سازی در این سایت اتخاذ شده است، متأسفیم.»

وی در ادامه درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر عبور ذخایر آب سنگین ایران از حد تعیین شده در برجام (۱۳۰ تن) نیز گفت: «فرانسه به‌شدت از اینکه ایران تعهدات هسته‌ای خود را رعایت نمی‌کند، نگران است. از سرگیری فعالیت‌های غنی‌سازی در سایت فردو به‌صورت بالقوه پیامدهایی را در ارتباط با مقررات منع اشاعه خواهد داشت. این یک اقدام قابل‌تأسف است که روند خروج ایران از توافق وین [برجام] را سرعت می‌بخشد.»

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا  روز دوشنبه از تصمیم دولت این کشور برای لغو معافیت‌های تحریمی مربوط به تأسیسات شهید علیمحمدی (فردو) خبر داد.

دولت آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و پس از آن تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه تهران اعمال کرد، طی این مدت همواره معافیت‌هایی را برای شرکت‌هایی که با سازمان انرژی اتمی ایران همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای دارند، در نظر می‌گرفت. موافقان تمدید معافیت‌ها در کاخ سفید همواره تـأکید داشتند که اعطای این معافیت‌ها به آمریکا کمک می‌کند که از طریق شرکت‌های ثالث نظارت بیشتری بر فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر در واکنش به تحریم‌های یکجانبه آمریکا پس از خروج این کشور از برجام و همچنین کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان در قبال برجام و ایران، طی چهار مرحله تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را کاهش داده است. در چهارمین مرحله از این کاهش تعهدات، ایران از نخستین دقایق بامداد روز پنج‌شنبه ۱۶ آبان گازدهی به آبشارهای سانتریفیوز در تأسیسات هسته‌ای فردو را آغاز کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top