تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/08/30 - 21:27
کد خبر: 335598

رکورد ترافیک داخلی شکسته شد

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: امیدواریم اتفاق اخیر که منجر به قطعی اینترنت شد، باعث شود همکاران ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیداتی برای توانمند کردن شبکه ملی اطلاعات بیاندیشند.

خبرنامه دانشجویان ایران  به نقل از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم «آغاز به کار بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» که امروز (پنجشنبه ۳۰ آبان) با حضور محمد شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره زمان رفع محدودیت‌های اینترنتی در کشور گفت: در رابطه با اینترنت تصمیم‌گیری در حوزه‌های امنیتی کشور، اتخاذ و در اولین فرصت، اختلالات این حوزه برطرف خواهد شد که قرار بود امروز در جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره مشکلاتی که برای برخی کسب و کارهای وابسته به اینترنت ایجاد شد اظهار داشت: باید کاری کنیم که این ضرر و زیان‌ها کمتر شود. اگر یک شبکه ملی پرقدرت در کشور داشتیم، این زیان‌ها به مراتب کمتر بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: امیدواریم اتفاق اخیر که منجر به قطعی اینترنت شد، باعث شود همکاران ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیداتی برای توانمند کردن شبکه ملی اطلاعات بیاندیشند.

فیروزآبادی افزود: شبکه ملی یک ارتباط جهانی است و زمانی می‌تواند خوب کار کند که با دنیا ارتباط داشته باشد. در بستر این شبکه جهانی «صدا» و «دیتا» در کشور مشکل ندارد، اما آنچه که با محدودیت مواجه شده، پروتکل مربوط به اینترنت است که با قطع آن، ضرر و زیان‌هایی را متوجه برخی کسب و کارها کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط محدودیت‌های به وجود آمده برای اینترنت، سعی کردیم خدمات بانکی، حمل و نقلی و سایر خدماتی که به نوعی با زندگی مردم در ارتباط بود را پایدار نگه داریم، درباره پیام‌رسان‌های ملی نیز گفت: ما در کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی دچار کمبود هستیم اما با این وجود پیام‌رسان‌های بومی در این مدت با اقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شدند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: با محدودیت‌های ایجاد شده در اینترنت، مردم به جایگزین‌های داخلی در موتورهای جستجو و پیام‌رسان‌ها اقبال نشان داده‌اند هرچند کیفیت پیام‌رسان‌ها و خدمات داخلی به میزان کیفیت موارد مشابه خارجی نیست اما مردم با متانت و صبوری از این امکانات استفاده کرده‌اند.

فیروزآبادی از شکسته شدن رکورد ترافیک داخلی خبر داد و گفت: ترافیک داخلی ما در این مدت از ۷۵۰ گیگابیت بر ثانیه تجاوز کرد که رشد چند برابری را نشان می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top