تاریخ انتشار: جمعه 1398/09/01 - 15:39
کد خبر: 335658

رئیسی: جریان دانشجویی فرصت کم نظیر برای اجرای عدالت دارد

وی با تاکید براینکه ما تا آخرین قطره خون به پیام شهدا عمل خواهیم کرد افزود: امروز پرچم مقاومت و ایستادگی در دستان رهبر معظم انقلاب است و بنده و امثال بنده نیزدر این میدان به عنوان سرباز هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان انقلابی در راستای حل مسائل کشور که با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در تهران برگزار شد ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی به فرمان امام خمینی (ره) گفت: بسیج مجموعه مومن، دلداده به خدا، برخوردار از روحیه جهادی، تلاشگر برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه، دغدغه‌مند نسبت به مردم و مشکلات آن‌ها و دارای روحیه هزینه کردن از خود برای ارتقای جامعه و رفع مشکلات و گره‌های مردم است.

وی با بیان اینکه بسیج دارای روحیه ابتکار، خلاقیت، نوآوری و برخوردار از روحیه ما می‌توانیم برای پیشرفت امور جامعه است افزود: دانشجو چهره دوست دار و طالب دانش بوده و به دنبال معرفت زایی برای خود و جامعه است. در واقع دانشجو با برخورداری از روحیه حقیقت یاب به دنبال حقیقت می‌گردد هم چنین دانشجو اهل تحقیق و پژوهش برای ارتقای جامعه است.

رئیسی با بیان اینکه عجین شدن دو عنصر بسیجی بودن و دانشجو بودن دانشجوی بسیجی را در یک جایگاه والا قرار داده این جایگاه والا ایجاب می‌کند که او جامعه و نیاز جامعه خود را بشناسد و خود را برای رفع این نیاز‌ها آماده کند اظهار کرد: سیاسی بودن برای دانشجو به این معناست که جامعه و نیاز‌های آن را بشناسد و خود را برای رفع این نیاز‌ها آماده کند و الگو دانشجو در این عرصه کسانی هستند که در عرصه‌های مختلف نیاز‌های جامعه را خوب شناختند و برای رفع نیاز‌ها و دفاع از دین و وطن جان خود را فدا کردند.

رئیس قوه قضاییه از شهدا، جانبازان، ایثارگران و مجاهدان راه خدا به عنوان روشنفکران واقعی جامعه نام برد و افزود: روشنفکر کسی نیست که فرهنگ جامعه را به سمت فرهنگ غربی سوق دهد و این فرهنگ را در جامعه بگستراند.

وی با بیان اینکه روشنفکران واقعی با همه وجود آماده خطر هستند و داشته‌های خود را در مسیر دفاع از ارزش‌های الهی هزینه می‌کنند تصریح کرد: نقش دانشجویان بسیجی و جوانان برومند ما به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و در برهه‌هایی که دشمنان بی رحمانه به این کشور و ارزش‌های اسلامی حمله کرده اند نقش برجسته‌ای بوده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی واقعیت‌های زیای پیش رو ماست و این واقعیت‌ها در سند گام دوم انقلاب به تصویر کشیده شده و رهبر معظم انقلاب تمام راهبرد‌های لازم در گام دوم را یادآور شده اند.

وی با تاکید براینکه گام نهادن در گام دوم انقلاب نیازمند دانش، حرکت مجاهدانه، جزمیت علمی، عزم علمی و دور اندیشی است اظهار کرد: این حرکت نیازمند شناخت جامعه و دشمن است برای حرکت استوار در گام دوم انقلاب نیازمند شناخت جامعه و دشمن هستیم.

رئیسی به تاکید رهبر معظم انقلاب به اجرای عدالت و مبارزه با فساد در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: اجرای عدالت از اهداف مهم و یا مهمترین هدف انبیا و اولیای الهی و از مهمترین اهداف امام خمینی (ره) بوده و این مهم نیز امروز از مهمترین نکات مورد تاکید مردم است.

وی با اشاره به اینکه عدالت بعد از توحید فراگیرتر مفهوم در بین مفاهیم دینی ماست اظهار کرد: عدالت و بعثت، عدالت و خلقت، عدالت و معاد، عدالت و فرج و هم چنین عدالت انفسی، عدالت آفاقی، عدالت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه جلوه‌هایی از عدالت هستند. اما در این جا بحث ما عدالت اثباتی و اجرایی است یعنی عدالت باید در تمام عرصه‌های اجتماع اجرا شود و این مهم نیز نیازمند قانون عادلانه و نیازمند مراقبت و آسیب شناسی‌ها و پیگیری در آسیب زدایی‌ها است تا همه شیرینی عدالت را بچشند.

وی تصریح کرد: از مجلس و هر یک از نهاد‌های کشور انتظار می‌رود که هر فعلی را که انجام می‌دهند انتظار عدالت وجود دارد در هر حال امروز رهبر معظم انقلاب پرچم دار بحث عدالت در کشورمان است بنابراین امروز مبارزه با فساد و اجرای عدالت ایجاب می‌کند هر حوزه‌ای از حکومت در حوزه عمل خود تلاش کند.

رئیسی با تاکید براینکه هیچ دستگاهی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مستثنی نیست و همه باید ساختار‌های فسادزا را که موجب ایجاد رانت می‌شوند اصلاح کنند اضافه کرد: در سال ۱۳۸۰ رهبر معظم انقلاب در پیام جامع مبارزه با مفاسد اقتصادی تکلیف سایر قوا را مشخص کردند با این وجود معتقدم امروز شرط داشتن مسئولیت برخورداری از روحیه مبارزه با فساد است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه کسی که روحیه فسادزدایی و روحیه مقابله با حیف و میل بیت المال را نداشته باشد نباید مسئولیت داشته باشد افزود: اگر چنین روحیه‌ای را در مسئولان شاهد نباشیم هر روز شاهد شکل گیری یک موضوع و پرونده جدید خواهیم بود.

وی از جریان دانشجویی به عنوان فرصت کم نظیر برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد نام برد و افزود: همه مسئولان باید این فرصت را مغتنم بدانید در هر حال جمع شما جمع دلسوزان و دغدغه‌مندان کشور برای ما یک فرصت در جهت انجام ماموریت‌های خطیری است که برعهده ما قرار گرفته است.

رئیسی با تاکید براینکه دولت، مجلس و نهاد‌های مختلف باید مجموعه‌ای عظیم، کارآمد و متکثر دانشجویان را برای خود یک فرصت در زمینه اجرای عدالت و مبارزه با فساد و انجام پژوهش‌های مختلف تلقی کنند تصریح کرد: مجموعه شما می‌تواند به عنوان بهترین مجموعه برای اعلام فساد‌ها باشدو ما نیزباید به حرفشما اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی و تمام کسانی که دغدغه مردم و جامعه را دارند و فساد، کجی‌ها و تخلفات را برنمی توانند طبق قانون می‌توانند به عنوان مدعی العموم مسائل را اعلام کنند اظهار کرد: هم اولیای الهی و هم رهبر معظم انقلاب بر حق مردم و حق الناس تاکید کرده اند. موضوع مسئله محوری که در این نشست به عنوان محور مطرح شده نکته بسیار مهم و مبارکی است چرا که مسائل و ابعاد آن باید به خوبی شناخته شود و گفتمان سازی و مطالبه گری صورت بگیرد امروز جریان دانشجویی مخلص، دغدغه‌مند و طرفدار نظام و ولایت اگر سخنی بگوید و یا یک کاستی در یک اقلیم را شناسایی و مطرح کند باید مغتنم شمرده شود. در هر حال معتقدم نقش دانشجویان برای پیش بینی، پیشگیری و اقدام نقش قابل توجه و برجسته‌ای است.

وی با بیان اینکه بنده در روز مبارک بسیج دانشجویی اعلام می‌کنم که تمام پرونده‌هایی که دغدغه شما دانشجویان است و در این مراسم به آن‌ها اشاره شد و دیگر پرونده‌هایی که وجود دارد رسیدگی کنیم تصریح کرد: ما شما و مردم را محرم خود می‌دانیم و معتقدیم اگر در مورد طرح‌های بزرگ اغنای عمومی و اجماع نخبگانی صورت بگیرد مردم مهمترین حامی خواهند بود.

وی با تاکید براینکه اخم برخی ها، جوسازی ها، فضاسازی برخی افراد و مسئولان در هر جایگاهی و ملامت ملامت کنندگان و سرزنش برخی‌ها در مسیر و سلوک ما اثر نخواهد کرد افزود:قطعا بدانید کسانی که از فضای خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم سواستفاده کرده، موجب ایجاد ناامنی شده اند، دل زن و بچه مردم را لرزاندند و به اموال عمومی و اموال مردم خسارت زدند مجازات خواهند شد و مجازات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

رئیسی با تاکید براینکه امنیت کشور مهمترین مسئله ماست بنابراین تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کوچکترین اخلالی در امنیت کشور ایجاد شود اظهار کرد: ایران امن‌ترین کشور منطقه است و این امنیت به برکت خون شهدا، جانبازان و ایثارگران محقق شده است بنابراین مگر ما اجازه می‌دهیم کوچکترین اختلالی در امنیت مردم ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه ما تا آخرین قطره خون به پیام شهدا عمل خواهیم کرد افزود: امروز پرچم مقاومت و ایستادگی در دستان رهبر معظم انقلاب است و بنده و امثال بنده نیزدر این میدان به عنوان سرباز هستیم.

رئیسی به پیگیری قوه قضاییه برای راه اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان اشاره کرد و افزود: صیانت از مسئولین حرف درستی است که ما با راه اندازی این سامانه به دنبال تحقق آن هستیم.

وی با تاکید براینکه حتما کمک و مساعدت بسیج دانشجویی را در جهت مبارزه با فساد کارساز می‌دانیم و به دنبال تحقق آن خواهیم بود تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند ما یک دنیا امید آینده را بسیار روشن و درخشان می‌بینیم بنابراین کسانی که آینده را تاریک می‌بینند امید در پیامبر و اولیای الهی را نمی‌فهمند. البته مردم به دلیل برخی بی تدبیری‌ها و مشکلات نگرانند و حق نیز با مردم است، ولی با این وجود ما آینده را نه از آن ثروتمندان بی خدا و قدرتمندان بی رحم بلکه از آن مردم مومن و انقلابی و مستضعفان می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همان طور که در گذشته نیز عنوان کرده ام ما فعل‌هایی را که ترک آن‌ها از جانب مسئولین موجب خسارت شده پیگیری می‌کنیم اظهار کرد: جریان بسیج دانشجویی یک جریان آرمان گرا است به گونه‌ای که این جریان می‌خواهد فاصله بین وضع موجود و وضع آرمانی را کمتر کند و ماموریت ما نیز با ماموریت این جریان مشترک است چرا که ما نیز می‌خواهیم وضع موجود را بشناسیم و فاصله با فضای آرمانی کمتر کرده و زمینه را برای مدنیت و تمدن نوین اسلامی رقم بزنیم.

وی گفت: طبق قانون دولت وظیفه داشته است نسبت به مدیریت سوخت اقدام کند، ولی در این چند سال اقدامی نکرده و این قانون به تاخیر افتاده است در هر حال دولت برای مدیریت سوخت می‌باید تمهیدات لازم را می‌اندیشید و اجماع عمومی و نخبگانی و اطلاع به مسئولان صورت می‌گرفت به نحوی که همکاری همه مردم را به همراه خود داشته باشد در هر حال در طرح‌های بزرگ هر گاه مردم را با خود همراه کرده ایم توفیقات زیادی داشته ایم اگر چه مشکلاتی نیز بوده است.

وی با تاکید براینکه اگر اطلاع رسانی به مردم و مسئولان در زمینه سهمیه بندی سوخت صورت می‌گرفت حتما وضعیت متفاوت بود تصریح کرد: بنده حتما در یک فضای مناسب به امور مربوط به سهمیه بندی سوخت خواهم پرداخت.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: بنده خود را مدافع حقوق مردم، سرباز ولایت و یک بسیجی همراه و همگام با شما دانشجویان بسیجی می‌دانم و در جهت منویات رهبر معظم انقلاب گام برخواهم داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top