تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/02 - 17:28
کد خبر: 335750

حمزه دستیار؛

جای خالی بستری مناسب برای مطالبات مدنی

ما به فلان ساختار فشل، به فلان عملکرد و یا بهمان روش اعتراض داریم، اتفاقا اعتراضمان جدی هم هست! کجا باید فریاد بزنیم؟ کجا اعتراض کنیم که اسممان ضد انقلاب نشود؟ کجا داد بزنیم که تشویش اذهان و اقدام علیه امنیت ملی نباشد؟ چه فرآیندی طی کنیم که در پازل آمریکا و استکبار نباشد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: حمزه دستیار*// خیزش های اجتماعی در حال شنیده شدن هستند، خیزش هایی علیه وضع نامناسب و نابسامان در حوزه های مختلف کشور! خیزش هایی از جنس های مختلف و جالب این که بیشتر از جنس آشنای بچه های انقلاب هستند!!!

ما به فلان ساختار فشل، به فلان عملکرد و یا بهمان روش اعتراض داریم، اتفاقا اعتراضمان جدی هم هست! کجا باید فریاد بزنیم؟ کجا اعتراض کنیم که اسممان ضد انقلاب نشود؟ کجا داد بزنیم که تشویش اذهان و اقدام علیه امنیت ملی نباشد؟ چه فرآیندی طی کنیم که در پازل آمریکا و استکبار نباشد؟

اگر بازاریان اعتراض دارند! اگر دانشجویان مطالبه دارند! اگر قیمت ها بی دلیل افزایش یافت! اگر هر اگرِ دیگری شکل گرفت که نیازمند پویش، اعتراض و یا خواست عمومی مردم باشد؛ باید کجا و از چه طریقی به گوش مردم برسد؟

از چه فرآیندی که نه در پازل دشمن باشد، نه اشرار بتوانند سوء استفاده کنند و نه مردم بخاطر خواسته برحقشان بازخواست شوند یا از این که بازخواست شوند، بترسند؛ مطالباتمان را پیگیری کنیم

وقتی پاسخ سوالات و دغدغه های مردم داده نشود، وقتی مردم نتوانند جایی خواسته هایشان را مطالبه کنند، مجبور می شوند به خیابان بریزند و آن جا داد بزنند و این می شود که اغتشاشگران میدان دار اعتراضات می شوند.

معتقدم اینچنین ساختار مناسبی در جمهوری اسلامی وجود ندارد، این بی توجهی به افکار عمومی و خواست های مردمی تلخ کامی های زیادی به دنبال داشت و خواهد داشت. راهکار آن ایجاد بستری مناسب برای مطالبات مدنی هست، راهکاری که احقاق حقوق شهروندی را تضمین کند و امنیت روانی جامعه را در پی داشته باشد‌.

تا کی باید کارگران معترض بنری با خود حمل کنند که روی آن عکس امام و رهبری درج شده و نوشته شده " ما ضد انقلاب نیستیم، پیرو رهبری هستیم، ما فقط دنبال حق خودمان هستیم" ؟؟؟

آیا این سر حد مظلومیت یک ملت مسلمان و انقلابی نیست؟ آیا این رفتار اوج مظلومیت جامعه ای نیست که همواره در خط امام و رهبری اش ایستاده و بزرگ ترین تحریم های تاریخ را بخاطر انقلاب و اسلام و نظام حاکم اش متحمل شده است!؟

جمهوری اسلامی باید بستر مناسب  مطالبات مدنی را ایجاد کند، بستری که سوزاندن اموال مردم و بیت المال و فیلترینگ اینترنت و خطوط ارتباطی و ... را بهمراه نداشته باشد. ما راه حل این مسئله را داریم و بزودی منتشر خواهیم کرد.

* دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top