تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/04 - 11:59
کد خبر: 335990

محجوب: دستمزد کارگران ۶ درصد کاهش پیدا کرده است

نماینده مردم تهران گفت: دستمزد کارگران در سال گذشته با وجود افزایش سهم آنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است، با این حقوقی که دریافت می‌کنند چه کنند؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی چگونگی عدم افزایش قیمت کالا‌های اساسی در کشور گفت: با تشکر از کسانی که در این ایام متحمل مشکلاتی شدند، فشار بسیار زیادی بر جامعه وارد شده است.

او افزود: دستمزد کارگران در سال گذشته با وجود افزایش سهم آنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است، با این تصمیم باید بگوییم چقدر این دستمزد حقیقی کاهش پیدا خواهد کرد؛ کارگران باید با این حقوقی که دریافت می‌کنند، چه کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت کالا، افزود: تصمیمات ما فقط ماخذ قانونی دارد، ماخذ علمی ندارد، علم می‌گوید نمی‌توان قیمت کالایی را اضافه کرد که تاثیری بر قیمت باقی کالا‌ها نداشته باشد آن هم کالایی که قیمت آن جهانی و بین المللی است و باید قیمت طبیعی داشته باشد را نمی‌شود عوض کرد. ۳ هزار تومان بنزین همان ۱۰۰ تومان است.

محجوب با بیان اینکه برای گذر موقت یک تصمیمی در کشور خواهیم گرفت، تصریح کرد: نباید قانون مخالف علم به نمایش گذاشته شود. آیا حق داریم این قانون را روی مردم آزمایش کنیم. این آزمایش ۴۰ سال پیش اجرا شده و نتیجه اجتماعی، عقلی و علمی آن روشن است، آزموده را آزمودن خطاست.

او با اشاره به مکانیزم کنترل قیمت‌ها گفت: می‌گوییم با نظارت یک سری افراد محدود میلیون‌ها کانون توزیع را کنترل می‌کنیم چگونه ممکن است؟ با چه مکانیزمی انجام می‌شود.

محجوب با اشاره به افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: وقتی می‌دانیم تاثیر افزایش قیمت بنزین از ارز روی قیمت‌ها بیشتر است و تاثیر فوری دارد، کدام اقدامات می‌تواند پاسخگو باشد. باید عقلا بگوییم افزایش قیمت‌ها چند درصد است و راه‌های علمی، عملی و تاثیرگذار در این قضیه دیده شود و نگاه عمیق به موضوع شود نه نگاه احساسی و فوری.

او اضافه کرد: وقتی راننده روی قیمت کرایه اش گذاشته است شما چه چیزی را می‌خواهید مهار کنید باید اتحادیه‌ها را دعوت می‌کردید و برای آن‌ها توضیح می‌دادید و بگویید تاثیر افزایش قیمت چقدر است و با نظر آن‌ها قیمتی را اعلام کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: از همه مردم نجیب ایران و مردم تهران تشکر می‌کنم که با وجود افزایش قیمت‌ها امروز به خیابان‌ها می‌آیند و از اخلالگران تبری می‌جویند، این مردم نجیب آیا ارزش این را ندارند که در مورد اجرای این طرح توضیحاتی را بشنوند. تصمیمات احساسی به درد مردم نمی‌خورد. باید مسئولان به مردم بگویند بررسی آمار‌ها و قیمت‌ها چه شاخصی را به ما می‌دهد. مرکز آمار باید توضیح دهد و باید تاثیر این شاخص‌ها را بر زندگی مردم ببینیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top