تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/04 - 13:37
کد خبر: 336008

پودمانی پزشک خانواده مصداق عدالت آموزشی

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: دوره پودمانی پزشک خانواده مصداق عدالت آموزشی است و ما در نظر داریم که پرداخت ها به پزشکان خانواده ای که دوره پودمانی می گذرانند با سایرین متفاوت باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علیرضا رئیسی امروز در مراسم رونمایی از دوره پودمانی مجازی آموزش پزشک خانواده در محل دانشگاه علوم پزشکی مجازی افزود: با توجه به راه اندازی پرونده الکترونیک یکی از برنامه های مورد نیاز آموزش الکترونیک است که ارتباط و انتقال راحت داده ها و اطلاعات را سهولت می بخشد.

وی آموزش الکترونیک پزشکان خانواده را یکی از مصادیق عدالت آموزشی برشمرد و گفت: حذف کاغذ از آزمون ها و آموزش های الکترونیک در راستای عدالت آموزشی است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت یادآور شد: ما برای اجرای بهتر پزشکی خانواده در کشور نیاز به افرادی داریم که بیشتر از معمول بدانند شاید یکی از دلایل ناکامی پزشک خانواده نبود آموزش های لازم در این زمینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پزشک خانواده باید ویژگی های شخصیتی و مهارتی را بیاموزد که از پزشک صرف درمانی متفاوت است. مهمترین نقش امنیت سلامت کشور را پزشکان خانواده بر عهده دارند و در برنامه آموزشی پزشک خانواده این نقش گنجانده شده است.

رئیسی افزود: بین ۹۰ تا ۹۵ درصد نیاز پایه ای سلامت جامعه را باید پزشک خانواده ایفای نقش کند و به عنوان جامعه نگر، خانواده نگر و ترویج کننده سلامت فعالیت کند و جامعه خود را توانمندساز کند. ضمن اینکه پزشک خانواده باید توانمندی داشته باشد که با زبان خود جامعه با آنها صحبت کند و در عین حال با دید پژوهشگری بتواند مسائل پزشکی منطقه را بررسی کند.

وی توانایی مدیریت محیط و مراکز تحت پوشش، نقش هدایت کنندگی در پزشکی، ارجاع به فرد و جای مناسب، قدرت حل مسئله، قدرت تحلیل و مهارت های ارتباطی را از مهمترین ویژگی های پزشک خانواده برشمرد و گفت: یک پزشک خانواده باید تفکر نقادانه و استدلال بالینی داشته باشد و بتواند با دستیابی به اطلاعات جدید و مهارت کارگروهی و همچنین مسئولیت پذیری و انگیزه کار خود را انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از الزاماتی که برای دوره پودمانی پزشک خانواده و این برنامه آموزشی باید در نظر بگیریم تفاوت سرانه برای افرادی که دوره پودمانی را می گذرانند با سایر افراد است. معاونت بهداشتی این موضوع را مدنظر قرار می دهد که افرادی که دوره های پودمانی پزشک خانواده را بگذرانند در سرانه با سایر افراد متفاوت باشند. هم اکنون نیز متخصصان پزشک خانواده ۴۰ درصد افزایش سرانه نسبت به دیگران دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top