تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/05 - 02:36
کد خبر: 336097

وزیر علوم: با کمبود دانشجو در دانشگاه‌های کشور مواجه هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور با کمبود دانشجو مواجه هستیم، گفت: ظرف دو سال اخیر کارهای جدی برای ساماندهی دانشگاه‌های علمی و کاربردی انجام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، منصور غلامی در نشست با مدیران مؤسسات علمی و آموزشی غرب مازندران در سالن اجتماعات بندر این شهر، با اشاره به اینکه از تعداد ۷۵ مؤسسه در سال ۸۳ به بیش از ۳۰۰ موسسه در سال ۹۱ رسیده‌ایم، اظهار کرد: در یک دوره تقریباً نزدیک، در حدود ۱۰ سال ۸۵ رشته در این زمینه خالی بود.

وی با بیان اینکه استان‌های فارس و مازندران دارای تراکم مؤسسات آموزشی غیردولتی هستند، افزود: شرایطی که برای مؤسسات غیردولتی از نظر امکانات و اعضای هیأت علمی تعیین می‌کنیم یک رابطه‌ای برقرار است و این حداقل کار از بابت اطمینان دادن به آنها در زمینه مجوزهای صادره است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه الان در کشور با کمبود دانشجو مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: ظرف دو سال اخیر کارهای جدی و با قدرتی در ساماندهی دانشگاههای علمی و کاربردی انجام شده است و توفیقات خوبی به‌دست آورده‌اند؛ یعنی مجموعه‌های وابسته به دولت که عموماً کارمندان دولت را آموزش داده و به آنها مدرک داده‌اند، توفیقاتی به دست آوردند و این خود یک ظرفیت بود.

وی عنوان کرد: در همه زیرنظام‌های آموزشی اُفت دانشجو را داشته‌ایم و این به مؤسسات غیردولتی منتهی نمی‌شود و بنابراین ما در وزارت علوم تلاش داریم این بخش غیردولتی را نیز مورد حمایت قرار داده و حفظ کنیم، هر چند ممکن است برخی تصمیمات منطبق با مدیران مؤسسات غیردولتی نباشد.

غلامی گفت: تجمیع مؤسسات غیردولتی در راستای برون‌رفت از مشکلاتی که آنها را از دست‌یابی به توفیقات علمی و آموزشی باز می‌دارد، پیشنهادی است که من به آنها می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه هرجا مؤسسات خصوصی را محدود کردیم آنها ظرفیت‌های کامل خودشان را به میدان نمی‌آورند، تأکید کرد: دانشگاه‌ها برای تکمیل ظرفیت خود باید بیشتر تلاش کنند و در این‌باره اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وزیر افزود: باید دانشگاه آزاد اسلامی را مورد حمایت داشته باشیم و با هم‌فکری یکدیگر، برای عبور از مشکلات حوزه علمی و آموزشی دانشگاه‌ها تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران نیز دراین نشست اظهار کرد: مؤسسات آموزش عالی غیردولتی نقش غیرقابل انکاری در توسعه علمی آموزشی کشور دارند.

کوروش نوذری افزود: ما باید بپذیریم در مرحله گسترش آموزش با کمیت شاید دو مقوله مهم مأموریت‌گرایی مورد توجه قرار نگرفت و مقوله‌هایی مانند آمایش آموزشی با توجه به وضعیت‌های نسبی منطقه چندان مورد توجه نبوده است.

وی گفت: باید نظام آموزشی ما در تراز استانداردهای بالا قرار بگیرد و به این سمت حرکت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top