تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/05 - 09:28
کد خبر: 336113

پس از گذشت ۴۵ روز گذشت مشخص شد؛

املت؛ عامل مسمومیت دانشجویان علم و صنعت!

املت؛ عامل مسمومیت دانشجویان علم و صنعت!

وی در ادامه همچنین به نمونه گیری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از ۲۱ نفر از دانشجویان مبتلا اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که از این ۲۱ نفر، ۳ نفر آلوده به میکروب «ای کولای-نوعی باکتری روده ای» بوده اند. البته این باکتری می تواند از غذا و یا آب در فرد ایجاد شود.

به گزارش سرویس صنفی -آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواخر مهرماه بود که خبر مسمومیت تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علم وصنعت با حواشی زیادی همراه شد؛ عده ای دانشگاه را مسئول این مسمومیت دانستند و دانشگاه حرف دیگری می زد. حتی در همان روزهای اول تجمعات دانشجویی جهت پیگیری این موضوع صورت گرفت اما دانشگاه جواب را به گزارش مراکز پزشکی حواله میداد. حالا و پس از گذشت نزدیک به 45 روز عامل اصلی این مسمومیت اعلام شد.

علی اصغر حاجی زاده رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علم و صنعت در گفتگوی با  مهر، با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، اظهار کرد: سه شنبه صبح مورخ 23 مهرماه تعدادی از دانشجویان با اسهال و استفراغ به درمانگاه دانشگاه مراجعه کردند و تعداد مراجعات تا ظهر افزایش یافت. دانشجویان تاکید داشتند که بعد از خوردن غذای دوشنبه شب که املت و تخم مرغ بوده، این علائم را پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید// سریال بی‌پایان مسمومیت‌های دانشجویی

ماجرای مسمومیت دانشجویان علم و صنعت/مراجعه ۲۰ نفر به مرکز بهداشت دانشگاه
وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه در مجموع ۶۶ مراجعه کننده به درمانگاه داشتیم، گفت: به دلیل اینکه ما علت مراجعه کنندگان به مرکز بهداشت را ثبت نمی کنیم، حدس می زنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر علائم اسهال، مسمومیت و تب و لرز را داشته اند که این علائم می تواند مربوط به عفونت روده ای و هم عفونت ویروسی باشد.

ماجرای مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت چه بود؟ +عسک

مداوای ۷۰ نفر توسط اورژانس
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه ۷۰ نفر توسط اورژانس تحت مداوا قرار گرفتند، اضافه کرد: تعدادی دانشجویان همان شب با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و اورژانس مستقر در دانشگاه آمار دانشجویانی که از دوشنبه شب تا سه شنبه مراجعه کرده بودند را ۷۰ نفر اعلام کردند که البته تعدادی از این ۷۰ نفر همان کسانی بودند که به درمانگاه دانشگاه مراجعه کرده بودند. علت مراجعه دوباره به اورژانس این بود که بهبودی در حالشان ایجاد نشده بود.

حاجی زاده همچنین از اعزام ۱۱ نفر از دانشجویان به بیمارستان امام حسین خبر داد و گفت: سه شنبه شب ۱۱ نفر به بیمارستان امام حسین منتقل شدند که تا صبح ۱۰ نفر مرخص شدند و تنها یک نفر برای بررسی های بیشتر بستری شد که این دانشجو هم بعد از چند روز مرخص شد.

بررسی علت مسمومیت دانشجویان توسط دانشگاه علوم پزشکی
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه به علت افزایش مراجعه کنندگان به دلیل اسهال و استفراغ ۲ اکیپ از مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشگاه اعزام شدند، افزود: یک اکیپ بهداشت محیط سلف مرکزی، خوابگاه، غذا و مواد اولیه در انبارها را مورد بررسی قرار دادند و اکیپ دوم نیز از دانشجویانی که علائم مسمومیت را داشتند، نمونه برداری کردند.

احتمال خراب بودن تخم مرغ ها
وی به نتایج بررسی های دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در آزمایشات انجام شده از مواد غذایی مورد مشکوکی یافت نشد اما با توجه به اینکه تخم مرغ ها بیرون از یخچال و در محیط باز نگهداری می شود، آن ها شک داشتند که شاید مشکل از تخم مرغ بوده است؛ اما ما چک کردیم و تاریخ مصرف تخم مرغ ها مشکلی نداشت و از تاریخ ۷ مهرماه تا ۸ آبان ماه اعتبار داشت. حتی پیگیری کردیم متوجه شدیم که نگهداری آن ها تا یکی دو هفته در محیط ایرادی ندارد.

ماجرای مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت چه بود؟ +عسک

ابتلای یکی از کارگران به بیماری عفونی/کارگر خاطی اخراج شد
حاجی زاده با اشاره به احتمال دخیل بودن عامل انسانی در مسمومیت دانشجویان، گفت: دوشنبه عصر ۳ نفر از کارگران آشپرخانه با علائم اسهال و استفراغ به درمانگاه دانشگاه مراجعه کرده بودند و به آن ها تذکر داده شد که به دلیل احتمال سرایت عفونت، به آشپزخانه مراجعه نکنید اما یکی از کارگران به آشپرخانه رفته است و این احتمال می رود که این عفونت از طریق پخت غذا سرایت کرده باشد؛ پس از رخداد این حوادث عذر این فرد از دانشگاه خواسته شد.

آب شرب سلف مشکلی نداشت
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نمونه برداری از آب سلف، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که آب شرب هیچ مشکلی ندارد؛ البته ما در داخل خوابگاه ها برای سرویس های بهداشتی و حمام از آب چاه استفاده می کنیم که هر ۳ ماه یکبار نیز آزمایش می شود.

نمونه گیری از ۲۱ دانشجو/ابتلای ۳ نفر به باکتری روده ای
وی در ادامه همچنین به نمونه گیری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از ۲۱ نفر از دانشجویان مبتلا اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که از این ۲۱ نفر، ۳ نفر آلوده به میکروب «ای کولای-نوعی باکتری روده ای» بوده اند. البته این باکتری می تواند از غذا و یا آب در فرد ایجاد شود.

در خصوص بهداشت محیط تذکر دادند
حاجی زاده اضافه کرد: در خصوص بهداشت محیط نیز تذکراتی مبنی بر رفع نواقص زهکشی، مسقف شدن برخی چاه های آب و ... داده شد که اصلاح این موارد در حال انجام است.

۹۵ درصد مسمومیت ها مربوط به خوابگاه های داخل بوده است
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و صنعت ۸ خوابگاه بیرون از دانشگاه دارد و ۶ بلوک خوابگاه پسران و ۶ بلوک خوابگاه دختران در داخل مجموعه است که بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد از مسمومیت ها در خوابگاه داخل رخ داده است. 

شورای صنفی آمار دانشجویان مسموم شده را ۱۲۰ نفر اعلام می کند
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه شورای صنفی دانشگاه در مجموع گزارش داده است که بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر از دانشجویان مسموم شده اند، گفت: برخی از این دانشجویان خوابگاهی و برخی نیز غیرخوابگاهی بوده اند.

وی به آمار دانشجویان خوابگاهی دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه علم و صنعت ۴ هزار و ۱۷۴ دانشجوی خوابگاهی دارد که ۲ هزار و ۶۹ دانشجوی خوابگاه داخل داریم که ۹۱۶ دختر و ۱۱۵۳ پسران هستند.

گزارش از یزدان محمدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top