تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/05 - 09:46
کد خبر: 336115

نگرانی رانندگان سرویس مدارس و اطمینان خاطر مسوولان

رانندگان سرویس مدارس با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین این روزها نگران تامین سوخت مورد نیاز خود هستند، موضوعی که دولتمردان و مسوولان وزارت آموزش و پرورش نیز بر آن تاکید کرده و اطمینان‌خاطر دادند با در نظر گرفتن سوخت بیشتر این مشکل را برطرف می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، تعدادی از رانندگان در پیام کوتاه یا تماس تلفنی با خانواده هایی که فرزندانشان را با سرویس به مدرسه می فرستند، اعلام کردند که بخاطر گرانی بنزین دیگر امکان جابجایی نیست یا اینکه باید هزینه های سرویس را افزایش دهند.

مادر یکی از دانش آموزان تهرانی در این باره به ایرنا گفت: برای مسافت چند کیلومتری سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت سرویس مدرسه پرداخت می کنم اما چند روز بعد از گرانی قیمت بنزین متوجه شدم که راننده  به دخترم گفته که باید مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دیگر به مبلغ قبلی اضافه کنید که در مجموع چهار دانش آموز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دیگر این راننده خودوی سواری از خانواده ها طلب کرده است.

افزایش نرخ سرویس مدارس چالشی است که هرساله قبل از بازگشایی مدارس والدین با آن روبه رو هستند اما امسال در کمتر از ۲ ماه از بازگشایی مدارس خانواده ها بار دیگر این چالش را تجربه کرده اند. با این وجود هنوز هیچ یک از خانواده ها بر ای افزایش نرخ سرویس اقدام نکرده اند و امید دارند وزارت آموزش و پرورش برای این موضوع چاره ای بیاندیشد.

اکنون که برنامه ریزی جدی برای افزایش سهمیه بنزین سرویس مدارس انجام شده است بسیاری از خانواده ها انتظار دارند که موضوع سهمیه بندی بنزین بهانه ای برای برخی از رانندگان نشود تا آنان نسبت به افزایش نرخ سرویس های مدارس اقدام کنند زیرا همین مبغلی که از دانش آموزان گرفته می شود نیز برای بسیاری از والدین بسیار سنگین است.

اما در کنار نگرانی خانواده ها، رانندگان سرویس مدارس نیز مشکلات خاص خود را داشته و نگران این هستند که نتوانند از عهده تامین سوخت خودروی خود با قیمت 3 هزار تومان برآیند.

یکی از رانندگان سرویس مدارس به ایرنا اظهارداشت: من هر ماه با وجود اینکه مسافت دانش آموزان برای رسیدن به مدارس خیلی طولانی نبود مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای بنزین پرداخت می کردم اکنون با این شرایط این مبلغ به طور یقین ۲ برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته برخی از رانندگان که مسافت های طولانی تری را می پیمایند باید مبالغ بیشتری برای بنزین پرداخت کنند.

وی یادآورشد: در صورتی که میزان سهمیه بنزین ۱۲۰ لیتر شود می توانیم بخشی از این مشکلات را جبران کنیم و برای بنزین رقم کمتری پرداخت کنیم و انتظار داریم این قولی که داده شده عملی شود و ما از این سهمیه بهره مند شویم.

وزیر آموزش و پرورش نیز به دغدغه و نگرانی رانندگان سرویس مدارس پاسخ داده و اعلام کرده است که رانندگان سرویس‌ مدارس باید در سامانه سپند وزارت کشور اطلاعات ثبت نام کنند تا پس از بررسی این درخواست‌ها و با در نظرگرفتن طول مسیری که هر سرویس می‌پیماید، سهمیه‌ای در نظر گرفته شود و سرویس‌های مدارس به ‌صورت ریالی بهای پیمایش خود را دریافت می‌کنند. همچنین بررسی‌های لازم در این زمینه نیز به‌سرعت انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

محسن حاجی میرزایی در عین حال با تاکید بر اینکه نباید سرویس‌های مدارس دریافتی خود از والدین را افزایش دهند، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری کارگروه سوخت قرار است براساس پیمایش سرویس‌های مدارس و پس از ثبت‌نام رانندگان در سامانه وزارت کشور، ماهانه تا سقف ۱۲۰ لیتر کارت سوخت رانندگان شارژ شود.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز قول داده است که سهمیه‌ای برای معلمان فعال در مناطق عشایری و دورافتاده مشخص کند و قرار است سهمیه بنزین آنها تامین شود.

نگران سهمیه بنزین نباشید
علی الهیار ترکمن معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش نیز به رانندگان سرویس مدارس اطمینان داده که نگران سهمیه بنزین نباشند و عنوان کرده است که تا سقف ۱۲۰ لیتر بنزین متناسب با میزان پیمایش برای سرویس ها در نظر گرفته شده است. با توجه به سهمیه بندی اعمال شده توسط دولت ضرورت دارد که رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند در وزارت کشور اطلاعات خود را وارد و ثبت نام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقدار سهمیه بنزین تعیین شده متناسب با پیمایش سرویس ها در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرویس مدارس مسیرهای متفاوتی را طی می کنند، لذا این سهمیه بر اساس این مسیرها و پیمایش ها خواهد بود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در رابطه با میزان بنزین تعلق گرفته به سرویس مدارس نیز اظهار داشت: به هر سرویس مدرسه تا سقف ۱۲۰ لیتر بنزین به طور ماهیانه داده می شود که متناسب با پیمایش و بعد از ثبت در سامانه به صورت ریالی بهای آن به رانندگان پرداخت خواهد شد.

الهیار ترکمن یادآورشد: رانندگان نباید هیچ گونه نگرانی در رابطه با سهمیه ای شدن بنزین داشته باشند، این تمهیدات به سرعت عملی خواهد شد تا سرویس مدارس بتوانند از سهمیه های خود استفاده کنند.

مابه التفاوت قیمت سوخت به حساب رانندگان سرویس مدارس واریز می شود
نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مابه التفاوت قیمت بنزین از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به حساب رانندگان سرویس مدارس واریز می شود. برای تعیین تکلیف وضعیت سوخت سرویس مدارس کارگروه ویژه ای با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور قرار است معادل سهمیه بنزین سرویس مدارس به آنها یارانه داده شود اگرچه اکنون ۱۲۰ لیتر برای خودروهای سواری بنزینی و ۸۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوزدر نظر گرفته شده است. در این راستا مابه‌التفاوت این سهمیه که از قیمت بنزین به ازای هر لیتر۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است یارانه به حساب رانندگان سرویس مدارس واریز می شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: برای این موضوع باید اطلاعات دقیقی از رانندگان دارای مجوز داشته باشیم که به همین منظور رانندگان باید در سامانه سپند (ناوگان پایش حمل و نقل دانش‌آموزی) به نشانی https://irtusepand.ir ثبت نام کنند تا تمام افرادی که به عنوان سرویس مدرسه هستند شناسایی شوند.

وی اضافه کرد: سامانه سپند با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی شده است و اعلام شد که رانندگان سرویس مدارس باید در این سامانه ثبت نام کنند. پس از اینکه رانندگان در حوزه های شهری اطلاعات را وارد کردند و وزارت کشور مجوز به این افراد داد و تایید شدند مبلغ مابه التفاوت به حساب آنها واریز می شود.

عباسپور ادامه داد: همچنین در این سامانه سپند شماره کارت بانکی برای رانندگانی که ثبت نام انجام می دهند، پیش بینی شده است و ماهانه مبلغ مابه التفاوت به حساب آنها واریز می شود.

پوی درباره نگرانی برخی از رانندگان بخاطر سهمیه آبان نیز گفت: رانندگان سرویس مدارس نباید هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشند چرا که سهمیه آنها محفوظ است و تا ۶ ماه این سهمیه باقی می ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه سوخت سرویس های مدارس افزایش می یابد یا نه چرا که ممکن است برخی از جابجایی دانش آموزان ممانعت کنند و حتی کرایه ها را افزایش دهند، افزود: امکان اینکه سهمیه سرویس مدارس در سراسر کشور افزایش پیدا کند، وجود دارد چرا که به همین دلیل با همکاری وزارت کشور پیش بینی شده است که این سهمیه بالاتر رود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: اما برای این مسئله باید پیمایشی از وضعیت سرویس مدارس و میزان مصرف سوخت آنها انجام شود تا اگر سهمیه کفایت نکند آن را افزایش دهند، در این زمینه باید تفاوت ها را بسنجیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این اقدامات و برنامه ریزی هایی که در سطح کلان کشور در حال انجام است، هیچ تغییری در قیمت سرویس ها نباید مشاهده شود.

عباسپور در پاسخ به این سوال که بیشترین وسایل نقلیه که اقدام به جابجایی دانش آموزان در قالب سرویس مدرسه انجام می دهند چه خودروی است، اظهار داشت: بیشتر خودروهای سرویس مدارس سواری هستند. البته تعداد ون ها و تاکسی ها همه تفکیک شده مشخص است.

به گفته وی، در حوزه شهری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و در حوزه روستایی ۶۰۰ هزار نفر از دانش آموزان از سرویس مدرسه استفاده می کنند

پوریا محمدیان دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز پیشتر اعلام کرده بود که برای سرویس‌های مدارس ۱۲۰ لیتر در ماه سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است.

والدین شکایت های خود از سرویس مدارس را در سامانه سپند ثبت کنند
همچنین مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اوایل مهرماه اعلام کرد که والدین می‌توانند شکایت خود از سرویس مدارس را در درگاه مورد نظر در سامانه سپند به نشانی https://irtusepand.ir ثبت کنند، شکایت‌ها بررسی و به موقع پیگیری و پاسخ داده می شود.

مرتضی ضامنی افزود: به منظور برقراری نظم و امنیت سرویس مدارس یک برچسب واحد برای تمام ناوگان سرویس مدارس در سراسر کشور طراحی شده است که مورد تایید همه شهر داری هاست، چرا که پیش از این هر شهرداری دارای برچسب خاص خود بود که موجب ناهماهنگی هایی می شد و با نصب برچسب هماهنگ در سراسر کشور با استفاده از بارکد، استعلام های مورد نظر از سرویس مدارس به راحتی انجام می شود و پلیس، آموزش و پرورش و والدین هم می توانند نظارت کافی بر سرویس مدارس داشته باشند.

اظهارات مسوولان در تامین سوخت سرویس مدارس نشان می دهد که آنها نیز دغدغه و نگرانی این قشر و در ادامه تامین امنیت و آرامش دانش آموزان برای رفت و آمد به مدرسه را درک کرده و با تدبیر و چاره اندیشی تلاش دارند بخشی از مشکلات را برطرف کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top