تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/05 - 23:10
کد خبر: 336246

شخصیت سعودی: به دنبال صلح واقعی با اسرائیل هستیم

یکی از شخصیت‌های علمی و آکادمیک عربستان سعودی که اخیراً با موافقت مقامات این کشور به فلسطین اشغالی سفر کرده، در گفت‌وگو با رسانه‌ای صهیونیستی، خواهان برقراری صلح با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روزنامه‌نگار و پژوهشگر و متخصص سعودی در حوزه فرهنگ و تحقیق بر روی متون یهودی، از صلح اردن و مصر با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که صلح با این رژیم باید صلح واقعی باشد نه صلح از نوع مصری و اردنی.

رادیو رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه از سفر این شخصیت سعودی به فلسطین اشغالی طی روزهای گذشته خبر داد و مصاحبه‌ خود با وی را منتشر کرد.

این پژوهشگر سعودی به دو شرط حاضر به مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی شده است: نخست، مصاحبه با او بعد از خروج از فلسطین اشغالی منتشر شود و دوم اینکه هویت او مخفی بماند؛ چرا که وی در عربستان سعودی معروف بوده و در جراید این کشور حضور دارد و مطلب می‌نویسد.

بر اساس این گزارش، این سعودی با موافقت مقامات ریاض و به درخواست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در قالب هیأتی به فلسطین اشغالی رفته است.

انتقاد از صلح مصری و اردنی

این شخصیت سعودی در پاسخ به سؤالی در مورد آینده روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی گفت: «باید روابط طبیعی ایجاد کرد و نه روابطی مانند صلح اردنی اسرائیلی یا صلح مصری اسرائیلی؛ چرا که این دو صلح، صلح بین ملت‌ها نیست، بلکه صلح بین دولت‌هاست».

نفرت از اسرائیل باید جرم شود!

او از اردن و مصر به دلیل صلح ناقصی که با رژیم اسرائیل داشته‌اند، انتقاد کرد و گفت که صلح این رژیم با دو کشور مذکور منجر به اسرائیل‌هراسی می‌شود و باید این صلح هرآنچه را که منجر به ایجاد نفرت از اسرائیل‌ یا برعکس نفرت صهیونیست‌ها از عرب‌ها می‌شود، «جرام‌انگاری» شود.

این سعودی که نخواسته نامش فاش شود، در مورد مسئله فلسطین نیز گفت: «من می‌گویم چرا به خاطر اقلیت کوچکی در جهان عرب (منظور فلسطینی‌ها) ما به دنبال مشکل‌تراشی با اسرائیل و قدرت‌های بزرگ باشیم».

هر از گاهی برخی از شخصیت‌های سعودی با هدف آماده‌سازی افکار عمومی در جهان عرب و عربستان سعودی علنی به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند.

جنجالی‌ترین این نوع سفرها، سفر وبلاگ‌نویست سعودی به «نام محمد سعود» در تیرماه بود که بعد از رسانه‌های شدن اظهارات او، فلسطینی‌ها او را از قدس طرد کردند. مقامات سعودی مجبور شدند برای فرار از حملات رسانه‌ای به خود، سفر او را شخصی بخوانند و هرگونه وابستگی او را  به خود تکذیب کنند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته بارها از وجود روابط این رژیم به برخی از کشورهای مهم عربی خبر داده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top