تاریخ انتشار: 25 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3363

فتاحیان کیست؟!

در پی اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان در ماه جاری، بنی صدر و گروهک کومله بصورت جداگانه با صدور بیانیه هایی نسبت به اعدام وی به دلیل به شهادت رساندن مردم بیگناه کرد و اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی واکنش نشان داده و از فتاحیان بعنوان فعال سیاسی یاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، حکم اعدام احسان فتاحیان چندی پیش در زندان مرکزی شهر سنندج بنا بر جرائم مختلفی از جمله اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدامات مسلحانه و محاربه اجرا شد که اجرای این حکم باعث به تکاپو افتادن معاندان در جهت زیر سوال بردن نظام شد.

*احسان فتاحیان کیست؟
احسان فتاحیان جوان 27 ساله‌ای است که در سال 1384 از کشور متواری شده و در شمال عراق به گروهک تروریستی کومله پیوسته بود و پس از پذیرش و عضویت در این گروهک تروریستی همراه با تعدادی دیگر از عناصر مسلح در ارتباط با عملیات‌های تروریستی تحت آموزش های نظامی قرار گرفته و نحوه استفاده از کلیه سلاح‌های سبک، نیمه سبک، بمب گذاری و ترور را آموخت تا در ماموریت‌های محوله از جانب سران تروریست‌ این گرهک تروریستی بتواند اهداف آنها را در داخل مناطق کردنشین ایران عملی سازد.

گروهک تروریستی کومله و پژاک جزو گروهک‌هایی هستند که از مدت‌ها قبل علیه نظام اسلامی دست به اقدامات مسلحانه زده و تا کنون تعداد بیشماری از فرزندان خطه کردستان و شرق کشور را با وضع فجیعی به شهادت رسانده پس از جدا کردن سرهای شهدا از تن آنها این اقدام را جهاد در راه خدا نامگذاری کرده‌اند این در حالی است که اکثر شهدا و کسانی که به نحوی قربانی اقدامات مغرضانه اعضای این گروهک شده‌اند همگی از اهالی کرد منطقه هستند.

فتاحیان پس از آن بارها همراه با تیم‌های مسلح کومله برای ارعاب، تهدید، ربایش و اخاذی مسلحانه و ترور شهروندان مورد نظر گروهک وارد این مناطقی از شرق کشور شده و پس از انجام ماموریت‌های تروریستی به پایگاه گروهک در شمال عراق بازگشته بود.

وی به خاطر انجام اقدامات تروریستی و ترور تعدادی از شهروندان ایرانی از سوی سرمداران گروهک موسوم به کومله مورد تشویق قرار گرفته است.

احسان فتاحیان در آخرین اقدام خود همراه با هفت نفر از تروریست‌ها بر اساس ماموریت محوله از جانب سران گروهک تروریستی کومله وارد مناطق عمومی شهرستان کامیاران شده و طی درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی در منطقه مجروح و از همراهی با تیم تروریستی باز می‌ماند و سرانجام در یک مرحله تعقیب و گریز مسلحانه در 29 تیر 87 دستگیر شد.

وی پس از دستگیری برابر قوانین در دادگاه صالحه با حضور وکیل مدافعش به اقدامات تروریستی خود و قتل تعداد زیادی از مردم بیگناه کردستان اعتراف و پس از محاکمه به اعدام محکوم شد که حکم صادره در خصوص وی در 20 آبانماه سال جاری در زندان مرکزی سنندج به اجرا درآمد.

برای آگاهی بیشتر از فعالیت‌های تروریستی این تروریست می‌توان فیلم صحنه‌هایی از فعالیت‌های مسلحانه وی در مقر گروهک کومله را در اینترنت را مشاهده کرد.

*جنگ تبلیغاتی پیش از اجرای حکم
علیرغم اعتراف فتاحیان به مواردی در جریان رسیدگی‌ به اتهاماتش، برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری با عناوینی همچون ساعت مانده تا اعدام فتاحیان  و مواردی از این قبیل سعی در جلب افکار و احساسات مخاطبان خود برای ایجاد آشوب و شورش در سنندج و جلوگیری از اجرای حکم کردند که البته در مطالب زیر چگونگی شکست این اقدام آنها بررسی خواهد شد.

البته در این جریان سازی‌های خبری انتشار برخی دروغ‌‌های رسانه‌ای بود تا خبر، جلوه‌ای رنگین‌تر در جهت اهداف معاندان داشت، رنجنامه‌ منسوب به فتاحیان را می‌توان از این قبیل دانست.

در حالی که اکثر رسانه‌های فارسی زبان وابسته به استکبار خبرهای متنوعی از اعدام فتاحیان منتشر می‌کردند ناگاه برخی رسانه‌ها در خبری مدعی انتشار رنجنامه‌ای از سوی فتاحیان از داخل زندان شدند که این متن به اصطلاح رنجنامه بلافاصله به عنوان ناگفته‌هایی منسوب به فتاحیان در سطح وسیعی منتشر شد.

*صدور اطلاعیه بنی صدر و گروهک کومله در مخالفت با اعدام فتاحیان
نکته قابل توجه در این بین اطلاعیه ای است که ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع و فراری ایران منتشر کرد.

وی در ادامه جو سازی‌های رسانه‌ای برای به آشوب کشاندن کردستان خواستار شورش و اعتراض مردم نسبت به اعدام فتاحیان به جرم قتل تعداد زیادی از مردم، محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق اقدامات مسلحانه می‌شود ولی تمام این خبرسازی‌ها در نهایت با اجرای قاطعانه حکم بی‌ثمر می‌ماند و حکم فتاحیان در روز بیستم آبانماه در زندان مرکزی سنندج با حضور مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی به اجرا گذاشته شد.

اجرای حکم دادگاه تجدید نظر به مزاج برخی رسانه‌های ضد انقلاب، شخصیت‌های سابق و فراری کنونی و همچنین برخی همسویان فکری این فرد نا خوش آمد تا جایی که برخی از همین معاندان نظام فتاحیان را «شهید» هم نامیدند.

در این بین برخی دانشجویانی که خود را سوسیالیست معرفی کرده‌ بودند نیز طی اطلاعیه‌ای نسبت به اعدام فتاحیان که به دلیل کشتار مردم و اقدام مسلحانه در کردستان دستگیر و اعدام شده بود اعتراض کرده و آنرا اقدامی ضد انسانی و علیه فعالان سیاسی _ اجتماعی خواندند.

پس از اجرای حکم فتاحیان رسانه‌های ضد انقلاب ضمن رد اتهامات فتاحیان از جمله عضویت در گروهک کومله این اقدام را جنایت خطاب کردند این در حالی است که خود فتاحیان به کشتار و عضویت در گروهک کومله در دادگاه اعتراف کرده بود.

گروهک تروریستی کومله هم که تا کنون با اقدامات مسلحانه متعددی جان صدها نفر از مردم بیگناه را گرفته در بیانیه‌ای اعدام فتاحیان که بارها در عملیات‌های مختلف دست به ترور و قتل مردم در جهت اهداف گروهک مذکور زده بود را اقدام علیه بشریت نامید.

با این وصف جا زدن احسان فتاحیان به عنوان فعال سیاسی کرد جای سوال دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top