تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/06 - 22:41
کد خبر: 336381

علت توقف ساخت پلاسکو

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: اینکه عنوان می‌شود شهرداری به خاطر مسائل مالی، ساخت پلاسکو را متوقف کرده است، صحت ندارد بلکه می‌خواهیم کار قانونی پیش برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حاشیه همایش ساختمان پایدار و در جمع خبرنگاران و در خصوص توقف فعالیت ساخت پلاسکو گفت: در پلاسکو به دلیل مسائل خاص و ویژگی خاصی که وجود داشت با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ اجازه دادیم کار ساخت این ساختمان تا تراز همکف خیابان، ساخته شود.

وی افزود: خوشبختانه کار پلاسکو از نظر اجرایی توسط یک شرکت صاحب صلاحیت بنیاد مستضعفان و منطبق با اصول مهندسی پیش رفته است.

گلپایگانی گفت: دو بار در این حوزه مسابقه معماری برای طراحی سازه پلاسکو انجام گرفته است و معماری خوبی را برای این سازه انتخاب کرده‌اند و باید بگوییم که در این خصوص کم کاری نشده است.

وی ادامه داد: البته این موضوعات نباید باعث شود تا برخی موضوعات قانونی نادیده گرفته شود و ما تلاش مان این است که هرچه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و کسبه ساختمان بتوانند به محیط کسب خود بازگردند.

معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران، تهیه نقشه را الزام ساخت هر ساختمانی دانست و گفت: در خصوص پلاسکو قصد نداریم که همان روال همیشگی طی شود بلکه بنای ما این است که اتفاقا به صورت ویژه به بنیاد کمک کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱۲ به صورت قانونی اقدام به توقف فعالیت کار ساخت این ساختمان کرده است که البته در این دو هفته مکاتباتی با بنیاد داشتیم تا این مشکل زودتر حل شود.

گلپایگانی گفت: پلاسکو باید مانند هر ساختمان دیگر تأییدیه‌های لازم نظیر آتش‌نشانی را اخذ کند و شاید در این پروسه، تأیید نقشه به واسطه الزامات قانونی نقشه‌ها اصلاح شود و شهرداری باید در جریان این تغییرات قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که شهرداری با بنیاد مسامحه‌ای کرده است، افزود: نه این موضوع صحت ندارد؛ تنها با توجه به شرایط موجود ممکن است فرآیند را ویژه طراحی و اجرا کنیم و اجازه ساخت اسکلت با پروانه سازه را بدهیم.

معاون معماری شهرداری تهران گفت: البته در حوزه تیغه چینی‌ها حتما باید الزامات آتش‌نشانی رعایت شود.

وی درباره عوارض بالای پلاسکو و اینکه باید این پول پرداخت شود، گفت: قیمت عوارض و چگونگی پرداخت طبق قانون بر عهده شورای اسلامی شهر بوده و ما فقط بر اساس فرمول مصوب شورا این رقم را حساب کرده و دریافت می‌کنیم.

گلپایگانی گفت: در خصوص پلاسکو یک سری حقوق مکتسبه وجود دارد و قرار شده است؛ عوارض واحدهای تجاری اضافه شده، اخذ شود و مبلغ عوارض در مقابل ساختمان‌های مشابه اصلا زیاد نخواهد بود.

معاون معماری شهرداری تهران افزود: برخی فکر می‌کنند بنیاد نباید عوارض بدهد در حالی که در صورتجلسه استانداری آن هم یک بار موضوع رایگان بودن قید شده است اما این امر قانونی نیست البته اگر شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را تصویب کند ما می توانیم عوارض را نگیریم و پروانه به صورت رایگان صادر کنیم.

گلپایگانی گفت: شهرداری با بنیاد مسائل مالی بزرگی دارد و حتی شاید ما در این سال‌ها بدهکار هم به بنیاد باشیم اما اینکه بگویند به خاطر پول، کار پلاسکو را زمین گذاشته‌ایم درست نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top