تاریخ انتشار: جمعه 1398/09/08 - 12:35
کد خبر: 336509

خطیب نماز جمعه تهران: برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: امثال ما که تریبون داریم و مسوولین و کسانی که سخنان آنها موج در جامعه می‌اندازد و تبعات پیدا می کند، باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می گویند معلوم می شود که فکر نکرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران ضمن توصیه به نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از عالی ترین مصادیق رعایت تقوای الهی، سخن استوار و سنجیده گفتن است. پیشنهاد خدا برای سخن آن است که سخن شما کریمانه باشد، مخصوصا زمانی که با پدر و مادر سخن می گویید. گاهی بعضی ها مطلبی را مطرح می کنند که این سخن یک تخریبی به وجود می آورد و حقی را تضییع می کند و دل هایی را می شکند و آبروهایی را به مخاطره می اندازد و در حریم حقوق دیگران وارد می شود و از مصادیق ظلم لایترک می شود و صاحب سخن باید از عهده ستمی که روا داشته بر آید. زبان ما کار دست ما می دهد و باید اول آنچه را که می گوییم بسنجیم. سخنی که در آن مراعات قواعد الهی و حقوق مادی و معنوی مخاطبان در آن رعایت می شود، این سخن قول سدید می شود. اگر قول سدید وجود داشته باشد جامعه را می سازد.

وی افزود: چیزی که می نویسید قول شماست ولی مکتوب شده است. اگر سخن سدید باشد، انشالله اجر خواهد داشت ولی اگر سخن خطایی در آن باشد و ایجاد انحراف اخلاقی و معنوی و اجتماعی و خانوادگی و اشاعه فحشا داشته باشد، هر یک نفری که مطلب را ببیند تو بدبخت تر می‌شوی. هر کس مخاطب بیشتری دارد این مسوولیت بیشتر متوجه اوست.

وی تاکید کرد: امثال ما که تریبون داریم و مسوولین و کسانی که سخنان آنها موج در جامعه می‌اندازد و تبعات پیدا می کند، باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می گویند معلوم می شود که فکر نکرده‌اند. سخنی میگویند دهها عاقل دیگر نمی توانند عواقب آن سخن را جمع و جور کنند لذا ما به اصلاح وضعیت کلامی خیلی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم تا آیین سخن گفتن را انگونه که خدا می پسندد بیش از گذشته رعایت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top