تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/11 - 10:19
کد خبر: 336863

محمد نوروزی؛

آیا مسئول وضع اصلی شخص رهبر انقلاب است؟

حتما برای نگارنده هم قابل پذیرش است که مسبب همه‌ی مسائل کشور، دولت روحانی نیست و رویه‌های مسلط بر ساختار اداره کشور، نیاز به بازنگری‌های جدی نظری و عملی دارد. اما علی‌الحساب نکته قابل توجه این است که آیا نسخه عزیزانِ هم‌قطار برای برون رفت از وضع موجود، این است که فردا از خواب بیدار شوند و‌ ببینند که رهبری با برکناری رؤسای قوای مقننه و مجریه و سایر افعالِ مشابهِ «یک‌شبه»، به طرز معجزه‌آسایی همه مشکلات را برطرف کرده‌اند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدنوروزی*//  بعد از فاجعه‌ای که روحانی در روزهای اخیر، عمداً و با نیت القای بن‌بست در ایده «اداره‌ی کشور بدون نفت»، به بار آورد تا مسیر انعقاد برجام دوم و سوم و چندم را هموار کند، دوستان انقلابی تحت تاثیر امواج سهمگین فضاحتِ دولت، امید باختند و حتی برخی رهبر انقلاب را هم مقصر وضع موجود دانستند و با نمایش انفعال، راه را برای مانورِ «قرائتِ توتالیتریِ هسته‌های مرتجع قدرت» باز گذاشتند تا امثال شورای تبلیغات اسلامی و صداوسیما با هر مدلی که می‌خواهند، سرمایه اجتماعی انقلاب را در معرض خدشه قرار دهند.

رفقا! عزیزان؛ حتما برای نگارنده هم قابل پذیرش است که مسبب همه‌ی مسائل کشور، دولت روحانی نیست و رویه‌های مسلط بر ساختار اداره کشور، نیاز به بازنگری‌های جدی نظری و عملی دارد.

اما علی‌الحساب نکته قابل توجه این است که آیا نسخه عزیزانِ هم‌قطار برای برون رفت از وضع موجود، این است که فردا از خواب بیدار شوند و‌ ببینند که رهبری با برکناری رؤسای قوای مقننه و مجریه و سایر افعالِ مشابهِ «یک‌شبه»، به طرز معجزه‌آسایی همه مشکلات را برطرف کرده‌اند؟

من تصور می‌کنم که اگر نسخه تجویزی امثال من و شما این باشد، فاصله قابل توجهی با شناخت مسائل و اقتضائات اصلیِ کشور داریم. اگر بنا بود که یک نفر با رویه فردی، همه معضلات ساختاری و غیر ساختاری مردم و نظام را رفع نماید، پس اساساً چه نیازی به حکومت دموکراتیک و تکیه به آرای مردم داشتیم؟

تولد یک جامعه متعالی بدون رشد آحاد شهروندان در کنار یکدیگر در سایه  شکل‌گیری یک «هویت ملی» مشترک و عدم تعارض «منافعِ اصلیِ» اقشار، امکان پذیر نیست.

عزیزان! روزهای منتهی به انتخابات ۹۶ را به یاد بیاوریم؛ مگر بهانه زخمی کردن ذهن و حلقوم خویش در راستای اقناع جامعه برای نه به روحانی جز این بود که ایشان را برای اداره کشور همچون آفتی مهلک می‌دانستیم که ریشه‌های حیات ایران را به خشکی می‌کشاند؟

حال بنا به هر دلیل و ترفندی، این آفت خطرناک موفق به همزیستی با شاخ و برگ‌های درخت تناورمان شده و تا هر آنجا که من و شما اجازه دهیم پیش‌روی خواهد کرد.

فراموش نکنیم که اصلی‌ترین علت مخالفت ما با روحانی در خرداد ۹۶ ، این بود که در خوشبینانه ترین حالت، وی را ناتوان از اداره کشور می‌دانستیم. لذا با دوندگی و خون دل در کنار مبارزه با معجزه‌های اصولگرایی، ۱۶ میلیون رای را پشتوانه مخالفتمان با #قهوه‌ای‌ترین_بنفش_تاریخ قرار دادیم.

یادتان هست؟ اصلا برای کاهش آثار همین آفت بود که دوستانمان در زلزله کرمانشاه و سیل لرستان و خوزستان، ترک خانه کردند و به بالین مردم شتافتند.

حال رواست که به بهانه‌ی جولان آفتی که پیش ازین نیز از زیروبم آثار مخبرش باخبر بودیم، با انکار مسئولیت و ‌وظایف خود در قبال محافظت از شاخ و برگ این درخت تناور، تمامی تقصیر را به گردن شخص رهبری بیاندازیم؟

خواهران! برادران! اصلاح میراث امام و‌ رهبری، هم در حیطه مناصب انتصابی و هم در حوزه کرسی‌های انتخابی، مرهون تلاش ماست. اگر پیش‌روی آفات تا بُنِ ریشه‌ها را می‌پسندیم که خب باروبندیل ببندیم و قید باغ و باغبان را برای همیشه بزنیم.

لکن برای نابودی آفات انتخابی ‌و انتصابی باید ایستاد و برای اصلاحات روبنایی و زیربنایی، به معنای حقیقی کلمه جنگید.

برای اعمال اصلاحات ساختاری و غیر ساختاری قدم اول انتخابات مجلس است. وقت تنگ است رفقا.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top