تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/11 - 15:27
کد خبر: 336907

جهانگیری: دست کسی که محصول تحریمی را صادر کند باید بوسید

جهانگیری گفت: دشمنان نتواستند صادرات نفت را به صفر برسانند و ما برای فروش نفت به راه‌های دیگر متوسل می‌شویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، معاون اول رئیس جمهور در روز همایش ملی صادرات گفت:  آمریکا نتوانست فروش نفت ایران را صفر برساندبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم سالروز ملی صادرات اظهار کرد: حدود دو سال از فشار دولت آمریکا به ایران می‌گذرد، پس از توافق برجام که فضا برای توسعه کشور فراهم شد با بهانه تغییر رییس‌جمهور به همه توافقات پشت پا زدند و با خروج از برجام فشار بی سابقه‌ای علیه ملت ایران وارد کردند.

معاون اول رئیس جمهور  افزود: تصور آن‌ها این بود که بر اثر این فشار‌های اقتصادی کشور فرو می‌پاشد، اعتراضات در جامعه شکل می‌گیرد و در نهایت به فروپاشی جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور منجر می‌شود.

وی گفت: دشمنان نتواستند صادرات نفت را به صفر برسانند، اما کشور‌های دوست هم تحت فشار جرات خرید نفت ندارند و ما برای فروش نفت به راه‌های دیگر متوسل شده ایم.

جهانگیری ادامه داد: پتروشیمی، فلزات، بیمه، کشتیرانی و بانک‌ها تحریم شدند و همه گلوگاه‌های اقتصادی را بستند، اما اثرگذار نشد و ایران بر روی پای خود ایستاد. در چنین فضایی دست کسی که موفق می‌شود محصول تحریمی را صادر کند و ارز آن را دریافت و به اقتصاد کشور وارد کرده را باید بوسید.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این دوره در تاریخ ایران نوشته خواهد شد، برخی فریب تحلیل‌های غلط را می‌خورند؛ در حالیکه عربستان، آمریکا و اسرائیل می‌خواهند که ایران را زمین بزنند، در حالیکه هر اتفاقی که در ایران می‌افتد، معنایش این است که همه می‌خواهند ایران را زمین بزنند.

جهانگیری با بیان اینکه صادرات غیرنفتی ایران در هشت ماهه امسال، بیش از ۱۶ درصد رشد کرده است، گفت: بخشی از کاهش صادرات به دلیل قیمت‌های پایه صادراتی است، این در حالی است که بیش از ۸۸ میلیون تن صادرات داشته ایم که ریسک آن هم پذیرفته شده است و ارز آن به چرخه اقتصادی برگشته است.

وی افزود: اقتصاد کشور، توانسته روی پای خود بایستد و حیات خود را ادامه داده است، هر چند در کنار این فشار به اقتصاد، به زندگی مردم ایران هم فشار وارد شده است که همه باید بپذیریم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: شرایطی که مردم طبقه متوسط و ضعیف ایران در آن قرار گرفته اند، جزو سخت‌ترین دوران بعد از انقلاب است.

وی گفت: شوکی که در سال ۹۷ و ۹۸ به اقتصاد ایران وارد شد، اگرچه سخت‌تر از گذشته بود، اما صادرات نفت تداوم یافت، در عین حال به دلیل تورم، قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است، اما وضع اقتصاد بهتر از آن است که آمریکایی‌ها خواب آن را دیده بودند.

جهانگیری تاکید کرد: در معیشت مردم باید کار جدی‌تر کنیم، چراکه ملت ایران به خصوص طبقات ضعیف با صبر و تحمل فشار‌ها و سختی ها، این روز‌ها را پشت سر گذاشتند اما، حاضر نشدند که کمترین حرکتی که نشان دهد کشور و نظام آن‌ها در خطر است، از خود نشان دهند و مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشتند، باید تلاش کرد که برای این بخش هم راهکار داد.

وی افزود: ما باید در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی، سیاست تاب آورانه‌ای تهیه می‌کردیم که نقشه راه هر بخش مشخص باشد، این در حالی است که راه حل مسائل اقتصادی کشور بیش از آنکه در راهکار‌های اقتصادی باشد، در راهکار‌های سیاسی و اجتماعی است و همبستگی ملی و انسجام می‌تواند کشور را از این شرایط دشوار نجات دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: هیچ کس نباید به دنبال فرصت طلبی بوده و فکر کند که فرصتی برای تسویه حساب پیدا شده است، امروز ایران در خطر است و آمریکا و عربستان سعودی برنامه برای ایران طراحی کرده اند، با اجماع می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، فعلان اقتصادی‌ هم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

وی افزود: ما در این زمینه باید به صورت جدی به افزایش سرمایه اجتماعی کشور کمک کرده و اعتماد و امید مردم را بالا بریم که این مهمترین سرمایه مردم است و همه جریان‌های سیاسی باید به این بخش کمک کنند نماد مشارکت مردم هم انتخابات پیش رو است و باید شرایطی را به وجود آورد که همه مردم احساس کنند که در بین کاندیداها، کاندیدای مورد نظرشان وجود دارد، مشارکت در انتخابات آینده، منافع ملی کشور را تثبیت خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top