گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 336935

برنامه ویژه توییتر برای جذب مخاطب برای سایر رسانه‌ها

کمپانی های ادوبی، توییتر و نیویورک تایمز در همکاری با یک دیگر روی استانداردی کار می کنند که به ناشران اصلی و واقعی یک جبر اعتبار می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وب سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی‌های ادوبی، توییتر و نیویورک تایمز در همکاری با یک دیگر روی استانداردی کار می‌کنند که به ناشران اصلی و واقعی یک جبر اعتبار می دهد.

کمپانی‌های ادوبی، توییتر و نیویورک تایمز از مشاهده رواج محتوای چندرسانه‌ای جعلی به ستوه آمده‌اند و برای مبارزه با آن با یکدیگر متحد شده‌اند.

این اتحاد سه گانه به تازگی طرحی را با نام Content Authenticity Initiative یا اصالت متحوا منتشر کرده است.

هدف این پروژه ساخت استانداردی برای توزیع محتوای چندرسانه‌ای است. به صورت کلی شما می‌توانید با بررسی آن فایل پی ببرید که یک تصویر یا ویدیو مشروع است یا خیر.

این رویکرد شامل یک سیستم ادوبی انتخابی است که به سازندگان و ناشران اجازه می‌دهد که اطلاعات انتشاراتی امنی را به محتوایی که به اشتراک می‌گذارند بیفزایند.

تولیدکنندگان اعتبار دریافت می‌کنند و این در حالی است که کاربران روزانه می‌توانند در "دنباله انتساب" رسانه ردیابی داشته باشند.

این طرح مفهومی در درون فتوشاپ قرار می‌گیرد اما طبیعت یک استاندارد می‌تواند این فناوری را به هر نرم‌افزار خلاقانه‌ای بیفزاید.

این طرح تنها در زمانی به صورت رسمی اجرا می‌شود که کمپانی‌های دیگری در آینده نزدیک به آن بپیوندند.

البته هنوز سوالات زیادی برای پاسخ دادن وجود دارد و برای مثال می‌توان اشاره کرد که این طرح چگونه از انتشار اطلاعات جعلی جلوگیری می‌کند؟ کدام فرمت‌ها پشتیبانی خواهند شد؟ و آیا برای اجرای این کار هزینه‌ای وجود دارد که به طور بالقوه آن را برای برنامه‌های خلاق مهم مانند ادوبی محدود می‌کند؟

اگر این استاندارد به صورت کامل همه‌گیر شود، روش مناسبی برای تشخیص اطلاعات جعلی و تلاش‌های دیگر برای گمراه کردن مردم خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.