تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/12 - 10:21
کد خبر: 336987

راهکارهای پیشگیری از تخلف در انتقال دانشجوی پزشکی به داخل

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: : برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در فرایند انتقال دانشجویان از خارج از کشور نیز ساز و کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی با اعلام خبر برگزاری اولین نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی، گفت: در این نشست پیشنهاد شد سیستم یکپارچه اطلاعات دانشجویان ورودی به دانشگاهها به نحوی طراحی شود که برای سازمان سنجش کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسترس باشد.

وی افزود: این تمهید می تواند تا حد زیادی به شفاف سازی ورودی های دانشگاهها و نظارت بر فرایند پذیرش و تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور کمک کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در اولین جلسه کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی که با حضور اعضای کمیته مذکور از سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی، حوزه وزارتی، مرکز حراست و معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد مسائل و موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی می شوند توسط سازمان سنجش کشور به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی و توسط دانشگاه ثبت نام می شود، گفت: کمیته نظارت بر ثبت نام ها در دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تشکیل شده و به مسئولان دانشگاهها هم تاکید شده که مستقیم بر این فرایند نظارت داشته باشند.

وی افزود: برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در فرایند انتقال دانشجویان از خارج از کشور نیز ساز و کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است. این افراد در صورتی که تمام شرایط را داشته باشند، مصاحبه می شوند و صلاحیت علمی ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کلیه مراحل فرایند انتقال خارج به داخل به صورت الکترونیکی و بدون دخالت افراد صورت می گیرد و مدارک تحصیلی زمان دیپلم و زمان دانشجویی فرد در خارج از کشور از وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه استعلام گرفته می شود. پس از طی فرایند مذکور از طریق سامانه های وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از متقاضیان توسط شورای انتقال مصاحبه انجام و در صورت حائز شرایط بودن، به دانشگاهها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: پاسپورت افراد در فرایند مصاحبه بررسی می شود و چنانچه مورد مشکوکی ملاحظه شود از نیروی انتظامی استعلام گرفته می شود.

لاریجانی گفت: اولین نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی گزارشی از اقدامات کنترلی صورت گرفته درخصوص دانشجویان پذیرش شده از طریق کنکور سراسری، دانشجویان انتقالی از خارج از کشور، نحوه پذیرش و تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی دانشگاه های خارجی و عوامل موثر در این مسیر ارائه شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مذکور را ارائه کردند.

وی افزود: در این نشست پیشنهاد شد جهت هماهنگی بیشتر و بهتر در خصوص دانشجویان ورودی به رشته های علوم پزشکی، زیرساخت اطلاعات یکپارچه دانشجویان ورودی به نحوی طراحی شود که همه اطلاعات این افراد قابل دسترسی برای سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از دیگر موضوعات مطرح در این نشست سخن گفت و عنوان کرد: همچنین مسائلی از قبیل تغییر رشته دانشجویان در برخی از دانشگاه های دولتی و غیردولتی و نحوه مدیریت اینگونه موضوعات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه مذکور به برخورد جدی با هرگونه تخلف و ارائه مدارکی که اصالت آنها مورد تایید مراجع ذی ربط قرار نمی گیرد تاکید شد.

در این جلسه داودی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی، دکتر مسعودی قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دکتر همتی معاون حقوقی و امور مجلس، دکتر نوربخش سرپرست بازرسی امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور،‌ دکتر اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی،‌ دکتر اکبری مشاور معاون آموزشی و دکتر عبدالهیان رئیس مرکز حراست شرکت داشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top