تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/13 - 15:43
کد خبر: 337183

دادفر: کار نماینده دفاع از حقوق مردم است نه لابی کردن

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد که کار نماینده دفاع از حقوق مردم است نه لابی کردن.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان  خودرو در جمع خبرنگاران در ستاد فرمانداری تهران  اظهار کرد: هدف ما این است که به صورت تخصصی مباحث فساد را پیگیری کنیم. من به اتفاق برخی افراد که اکنون در این حوزه فعال هستند و حتی هزینه داده‌اند و در عمل نشان داده‌اند که هدفی جز مبارزه با فساد ندارند، ائتلافی را تشکیل دادیم که در روزهای آینده نیز آنها هم ثبت‌نام خواهند کرد.

وی در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور گفت: بودجه دولت 30 درصد عمومی است و 70 درصد مختص به شرکت‌ها و بانک‌ها است که خودروسازی، فولاد و پتروشیمی زیرمجموعه آنها هستند. سوال اینجاست که چرا نمایندگان در این حوزه‌ها ورود نمی‌کنند و کار را به دیوان محاسبات می‌سپارند که در نهایت یک گزارش تفریغ بودجه منتشر خواهد شد.

دادفر سپس گفت: در گزارش تحقیق و تفحص ذکر شده بود که دو خودروساز اصلی کشور از سال 91 زیان‌ده هستند. آیا مجلس در این خصوص کاری کرد؟ آیا جلوی ضرر و زیان را گرفت؟ این در حالی است که در ماه‌های اخیر برخی از اعضای کمیسیون صنایع متهم به دریافت چندصد حواله خودرو شده‌اند که هنوز پرونده آن مفتوح است.

وی با بیان اینکه مجلسی که اقتدار نداشته باشد، نماینده آن متهم می‌شود، افزود: مجلسی که با مدیرعامل خودروسازی پشت پرده مراوده دارد یا بعدا معلوم می‌شود که به اسم اشتغال و تولید نمایندگی گرفتند یا چک‌های فلان شرکت را پاس کردند و یا با اعمال نفوذ قرارداد شرکت خارجی را تحمیل کردند، اقتداری ندارد. مگر مردم نماینده به مجلس می‌فرستند که این کارها را بکنند؟ نمایندگان مجلس موظف هستند آنچه که لیاقت مردم هست را فراهم کنند؛ آن هم از طریق قانونگذاری و نظارت قاطعانه به عملکرد دولت.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به استقلال مالی نماینده مجلس گفت: از قدیم گفته‌اند کسی که درب جیبش بسته باشد می‌تواند زبان درازی داشته باشد. ما اکنون در مجلس چند نماینده با این ویژگی داریم؟ کار نماینده دفاع از حقوق مردم است نه لابی کردن.

دادفر همچنین  درباره نقش مجلس در صنعت خودروی کشور گفت: آیا لیاقت مردم ما این است که امروز سوار این خودروها شوند؟ ما هر سال شاهد بودیم که هر مسئولی جلوی دوربین می‌آمد در مورد خودکفایی صنعت خودرو حرف زد، اما تا روابط خارجی به مشکل خورد، خودروسازی تعطیل شد؛ به طوری که مجموع تولید خودروی کشور تا ماه گذشته به 370 هزار دستگاه رسیده است. مجلس دهم به شدت ناکارآمد بود. تا کی باید به بهانه تحریم‌ها، ناکارآمدی را توجیه کرد؟ براساس ایدئولوژی انقلاب، آمریکا و اسرائیل دشمن همیشگی ما هستند. آیا در این 40 سال ساختار اقتصادی خود را بر این اساس تنظیم کردیم که امروز اینگونه دچار مشکل نشویم؟

دادفر در خصوص ظرفیت مجلس و ابزارهای آن برای تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور گفت: اگر نماینده‌ای نمی‌تواند و یا اجازه نمی‌دهند کار کند باید استعفا دهد.

دبیر انجمن واردکنندگان  خودرو در توضیح مساله شفافیت مالی نیز گفت: من به طور قطع طرفدار این موضوع هستم و حتی عقیده دارم از همان ابتدا کسانی که صلاحیت‌شان تایید می‌شود باید لیست اموال خود را اعلام کنند. من اکنون دو دستگاه خودرو دارم و مستاجر هستم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top