تاریخ انتشار: جمعه 1398/09/15 - 16:17
کد خبر: 337397

نماینده انجمن اسلامی در نمازجمعه کرج چه گفت؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی گفت: مردم با رهنمود‌های رهبر انقلاب، زمینه را برای روی کارآمددن دولت جوان و حزب اللهی آماده می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی عباسیان، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج با اشاره به اینکه مبارزه ملت ایران با آمریکا از سال ۳۲ آغاز شده، اظهار کرد: مصدق می‌خواست به پشتوانه آمریکا با انگلیس مقابله کند که آمریکایی‌ها با چمدان‌های پر از دلارشان، سیاستمدران خود فروخته را تطمیع کرده و دولت نگونبخت را به نفع منافع استکبار در کودتای ۲۸ مرداد سرنگون ساختند.

عباسیان به شرایط سیاسی کشور در سال ۳۲ که منجر به شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران شد اشاره کرد و گفت: امام راحل این اندیشه را در اذهان جامعه‌مان نهادینه کردند که وجود استکبار جهانی، منشا همه مشکلات ماست و فرمودند که دنیا بداند که هر گرفتاری که ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانب و آمریکا است

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی با اشاره به حمایت آمریکا از اسرائیل و هواداران آن، ادامه داد: امام راحل صحبت از اسلام ناب غیر منفعل می‌کند. امام ما را از اسلام روحانیِ فقط در مکتب، روحانیِ فقط در مسجد و روحانیِ فقط در خانه برحذر می¬دارد. امام ما را از اینکه با ابلیس کاری نداشته باشیم و از اینکه اهل انفعال و مذاکره با او شویم، بر حذر می‌دارد.

وی به تشریح و توضیح اسلام آمریکایی پرداخت و افزود: اسلام آمریکایی که نتیجه آن جدایی دین از سیاست است، اسلام خطرناکی است. دیانت ما جدای از سیاستمان نیست! همانگونه که دیانت ائمه¬مان از سیاستشان جدا نبود.

عباسیان با اشاره به شعار «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» بیان کرد: این شعار از همان ابتدای نهضت به مبارزه با استکبار پرداخت و اکنون پس از ۶۶ سال از ۱۶ آذر ۳۲ به وضوح خیانت‌ها و آسیب‌های مذاکره با آمریکا و غرب را در جلوی چشم همین چند ساله خود می‌بینید.

وی با تأکید بر اینکه دیگر زمان اشتباهِ مذاکره به پایان رسیده است ما معطلی بیشتری را در این پیج تاریخیمان نمی‌پذیریم. آمریکا و غرب به تعبیر مقام معظم رهبری، چون چهارپایانی درنده‌اند که اگر از او بترسی حمله‌ور می‌شوند و اگر بایستی و مقاومت کنی در جای خود خواهند ایستاد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی بیان کرد: در شرایطی هستیم که امریکا و همپیمانانش با تمام قوا در جبهه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی علیه ما نقشه می‌کشند و عملیات می‌کنند. البته می‌دانیم در کنار تمام پیروزی‌هایمان آسیب‌هایی هم نیز، هم از بیرون و هم از جریان نفوذ داخل خورده‌ایم. اما ما از نسل «ما می‌توانیم» هستیم و نا امید نخواهیم شد. اکنون زمان نقش‌آفرینی ما ملت است. دشمن قصد دارد با پاشیدن بذر ناامیدی، مردم را از ساختار‌های نظام و کارآمدی آن ناامید سازد. اکنون تقوای سیاسی‌مان در تعهد به قوانین و مشارکت مردمی معنا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن می‌کوشد تا مردم را بواسطه ایجاد هرج و مرج و بزرگ‌نمایی‌ها، ایجاد مشکلات معیشتی و اقتصادی نسبت به آینده نظام و ساختارهایش ناامید کند. دشمن می‌کوشد تا ناکارآمدی بعضی از مسئولین را به گردن ساختار و کل نظام بیاندازد.

عباسیان ادامه داد: دشمن ما نه با مجلس مشکل دارد نه با دولت و نه با شخص خاص دیگری؛ دشمن اصل نظام و اصل ولایت مطلقه فقیه را نشانه گرفته است. بنگرید که رهبری حکیم در فتنه‌های پس از انقلاب چگونه با صبر و اهتمام به قانون مشکلات را تدبیر نمود که فانَ معَ العسرِ یُسرا انَ معَ العسرِ یسرا. راهکار قطعی اصلاح مشکلات ما در صبر و انتخابی آگاهانه و نه تَکرارِ اشتباهات گذشته‌مان است.

وی به ضرورت حضور در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: باید انتخابی داشته باشیم که وکلای ما فریاد ما را بازگو کنند نه اینکه از شفافیت فراری باشند، پابرهنگان را فراموش کنند و مطالبات سرمایه‌داران را پیگیری کنند. دیدیم که تعللات مجلس چه هزینه‌های سنگینی را می‌تواند برای ملت به همراه داشته باشد. دیدیم که با نگرفتن مالیات به نفع سرمایه‌داران چه وضعیتی برای مسکن درست شد. دیدیم که خانه ملت، خانه مردمان درد کشیده کوچه و خیابان نبود.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه جوانان انقلابی باید به مجلس راه یابند، تصریح کرد: نماینده مجلس سرمایه دار و متنعم نیست و نباید اهل اشرافی گری باشد. نماینده مجلس باید به میان مردم بیاید و مانند آنان زندگی کند تا درد جامعه را درک کند.

وی با بیان اینکه مردم در برابر رأی ندادن یا در رأی بدون تحقیق دادن باید نزد خداوند پاسخ گو باشند، تصریح کرد: اکنون در اولین گام چهل سال دوم انقلاب در مواجهه با انتخابات می‌بایست با نقش‌آفرینی خود مطابق با رهنمود‌های مقام معظم رهبری، زمینه را برای روی کارآمدن دولت جوان و حزب اللهی آماده کنیم. ما دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی نیز، چون اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به زعم خود با شعار عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالت‌خواهی اخلاق مدارانه در این مسیر به راه خود ادامه خواهیم داد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: این انقلاب توسط جوانان دهه ۵۰ به وقوع پیوست؛ در دهه ۶۰ باز هم این جوانان بودند که در برابر حملات رژیم بعث ایستادگی نمودند که ما برای این میراث عظیم انقلاب دست تک تک آنان را می¬بوسیم و همچنین از ایشان خواهشمندیم این بار نیز به صلاح انقلاب به صلاح اسلام و به تبعیت از ولایت، صندلی‌های زعامت را برای همیشه ببوسند و راه را برای جوانان دهه‌های بعد و جوانان گام دومی باز کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top