تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/16 - 09:18
کد خبر: 337446

سخنرانی

اثنی عشری گفت: مشکل ما فقط گرانی بنزین نیست مشکل ما دولتی است که هنگامی که اجرای رفتارهای غلطش توسط دیگر ساختارهای با مانع موجه می‌شود با تشویش اذهان ملت تهدید. به برگزاری رفراندوم می‌کند و شعار مردم گرایی می‌دهد ولی هنگامی که بتوانند؛ شبانه و بدون توضیح ولو یک دقیقه‌ای به مردم قیمت بنزین را سه برابر می‌کند

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد رضا اثنی عشری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد روز گذشته به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به بررسی وضعیت دانشگاه ها پرداخت و گفت: «وضعیت اساتید و مدیران دانشگاه در این سال ها وضعیتی بی تفاوت به مسائل کشور است. تا آنجا که درخواست های مکرر رهبری جهت توجه دانشگاه به مشکلات کشور و پیدا کردن راه حل برای آن‌ها در سال‌های متمادی تکرار شده است و حرکت در جهت رسیدن به نقطه مطلوب به کندی صورت می‌گیرد.»

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

«فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصیرٌ»

سلام

اینجانب دبیر اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد بزرگترین وقدیمی ترین تشکل دانشجویی استان یزد به نمایندگی از دانشجویان نکاتی را خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می نماییم.

فردا ۱۶ آذرروز دانشجو است در این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود این روز برای مبارزه است و همیشه با برنامه‌های سیاسی و مطالبه‌گرانه گرامی داشته می‌شد ولی اکنون چند سالی است به جشن‌های سخیف شبه کنسرتی تقلیل یافته است.

وضعیت اساتید و مدیران دانشگاه در این سال ها وضعیتی بی تفاوت به مسائل کشور است. تا آنجا که درخواست های مکرر رهبری جهت توجه دانشگاه به مشکلات کشور و پیدا کردن راه حل برای آن‌ها در سال‌های متمادی تکرار شده است و حرکت در جهت رسیدن به نقطه مطلوب به کندی صورت می‌گیرد دانشجو نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برد اکنون در دانشگاه پرمخاطب ترین برنامه ی آموزشی مربوط به آموزش چگونگی خروج از کشور است که با بودجه کشور و دانشگاه برگزار می‌شود و پرمخاطب ترین برنامه های فرهنگی جنش های شبه کنسرتی است وهیچ نوع برنامه ی پرمخاطب سیاسی وجود ندارد یعنی پرشور ترین وامیدوارترین قشر جامعه نه امیدی به مطالبه از سیاسیون جامعه خود ونه امیدی حتی برای ماندن در کشور دارد دلیل آن این است که دانشجو هیچ امیدی به اشتغال و استفاده از رشته ای که خوانده است ندارد.

تقریبا هفتاد روز دیگر یکی از مهم ترین رویداد های سیاسی کشور که انتخابات مجلس است به وقوع می پیوندد نکات مهمی که در این انتخابات باید متذکر شد. از کاندیداها درخواست شفافیت در هزینه های انتخاباتی را داریم یعنی مشخص بشود که پول تبلیغات از چه کسی به ستاد نماینده آمده است و در کجا خرج شده است در این صورت می توان از ورود پول های کثیف در انتخابات جلوگیری کرد وبعدا منتخبین نمایندگان ما ملت خواهند بود نه نمایندگان اهالی زر و زور وتذویر.

اما سخنی با مردم شریف یزد پیرامون انتخابات اولین ومهم ترین درخواست شرکت پرشور در انتخابات است چرا که اگر از وضعیت کشور گله مندیم امن ترین ومطمئن ترین راه برای تغییر در وضعیت کشور انتخابات است مردم شریف یزد وعده های انتخاباتی کاندیداها را در حد اختیاراتشان قبول کنید نمایندگان اختیار کاهش قیمت مرغ وتخم مرغ ندارند بلکه وظیفه دارند با نظارت براعمال دولت مانع از گرانی های واعمال غیر کارشناسانه ی دولت بشوند. اولویت رابر انتخاب نمایندگان احزاب قرار دهید نه شخصیت هایی که با پول فاسدان و با شعار مستقل حرکت می کنند ولی وابسته ترین‌ها به پول‌های مفسدان هستند حزب دارای سابقه ی روشن مرامنامه وشناسنامه است واز همه مهم تر پاسخگو است یعنی مسولیت اقدامات خود را می پذیرد پس کلیت حزب بر نمایندگان خود نظارت می کند و در رقابت با دیگر احزاب زمینه ی نظارت مردمی را نیز فراهم می کند.

انجمن اسلامی سیاست انتخاباتی خود را بر حمایت از مردم قرار داده و به دانشجویان در هر تشکل و ساختاری توصیه می‌کند که به‌جای پیاده نظام احزاب و اشخاص شدن خود را فدای آگاهی بخشی به مردم کرده و عمر جوانی خود را به پای انقلاب و مردم صرف کنند نه اشخاصی که امروز و فردایشان مشخص نیست. و اولیت را با انتخاب نمایندگانی می‌دانیم که برنامه اقتصادی دارند نه نمایندگانی که اوج دغدغه‌هایشان چند سانتی متر جلوتر یا عقب تر بودن یک روسری است.

استان یزد چندسالی است که با معزل آب دست و پنجه نرم میکند و این در حالی است که بزرگترین و بیشترین معادن در این استان قرار دارد و دارای ظرفیتهای صنایع بزرگی همچون فولاد و کاشی است. که وجود این ظرفیت ها با رتبه دومی بیکاری استان در کشور در تضاد است.

و حال ابی که اگر نباشد هیچکدام از این ظرفیتها نخواهد ماند وتا به الان با گذشت چندین سال هنوز اقدامی جدی صورت نگرفته و بهانه هایی اعم از کمبود و کسری بودجه آورده میشود. در حالی که اگر مالیات های تعیین شده از معادن و صنایع گرفته وبا فرارهای مالیاتی برخورد میشد نه ترس از اتمام آب بدن خانواده های یزدی را می لرزاند و نه صنایع استان با خطر کمبود آب مواجه میشد و حال باید دید چه کسی یا کسانی برای رفع این مشکل اقدامی اساسی میکند آیا مسولین استان پیگیری جدی خود را در این زمان اندک باقیمانده از مسولیتشان نشان خواهند داد.

پیرامون مسائل بنزینی اخیر چند نکته حائز اهمیت است.

مشکل ما فقط گرانی بنزین نیست مشکل ما دولتی است که هنگامی که اجرای رفتارهای غلطش توسط دیگر ساختارهای با مانع موجه می‌شود با تشویش اذهان ملت تهدید. به برگزاری رفراندوم می‌کند و شعار مردم گرایی می‌دهد ولی هنگامی که بتوانند؛ شبانه و بدون توضیح ولو یک دقیقه‌ای به مردم قیمت بنزین را سه برابر می‌کند و باعث می‌شود میلیاردها تومان سرمایه مملکت توسط عده‌ای اغتشاش‌گر نابود شود. بیش از صد نفر از مردم کشته شوند که خون آنان علاوه بر دشمنان خارجی بر گردان مسولین بی‌کفایت داخلی است.اینجا اگر نبود نجابت مردم و درایت و آبروی رهبری در خوش بینانه‌ترین حالت قطعا دچار وضعیتی شبیه عراق و لبنان و در حالتی معقولانه ایران سوریه‌ای دیگر می‌شد.

ای‌کاش دولت به‌جای افزایش قیمت بنزین و دست کردن در جیب مستضعفان با اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی وکلا ، پزشکان و بازرگانان دو برابر درآمد پایدار نسبت به درآمد افزایش قیمت بنزین و با وصول معوقات ۱۱۰ ابر بدهکار بانکی پنج برابر درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین درآمد داشته باشد. ولی دولت ما رابین هود برعکس است که از مستضعفان گرفته و به سرمایه داران می‌بخشد.

درخواست ما از مسولان استان این است که فضایی را جهت اعتراض جمهور به عوامل رئیس جمهور فراهم کند تا بعد از ۴۰ سال بتوانیم اعتراضی کنیم که اغتشاش و عامل خارجی یا حتی صدای آمریکا نباشیم. چرا که صبر مردم نیز حدی دارد.

انشاالله که قطار جوان‌گرایی به این تریبون(نماز جمعه) نیز رسید و شاهد حضور جوانان در صحنه مدیریتی و قلب فرهنگی شهر (نمازجمعه) باشیم.

والسلام علی من تبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top