تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/16 - 15:31
کد خبر: 337513

رحیم‌پور ازغدی: خط تقی‌زاده‌ها با دروغ پردازی سرمایه کشور را به باد می دهند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خط تقی زاده ها را امروز هم می توان دید و حتی در آینده نیز تکرار می شوند؛ آنها وعده های می دهند و با دروغ پردازی سرمایه کشور را به باد می دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رحیم پور ازغدی عضو شورای انقلاب فرهنگی امروز (شنبه) در مراسم  گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ۶۶ سال پیش تظاهراتی علیه دربار، انگلیس، آمریکا و کودتا در دانشگاه تهران رخ داد تا منشأ حرکتی شود که روز دانشجو نام گرفته است.

وی ادامه داد: حضرت معصومه حرکتی که در هزار سال پیش شروع کرد که حتی مزارش منشأ حرکت‌های بزرگی بوده است. مأمون تاکتیکی زد تا با به اصطلاح صلح با امام رضا و بازداشت محترمانه ایشان که منجر به انتقال ایشان از مدینه به طوس یا همان مشهد شد از انقلاب جلوگیری کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام رضا در حالی که در حال حرکت به خراسان بودند در نامه ای مخفیانه از حضرت معصومه خواستند تا به سوی ایشان بشتابند. حضرت نیز مخفیانه با گروه کوچکی به سوی امام رضا حرکت کرد و در حوالی ساوه مورد حمله عمال حکومت قرار گرفتند و پنج برادرشان شهید شد. ایشان نیز مجروح و به قم رفتند و آنجا نیز مسموم و به شهادت رسیدند.

رحیم پور ازغدی در ادامه با بیان اینکه اولین مراکز علمی جدید از زمان ناصرالدین شاه و امیرکبیر آغاز شد، اظهار داشت: امیرکبیر تصمیم داشت با ایجاد علم و فن بدون وابستگی مراکزی مانند دارالفنون ایجاد شد. وی از کشورهایی که به دنبال استعمار بودند استاد نپذیرفت.

وی تصریح کرد: امیرکبیر هم جلوی جریان های انحرافی چون باب و بهاییت ایستاد و هم جلوی اجنبی ها و کشورهای استعماری ایستاد. در کنار آن به واردات علم و تکنولوژی مبادرت کرد تا بتواند از کشور دفاع کند و کشور را پیشرفته کند. انگلیسی ها این موضوع را برنتافته و وی را شهید کردند.

عضو حقیقی شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: بعد از شهادت امیر کبیر نخست وزیری دو تابعیتی آمد که شرایطش مانند وضع کنونی کشور و برخی مدیران کشور بود. مسیر دارالفنون بعد از امیر کبیر تغییر کرد و در تله نیروهای استعماری افتاد تا کادرهای استعماری ساخته شود و نهایتا پهلوی ها از آن بیرون آمد.

ازغدی اضافه کرد: بعد از روی دادن انقلاب مشروطه که ریشه دینی داشت نیز ما شاهد انحرافاتی هستیم. مثلاً ابتدا بست نشینی عبدالعظیم بود و اما در نهایت سفارت انگلیس شد. رهبران آن نیز از شیخ فضل الله به تقی زاده تبدیل شدند. خط تقی زاده ها را امروز هم می توان دید و حتی در آینده نیز تکرار می شوند. آنها وعده های می دهند و با دروغ پردازی سرمایه کشور را به باد می دهند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۱۳ که دانشگاه تهران در دوره رضا خان تأسیس می شود، ابتدا رویکرد فرانسوی داشت ولی تغییر به رویکرد انگلیسی یافت تا تولید علم نکند و رویکرد کادرسازی برای رژیم داشته باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علم ایجاد نمی شود، بلکه موجود می شود. باید بسترهای آن فراهم می شود. در رژیم پهلوی تلاش شد تا سیستم و نیروهای بروکراتیک و تکنوکرات تحت طراحی غربی ها پیاده شود تا با ایجاد صنایع مونتاژ، نفت و ذخایر طبیعی کشور غارت شود.

رحیم پور ازغدی افزود: در آن زمان تحت عنوان مدرن سازی اروپایی تلاش شد به نهاد دین حمله کنند. شما در زمان پهلوی اول شاهد سرکوب تمامی ظواهر روشنفکری و عدم وجود نهادهای دموکراتیک بودید و بیست و چند هزار نفر شهید شدند.

وی گفت: رضا شاه آدم بی سواد، تریاکی و قلدر بود. قلدری رضا شاه برای مردم بود و طبق اسناد، از اربابان انگلیسی خود می ترسید. فروغی در خاطرات خود نوشته است که وقتی رضا خان می خواست ارباب خود را عوض کند و به هیتلر روی آورد، بعد از شکست آلمان و از ترس، ۲۰کیلولاغر شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top