تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/16 - 16:36
کد خبر: 337524

روایت دانشجویی از یک مراسم پرحاشیه؛

همه آنچه که از حضور رئیسی در دانشگاه تهران گذشت +عکس و فیلم

همه آنچه که از حضور رئیسی در دانشگاه تهران گذشت +عکس و فیلم

مجری برنامه قبل از آغاز سخنان رئیس قوه قضائیه از آزادی آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد و گفت: خبر خوشی که در روز دانشجو به ما اعلام کردند، این بود که آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر نیز از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.رئیس دستگاه قضا در این نشست صمیمی با دانشجویان، به سوالات آنها پاسخ خواهد داد. آنچه که در ادامه آمده روایت و حواشی منتشر شده توسط دانشجویان در این مراسم است:

* آزادی آخرین دانشجوی زندانی
مجری برنامه قبل از آغاز سخنان رئیس قوه قضائیه از آزادی آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر خبر داد و گفت: خبر خوشی که در روز دانشجو به ما اعلام کردند، این بود که آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر نیز از زندان آزاد شد.

* حواشی در خارج از مراسم
از صبح برگزاری این مراسم جمعی از دانشجویان جریان موسوم به چپ دانشگاه تهران با برگزاری تجمعات پراکنده‌ و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه سعی کردند فضای دانشگاه را ملتهب کنند. این دانشجویان که از شب گذشته اقدام به انتشار فراخوان برای برگزاری تجمع کرده بودند، امروز با سردادن شعارهایی همچون «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «ایران لبنان فرانسه، سرکوب و غارت بسه» و «فقر کشتار گرانی، مردم شدند قربانی» در محوطه دانشگاه به حرکت درآمدند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی همچون «طعم شیرین عدالت؛ یک قرن حبس برای دانشجویان»، « بیکاری، بیکاری؛ حجاب زن اجباری» و... نوشته شده بود.این افراد که صورت‌های خود را پوشیده بودند سعی داشتند با حرکت در محوطه دانشگاه، دانشجویان را با خود همراه کنند ولی دانشجویان در گوشه و کنار این تجمع نظاره‌گر رفتارهای تجمع کنندگان بودند.

* شعار لیبرالی با برجسب چپ!
از نکات قابل توجه تجمع جریان چپ سردادن شعارهای لیبرالی بود که کنایه برخی از دانشجویان رهگذر را نیز در پی داشت.

* تشکر از رئیسی و رهبری
محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این برنامه گفت: کشور در شرایط سختی قرار دارد و عبور از آن نیازمند به کارگیری همه توانایی های کشور است. وی افزود: از بزرگترین ظرفیت دانشجو ها هستند. ما هزاران دانشجوی ارشد و دکترا داریم که پایان نامه دارند و یا موضوعاتش می‌توانند مسائل کشور را حل کنند. نیلی تاکید کرد: ما دانشگاهیان معتقدیم بدون ارتباط موثر با دانشگاه نمی‌شود مسائل و مشکلات را حل کرد. رئیس دانشگاه تهران گفت: من از صمیم قلب از تصمیم آقای رئیسی و موافقت رهبر انقلاب برای آزادی دانشجویان که اتهامات امنیتی داشتند نهایت تشکر را دارم‌.این فضای شنیدن نظریات مختلف باید در دانشگاه به وجود بیاید.

* سخنرانی نماینده انجمن اسلامی مستقل
قسمتی از صحبت های محمدحسین معصوم زاده دبیر انجمن اسلامی مستقل: اکنون که در موقعیت غریب و در عدالتخواهی دانشجویان شما را در محل شهادت دانشجویان می بینیم از یاد نمیبریم ریاست روسای قبلی را که دیدارشان حتی با چشم مسلح هم ممکن نبود.آقای رئیسی تسریع در برخورد با مفسدان اقتصادی و دوری از مصلحت سنجی ها بارقه ی امیدی را در دلهایمان زنده کرد. اهم دغدغه های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین میدانیم. شورای عالی هماهنگی های سران قوا که با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت،بدلیل شبهه در ماهیت این اعضا و آرا و مصوبات در اذهان عمومی به یک نهاد تبدیل شده و از شما به عنوان یکی لز اعضای این شورا تقاضا میشود در این باره توضیحاتی شفاف دهید همچنین شما وعده به برخورد با مسئولانی که در سیل اول سال مقصر بودند را دادید ما منتظر نتیجه ی این برخورد هستیم.

همه آنچه که از حضور رئیسی در دانشگاه تهران گذشت +عکس

* سخنرانی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان
قسمتی از صحبت های امین نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان: امروز کشورمان منابع مادی و معنوی برای جهش به سمت پیشرقت را داراست. نکته ی اصلی این است که کشورمان بیشتر از نیاز به تایید کشور های خارجی نیاز به ایمان به جوانان و توانایی های داخل دارد.ما دولت کارکن میخواهیم،دولت با مردم نه دولت بر مردم!مردم به این نتیجه رسیده اند که دیگر از تکرار های بی خاصیت آن ها آبی گرم نمیشود.حضور شما به عنوان سکان دار یکی از قوا و اصلاحات انجام شده نشان داد اصلاح و تغییر شدنی است و مشکل از کارگزاران است نه ساختار.البته که قوه ی قضاییه تا رسیدن به معنای کامل از عدالت فاصله ی بسیار دارد.

* سخنرانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی
قسمتی از صحبت های علی اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی: آقای رئیسی میتوان از عملکرد یک سال شما بجز مواردی دفاع کرد. چرا در شرایطی که مجلس رئیس جمهور را استیضاح نمیکند دیوان عالی هیچ اقدامی نمیکند؟ دیگر رئیس بی جمهور چه کاری باید بکند که خلاف نص صریح قانون شود؟ به طور جدی پیشنهاد میشود با ورود به بحث خلق پول بانکی و نه صرفا اختلاس ها جلوی آن هایی که از ملت دزدی میکنند را بگیرید. آقای رئیسی اکثر کارهای مفید منحصر به حضور فرد شماست و اگر این روحیه در بدنه ی قوه کم نشود منجر به رکود میشود. این سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمیپردازیم.

* مردم چگونه تظلم خواهی کنند؟
قسمتی از صحبت های علی طلوعی مسئول بسیج دانشجویی: امیدوارم ابن برنامه فتح بابی برای حضور بقیه‌ی سران مملکت باشد. شما به عنوان یک چهره سیاسی خاص که بعنوان یکی از مسئولان کشور دعوت شده اید. خبرگزاری میزان نه خبرگزاری قوه قضاییه که به روابط عمومی آن تبدیل شده. از اولین اقدامات مقابله با مفاسد در قوه انتشار لیست قضات فاسد و برخورد جدی با آن هاست. این حکمرانی قضایی ست که باید بهبود پیدا کند مسئله ی اصلی شفافیت ارای قضات است. قوه ی قضاییه باید با توجه به حقوق عامه برخورد با مسئولینی که سفره ی مردم را با بی تدبیری خود کوچک تر کردند را در دستور کار قرار دهد. قوه ی قضاییه باید بین منتقدان و مخالفان سیاسی نظام و مجرمان امنیتی تفاوت بگذارید. مردم چگونه تظلم خواهی کنند؟ که محکوم امنیتی نشوند؟ امروز اعتراض دانشجو، کارگر، معلم و اقشار ضعیف به جامعه با برخورد شدید امنیتی مواجه میشود. مبارزه با فساد باید در دو حیطه درون و بیرون قوه قضاییه انجام شود. لیست قضات فاسد باید منتشر شده و برخورد سختی با آنان انجام شود. یکی از مشکلات فقدان امکان اعتراض یه تصمیمات حکومتی است. باید امکان اعتراض نه فقط در قالب تجمع و تحصن بلکه از طریق پیگیری حقوقی وجود داشته باشد. باید به شکایات مردمی رسمیت بخشیده شده و پیگیری شوند و اعتراضات مردم با برچسب های امنیتی نادیده گرفته نشود. داد مردم را از مسئولین بستانید.

* نمیخواهم گریه کنم
قسمتی از صحبت های نماینده صنف وانت‌بار و پیک‌موتوری: من مستاجرم و در یکی از مشاغل سخت کار میکنم،پیک موتوری. از طرف اتحادیه به ما اعلام کردند که افزایش قیمت نداشته باشید.من قبل از گرانی روز۱۰۰تومن کار میکردم.۱۰تومن بنزین میزدم اما امروز همان ۱۰۰تومن کار میکنم ۳۰تومن بنزین میزنم. تو رسانه ها اعلام‌می‌کنند که قیمت‌ها افرایش پیدا نکرده اما من کاملا افزایش قیمت را حس می‌کنم الان ۸روزه داریم دنبال خونه میگردم پیدا نمی‌کنم، نمی‌خوام گریه کنم چون غرورم اجازه نمیده. من امروز از طرف اتحادیه‌ای حرف میزنم که همه از قشر مستضعف هستیم. این تقسیم ناعادلانه سوخت واقعا قابل فهم نیست! ۶۰لیتر آخه؟! مگه بار مارو گاز میکشه؟ این باید بنزین زده بشه.. نظر من اینه حتما رانتی پشتش بوده.. ممنون از شما که اومدید امید در دل ما زنده شد از اتحادیه ما شروع کنید ببینید چه ظلمی به ما می‌شد و صدای مارو به مسئولین برسونید..

* دور از ذهن نیست بگوییم مورد نفوذ لیبرال ها هستیم
قسمتی از صحبت های نماینده ی کارگران هپکو: صد شکر خدایی را که عدل و عدالت را از اصول دین قرار داد. سالهاست که ما کارگزان صنایع بزرگ صدای خود را از طریق شما دانشجویان به گوش مسئولین رسانده ایم. هر کسی که میگه اصل ۴۴ مشکل داره با رهبری مشکل نداره، این اجرای اصل ۴۴است که مشکل دارد. مدت هاست که نفودیان صنعت راه خود را با این اصل یکی کردند. و ما کارگران و سربازان خط مقدم مبارزه با این مفاسد اقتصادی هستیم و با اعتراض دشمن این انقلاب خوانده شده ایم، انقلابی که خودمان با جان و خون خود برایش جنگیده ایم. آیا دور از ذهن نیست بگوییم مورد نفوذ لیبرال های غرب گرا هستیم. اکنون بسیاری از شرکت ها فقط ابزار شوهای انتخاباتی شده است و تمام کارهای که برای این شرکت ها شده است در این یک کلمه میگنجد "هیچ"!
حدود ۱۰۰ نفر از کارگران استان مرکزی محکوم به احکام سنگین امنیتی شده اند که امید داریم شما به آن ها رسیدگی کنید. از شما تقاضا داریم با ورود به مسئله ی این شرکت ها از مکیده شدن خون کارگران و نابودی صنعت جلوگیری کنید.

* به طور غیر رسمی از افزایش قیمت سوخت مطلع شدم
رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران:
** پرونده ای را به ما دادند مبنی بر واردات غیرقانونی۴۴۰ خودرو، بررسی کردیم دیدیم بیش از ۴ هزار خودرو آخرین سیستم بدون دادن مالیات و حق دولت وارد کرده‌اند.
** اراده جدی ما این است که این موارد همراه با اطلاع رسانی رسیدگی شود.
** هیچ پرونده ای در قوه قضاییه زیر میز نخواهد رفت، همه پرونده ها روی میز است.
** تمام پرونده هایی که دغدغه مردم شده را رسیدگی می کنیم. اجازه نمی دهیم که به مدیران ما انگ بزنند. البته در این قضیه خط ما تنها استناد و دلیل است و بدون دلیل و سند اتهامی زده نشود.
** آزادی را خدا داده و محدود کردن بی مورد آزادی درست نیست. البته ازادی به معنای ولنگاری درست نیست و مبنای ما آزادی بر اساس قانون است.
** در برخورد با مفاسد و خصوصی سازی های غلط جا نخورده و جا نمی‌خوریم

سوال جنجالی یک دانشجو از رئیسی

** اجازه نمی‌دهیم حتی یک بار دیگر یکی از این خصوصی سازی ها در کشور اجرایی شود.
** صدای شما دانشجویان کاخ اشراف را ویران و خانه مستضعفان را آباد می‌کند.
** من به طور غیر رسمی از افزایش قیمت سوخت مطلع شدم و به آقای روحانی پیام دادم که اجرای طرح ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.
** اصلا این طرح تبیین نشده بود و دشمنان هم دیدند به راحتی می توانند بر موج اعتراضات به حق مردم، سوار شوند.

شوخی رئیسی با یک دانشجو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top