تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/16 - 17:05
کد خبر: 337534

دانشجویان در تریبون نماز جمعه اصفهان مطرح کردند

فرصت طلایی جنبش دانشجویی در ایران/ دولت پاسخگوی عدم شفافیت در سهمیه بندی بنزین باشد

دانشجویان اصفهانی در تریبون نماز جمعه شهرستان‌های این استان حضور یافتند و از دولت برای عدم شفافیت در سهمیه بندی بنزین مطالبه گری کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان اصفهانی به مناسبت روز دانشجو در تریبون‌های نماز جمعه شهرستان‌های مختلف این استان حضور یافتند و ضمن تبیین مواضع دانشجویان نسبت به مشکلات کشور، به ارائه راه حل‌هایی برای مطالبه گری و روشنگری پرداختند.

فرصت طلایی جنبش دانشجویی در ایران

محمدرضا علینقی ریزی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان اظهار کرد: شکل‌گیری نهاد دانشگاه و نظام آموزش عالی در ایرانِ عصر پهلوی در مسیر ترویج اهداف فرهنگی و سیاسی سکولار و تبلیغ آداب و عـادات رفتاری مبتنی بر رسم اباحه‌گری قرار داشته و برای حرکت در مسیر رشد معنوی، اخلاقـی و تربیت دینی کارکرد چندانی نداشته، اما پس از آشنایی جنبش دانشجویی با اندیشه امام خمینی (ره) و تعمیق ارتباط روحانیت با دانشجویان تغییراتی در روند جنبش دانشجویی ایجاد شد و در این میان نباید اقدامات شورانگیز انقلابی دانشجویان در سال‌های پایانی حیات رژیم پهلوی و حضور پرشکوه و حماسی طیف گسترده‌ای از جوانان دانشجو در «دفاع مقدس» و دفاع ثابت‌قدمانه از آرمان‌های عدالت‌طلبانه و ضدآمریکایی در پیوند با روحانیت شیعه را ازیاد برد.

علینقی ریزی بیان کرد: در شرایطی که ناکارآمدی اندیشه‌های لیبرال و نئولیبرال برای همگان آشکار شده جنبش دانشجویی این فرصت را دارد تا با بازخوانی آرمان‌ها به عنوان طلایه‌دار گفتمان عدالت‌طلبی به نقش‌آفرینی میدانی در اتمسفر انقلاب اسلامی بپردارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان افزود: پر واضح است که مقدمه چنین نقش‌آفرینی در جامعه، غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه‌ها و تحول در نظام آموزش عالی است، به عبارت دیگر دانشجویان انقلابی باید با تقویت مبانی فکری و تشکیلاتی خود در دانشگاه، این مبدأ تحول در جامعه را در دست بگیرند در غیر این صورت تشکل دانشجویی که حتی در محیط دانشگاه نیز مخاطب ندارد نباید در پی نقش‌آفرینی در سطح جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر گفتمان انقلابی به گفتمان غالب در دانشگاه‌ها تبدیل و آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی که سرشت جنبش دانشجویی با آن آمیخته، در دانشگاه‌ها احیا شود خروجی نظام آموزشی کشور عناصری کارآمد و زمینه‌ساز دولت جوان حزب‌اللهی در پاسخ به مطالبه رهبری در گام دوم انقلاب خواهد بود.

دولت پاسخگوی عدم شفافیت در سهمیه بندی بنزین باشد

امین احمدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان بیان کرد: چند وقتی است که یکی از مهمترین، مسائلی که کشور درگیر با آن بوده است مسئله افزایش قیمت وسهمیه بندی بنزین است.

احمدی بیان کرد: طرحی که به خاطر بی تدبیری مسئولان در اجرای آن در زمینه ساز اتفاقات ناخوشایندی برای ملت شد عده‌ای آشوبگر از اعتراضات مردم سوء استفاده کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی کردند. این اتفاقات هزینه‌ها و خسارات فراوانی برای این مردم به همراه داشته است؟ چه کسی باید پاسخگوی این خسارت‌ها باشد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان به مشکلات طرح سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: عدم اطلاع رسانی به مردم و نبود آمادگی فضای عمومی جمعه برای اجرای این طرح، عدم محاسبه و برآورد هزینه‌های امنیتی این طرح برای جلوگیری از به بار آمدن خسارت ها، دتوجیه نبوددن مسئولین کشور در سطوح مختلف از زمان و شیوه اجرای طرح، در نظر نداشتن شرایط امنیتی منطقه و بی توجهی به اغتشاشات کشور‌های همسایه، عدم ارئه ساز و کار‌های اجرائی لازم برای جلوگیری از گرانی افسار گسیخته، توسط دولت، دعدم اجرای پلکانی طرح در سال‌های متمادی برای جلوگیری از تورم ناگهانی از مسائلی بود که در اجرای این طرح برای مردم مشکلاتی ایجاد کرد.

وی با تأکید بر مسئولیت دولت در مشکلات اخیر کشور، از دولت مردان سوالاتی پرسید و گفت: دولتمردان باید پاسخگو باشند که چرا برخلاف ادعاهایشان با مردم شفاف نبودند، مگر بنزین دونرخی را فساد آور نمی‌دانستید چرا بعد از گذشت ۶ سال و وارد شدن آسیبی بزرگ به سرمایه‌های ملی این ملت دوباره باید این طرح اجرا شود؟ آیا جز این است که حقوق ملت را دستمایه بازی‌های سیاسی و تعصبات حزبی خود می‌کنید و چه کسی باید این حجم از خسارات مادی و معنوی مردم باشد؟

بهبود شرایط کشور نیاز به جوانان انقلابی دارد

همچنین امیرعباس آقابابایی، دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: امروز میهن ما، در شرایط دشواری قرار گرفته است. دشمن دست به دامن هر ترفندی شده تا این خاک مقدس را، به خیال خام خود، به ورطه نابودی بکشاند. تحریم، تهدید، ارعاب و نفوذ. حال که این تهدیدات بیرونی با تهدیدی از جانب درون که همان بی تدبیری عده‌ای ست همراه گشته، نقش دانشجویان بسیار پررنگ‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم به گرانی بنزین گفت: چنین مسائلی، اهمیت حضور جوانان انقلابی را در عرصه مدیریتی کشور بسیار برجسته می‌کند. مدت زیادی از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری نمی‌گذرد. فراموش نکنیم که تاکیدات موکد رهبری در این بیانیه، حضور پررنگ جوانان در میدان‌های مدیریتی کشور بود.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر تصریح کرد: اگر بخواهیم چهل سال دوم از چهل سال اول بهتر باشد، نیاز به یک اقدام جهادی است. نیاز است به عمل. نیاز است به در کنار مردم بودن. نه شعار دادن و دم از تدبیر و امید زدن و پوپولیسم لیبرالی. نیاز است به آتش به اختیاری.

وی تأکید کرد: امروز کشور بیش‌تر از پیش نیاز به حضور نیرو‌های جوان و انقلابی را در خود احساس می‌کند. جوانانی که با اخلاص تمام، همه نیرو و توان خود را در راه رشد و تعالی میهن اسلامی بگذراند و وطن را از ویرانی برجام و سایر تصمیمات این چنینی پاک سازی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top