تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/16 - 20:56
کد خبر: 337588

نشست صمیمی دانشجویان بوشهری با یک نماینده مجلس

نماینده مردم دشتستان عنوان کرد: اگر به دنبال کشوری توسعه یافته در همه ابعاد هستیم باید محور را به سمت دانشگاه ها ببریم و امیدواریم روزی برسد که همه مسئولان نظام به این موضوع توجه خاص داشته باشند و محور توسعه و پیشرفت را دانشگاه و دانشجو بدانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمدباقر سعادت در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت ۱۶ آذر گفت: مفتخرم که در این روز در جمع شما حضور پیدا کردم تا مروری بر اوضوع و احوال کشور بالاخص استان بوشهر داشته باشیم همچنین ما باید همه روزها را روز دانشجو بدانیم و با توجه به مشارکت و حضور دانشجویان در مبادی مختلف همه ایام متعلق به دانشجو است.

وی عنوان کرد: همه می‌دانیم که اگر به دنبال کشوری پیشرفته و توسعه یافته در همه ابعاد هستیم باید محور را به سمت دانشگاه ها ببریم و این موضوع عملا برهمگان ثابت شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه دانشگاه گفت: در هر جریانی که دانشگاه و دانشجویان حضور داشتند موفقیت های بسیار و چشمگیری حاصل شده است و امیدواریم روزی برسد که همه مسئولان نظام به این موضوع توجه خاص داشته باشند و محور توسعه و پیشرفت را دانشگاه و دانشجو بدانند.

سعادت عنوان کرد: در خصوص منطقه آزاد بوشهر پیگیری های بسیاری صورت گرفت و پس از بررسی ها و کشمکش های مختلف در صحن علنی مجلس رای گرفت و به شورای نگهبان ارسال شد. ایراداتی داشت که مجددا برگشت داده شده که البته مشکل فعلی در ۸ منطقه آزاد نیست بلکه بحث مناطق ویژه می باشد که این ایرادات یا حل می شود و یا در نهایت مجمع تشخیص تصمیم گیری خواهد کرد، و امیدواریم با رایزنی هایی که در حال انجام هست اینچنین نشود؛ بوشهر اولویت اول منطقه آزاد شدن است که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی در خصوص گرانی های تحت شعاع مناطق آزاد اظهار کرد: یک سری مواردی در خصوص گرانی املاک و زمین و باقی موارد مطرح شده که به تبع جای بحث دارد ولی فراموش نکنیم که منطقه آزاد موارد و مزایای ویژه ای بالاخص در حوزه های اشتغالزایی، رونق و توسعه برای استان به همراه دارد.

نماینده دشتستان با اشاره به سهم قابل ملاحظه استان بوشهر از صندوق توسعه خاطرنشان کرد: سهم بوشهر از محل منابع بانکی و صندوق ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۵ درصد از این اعتبار به بخش کشاورزی و ۵۵ درصد سایر حوزه ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بیان کرد: بحمدالله با رایزنی های انجام شده بازسازی این مرکز حدود ۲۰ درصد رشد داشته است و در سفر هیئت دولت هم ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده که ۱۵ میلیارد در بودجه سال ۹۸ و مابقی در سال ۹۹ تخصیص می یابد.

محمدباقر سعادت از دریافت اعتبار در بهسازی مسیر دالکی به کنارتخته خبر داد و گفت: این محور مهمی است که در برخی ایام مخصوصا نوروز شاهد ترافیک های چندین ساعته در این مسیر هستیم و با رایزنی های صورت گرفته با وزارت راه و سازمان برنامه بودجه جذب اعتبار صورت گرفت و این مهم در دست اقدام می باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به طرح تحول کشاورزی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در زمان استاندار سابق و تلاش های مهندس گراوند استاندار فعلی بوشهر، انتظار داریم که آبیاری تحت فشار ۲۴۰۰ هکتار از نخیلات بخش سعدآباد تا اسفند ماه به پایان برسد و پس از آن نوبت به ۷۲۰۰ هکتار در بخش آبپخش و شبانکاره برسد.

 نشست دانشجویی با حضور نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به همت تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور و به مناسبت ۱۶ آذر، بزرگداشت روز دانشجو با محورهای قوانین و مقررات بازدارنده و تسهیل کننده در توسعه استان بوشهر، نقش نمایندگان مجلس در توسعه اجتماعی-فرهنگی استان، و تحلیل مسائل روز کشور و جهان پیش از ظهر شنبه ۱۶ آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top