تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/17 - 01:45
کد خبر: 337620

سخنان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در جلسه با رئیس قوه قضاییه

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی آرمان گفت: اقدام قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیل شدن ۵۰۰ کارخانه قابل تقدیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سخنرانی علی اسکندری دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که با حضور رئیس قوه قضائیه در دانشکده فنی دانشکده تهران برگزار شد.

متن سخنرانی به شرح ذیل است:

سلام علیکم
در ابتدا تشکر می کنم از حضور جنابعالی که بالاخره توانستیم از طرف یکی از سه قوای نظام، نفس راحتی بکشیم و در دانشگاه با ایشان به بحث و گفتگوی آزاد بنشینیم. امید است که سایر مسئولین علی الخصوص سران دو قوای دیگر نیز از جنابعالی رسم برخورد با دانشجو را یاد گرفته و دیکتاتور مآبی را کنار بگذارند. البته مشخص است که با عملکرد افتضاح و نوع برخورد وقیحانه شان با آحاد ملت، در هر مکانی به جز دفتر خودشان پا بگذارند مورد احترام واقع نمی شوند.

جناب آقای رئیسی؛ به جرئت می توان از از کارنامه کمتر از یکساله شما با در نظر گرفتن مواردی دفاع کرد که اگر این موارد مورد توجه واقع نشود این کارنامه خوب منحصر در همین چند ماه و یا در عملکرد شخص جنابعالی می ماند. لذا جهت استمرار این عملکرد خوب در زمان و تسری آن به سایر افراد و کالبد قوه قضائیه، نکاتی را به سمع و نظر جنابعالی می رسانم:

1. در شرایطی که مجلس ضعیف و ناتوان به وظیفه قانونی خود جهت استیضاح رئیس جمهور بی کفایت عمل نمی کند، چرا دیوان عالی کشور برای بررسی تخلفات آشکار از قانون اساسی توسط شخص رئیس جمهور تاکنون هیچ اقدامی نکرده است؟ دیگر رئیس جمهور محترم چه باید بکند که مشمول تخلف از قانون اساسی شود؟

بارها و بارها شاهد نقض نص صریح قانون اساسی توسط رئیس در حال حاضر بدون جمهور، بوده ایم که خلاصه دلایل ما برای عدم کفایت همان دلایلی است که رهبری معظم در عدم کفایت اولین رئیس بدون جمهور، جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی به سمع و نظر ملت رساندند.
این کار ابتداً وظیفه قانونی حضرتعالی و در مرحله بعدی خواسته صریح ملت شریف از است.

شخصی که ادعا می کند از چیزی مطلع نبوده و فردا صبح متوجه کشته شدن چند صد نفر و خسارت چند هزار میلیاردی به کشور می شود و نه تنها عذرخواهی نمی کند بلکه به ریش جمهور می خندد کفایت ریاست جمهور را دارد؟
از بُعد دیگر یکی از مهم ترین وظایف جنابعالی و قوه قضائیه پیشگیری است. لذا اگر می خواهید در مقابل لطمات خطرناک آینده به جهموری اسلامی را بگیرید باز هم باید با ایشان برخورد نمایید. چون شخص ایشان و دولت فخیمه، جمهوری اسلامی را تبدیل به بزرگترین کارخانه ی تولید فقر و خسارت؛ چه جانی و چه مالی، چه مادی و چه معنوی کرده اند.

حال که داستان واقع نگرانه ما به پیشگیری رسید دو مورد را هم در این قسمت قابل ذکر میدانم:

اولا؛ امروز غالب کارشناسان اقتصادی در این مساله اشتراک دارند که ریشه مشکلات اقتصادی ایران مسئله بانک هاست. بانک هایی که با داشتن قدرت خلق پول دست در جیب 80 میلیون ایرانی میکنند و هر 8 سال یکبار بدهی هایشان را با یک سوم کردن مال مردم جبران میکنند . آقای رئیسی به طور جد پیشنهاد میگردد که با ورود جدی به مسئله خلق پول بانک ها ، و نه صرفا اختلاس های صورت گرفته ، جلوی کسانی که از 80 میلیون ایرانی دزدی میکنند را بگیرید

ثانیا؛ بحث ادغام معاونت پیشگیری و معاونت فرهنگی است. که بیم آن می رود که با ادغام اسم این دو معاونت روح آنان نیز در هم دیگر هضم شود.

۲-آنچه در دوره جدید قوه قضائیه رخ داده، بسیار رو به جلو و تحولی بود که قابل تقدیر است. اما تقریبا اکثر کارهای مثبت و تحول خواهانه در این قوه متکی و منحصر به فرد شماست و اگر این رویه و روحیه به بدنه قوه منتقل و ساختاری نشود، قوه دچار رکود میشود و چه بسا در آینده با عقبگردهایی روبرو شود.

الف) کارهای ساختاری و زیرساختی مهم که بارها خودتان به آن اشاره کرده اید دقیقا به چه نقطه ای رسیده است؟ حل مسئله ی مهم و ساختاری اسناد عادی به کجا رسید؟ بخشنامه ای؟ اصلاح قانونی؟ لایحه ای ؟
بیش از نیمی از مسئله تسهیل محیط کسب و کار بدست قوه قضائیه حل می گردد. اقدام جنابعالی در جلوگیری از تعطیل شدن 500 کارخانه قابل تقدیر است لکن برای رونق تولید نیاز به بوجود آمدن بنگاه های خرد جدید داریم. برای تسهیل در کسب و کار و صدور مجوزها چه کارهایی انجام شده است؟ یا همین فرآیند دادرسی پرونده ها بالاخره به کجا رسید؟

ب) اما در کنار ساختار سالم ، افراد صالح نیز اهمیت دارند. در این حوزه شاهد آن هستیم که کارنامه ی مناسبی ندارید. افراد قدیمی همچون معاون اول و دادستان کل که نه کارنامه ی درخشانی دارند و بعضا اشتباهات مکرری هم دارند، مانده اند. از طرفی هم اگر تحول خواه بودند در همان چندین سال مسئولیت تحول ایجاد میکردند. همین طور بعضی انتصابات جدید مثل سخنگوی حضرتعالی که به جد مناسب این کار نیستند و فرسنگ ها از حرکات رو به جلو حضرتعالی عقب اند که در موارد متعددی اشتباهات فاحش داشته یا بجای اقناع افکار عمومی بیشتر دست به توجیه زده اند. هرچند بطور کلی قوه قضائیه نیازمند تغییرات اساسی در وجه رسانه ای خود اعم از تغییر سخنگو و خبرگزاری میزان و توجه بیشتر و روزآمد به سئوالات افکار عمومی دارد.

3- پیشنهاد مشخص ما این است که شعبه ویژه ای جهت بررسی تخلفات مسئولینی ، که عملکردشان مستقیما با بدنه اجتماعی نظام مرتبط است و ناکارآمدی و فسادشان می تواند موجب ریزش بدنه مردمی نظام شوند، تشکیل گردد. خواسته ما این است که تمامی اتهاماتی و شائبه هایی که متوجه مسئولین است به صورت شفاف و دقیق بررسی و اعلام گردد. این سنت بسیار غلطی است که ما در حین مسئولیت مدیران دست به بررسی تخلفاتشان نمی زنیم و منتظر میمانیم تا دوره مسئولیتشان بگذرد.

به راستی اگر این دادگاهها برگزار شده بود، اکنون افکارعمومی از شائبه های پیرامون عملکرد رئیس قبلی قوه قضائیه در قضیه کلاک ، ماجرای آقای طبری ،ماجرای املاک نجومی و جناب قالیباف و قائم مقامشان، ماجرای آقای شمخانی و ماجرای هدر رفت 18 میلیارد دلار در توزیع دلار 4200 تومانی مطلع بود و این موارد چون استخوان لای زخم نمی ماند. یا افراد مذکور محاکمه می شدند و اعتماد عمومی جلب می شد و یا درصورت رفع اتهام با رسانه های دروغ پراکن برخورد می شد.

سخنان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در جلسه با رئیس قوه قضاییه

4. مسئله دیگری که بسیار حائز اهمیت است استفاده از ظرفیت قوه قضائیه در شوراهای عالی کشور است. .متاسفانه ما شاهد آن هستیم که قوه قضائیه علی رغم عضویت در شوراهایی نظیر شورای نظارت بر صداوسیما ، شورای پول و اعتبار و شورای سران هماهنگی سران سه قوه کاملا در موضع انفعال قرار دارد. تغییر نماینده های قوه قضائیه در شورا های مذکور میتواند به بهبود عملکرد قوه منتج گردد.

همچنین در حوزه ی بین الملل و حقوق بشر وظایف مفصل و مغفولی دارید. اما مهتمرین ان ها مسئله ی شیخ زکزاکی است که متاسفانه سه روز بعد از برگشت سفر مسئولین دولتی به نیجریه و دیدار با مقامات رژیم سفاک نیجریه شیخ زکزاکی به زندان فرستاده میشود و هر لحظه احتمال شهید شدن خمینی آفریقا وجود دارد و بدانید در صورت وقوع این اتفاق ناگوار به سبب انعفال تیم تان، شما نیز در این امر شریک خواهید بود.

5- در مورد خصوصی سازی های بی ضابطه نیز بررسی های ما نشان می دهد که باید برای تمامی موارد پیش آمده که شواهد نشان می دهد در همه ی آن ها تخلفاتی صورت گرفته فورا دادگاه هایی ملی به صورت مجزا برگزار شود و تعیین تکلیف شود زیرا الان مشکل اصلی آن ها بلاتکلیفی شان است.

6-شما به عنوان مسئول صیانت از حقوق مردم نباید بگذارید این شورای هماهنگی سران قوا محلی برای دور زدن قانون و مردم و نمایندگانشان بشود. پرسش اصلی ما این است که اساس این شورا دقیقا چه اختیاراتی دارد و کارایی اش تاکنون چه بوده است؟ در قضیه ی بنزین شاهد بودیم که حضرتعالی میفرمایید در مورد نرخ اش بحث شد. بالاخره کسیکه در مورد قیمت بحث می کند باید هم برای نحوه اجرا تدارکی ببیند یا خیر؟چرا بعد از اتفاقات اخیر تا چند روز سکوت کردید؟

آیا در پیگیری احقاق حقوق عامه جناب زنگنه به دلیل حذف بی منطق کارت سوخت که منجر به خسارت چند ده هزار میلیاردی به کشور شد نباید محاکمه گردد؟ آیا مقصر اصلی اتفاقات اخیر همان فردی نیست که در اوج ناراحتی و عصبانیت مردم، بجای پاسخگویی خنده های وقاحت بار می کرد؟ آیا شخص آقای روحانی که مسبب اصلی اتفاقات اخیر بود نباید محاکمه شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top