تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/18 - 00:32
کد خبر: 337764

واکنش یک فعال دانشجویی به اعتراضات اخیر در کشور

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: حقیقتا ما مخالفتی با سهمیه بندی و مدیریت مصرف سوخت نداریم؛ همانطور که در گذشته انجام شد و علاوه بر تاثیرات مثبت با اعتراض مردم هم مواجه نشد اما همین دولت در سال ۹۴ این طرح را لغو کرد و فسادزا نامید که موجب افزایش مصرف سوخت شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حامد مکوندی دبیرسیاسی-اجتماعی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفتگویی بیان داشت: در تاریخ تاریک بعد از کودتای ۲۸مردادِ۶۶ سال پیش، نقطه ای روشن پدید آمد که اکنون چراغ راه ما دانشجویان است؛     ۱۶آذر۳۲ دانشجویان با حماسه و ازخودگذشتگی دانشگاه را متحول کردند و اینگونه دانشگاه جریان ساز شد. اما اکنون که جامعه ی ما از برکت خیل عظیم جوانان تحصیل کرده و در حال تحصیل دانشگاهی بهره‌مند میباشد؛ ما اهمیت این جامعه سازها را بیش از پیش حس کرده و نقش خود را مهم تر میدانیم.

وی گفت: ما دانشجویان با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری، به عنوان کسانی که آینده را در دستان خود میبینیم؛ وظیفه ی خود میدانیم که از اکنون برای تشکیل تمدن نوین اسلامی قدم برداریم و منشاء گسترش آن را در دانشگاه، بعنوان نمونه ای قابل تعمیم و گسترش به کل جامعه، میبینیم؛ لذا وظیفه داریم که مانند گذشتگان و حتی بیش از آنان به حوادث اطراف خود حساس باشیم و پرسشگر و مطالبه گر شویم.

مکوندی اضافه کرد: از گذشته که بگذریم در حال حاضر اما، ما به عنوان تشکلی از دانشجویان انقلابی با رویکرد مستقل و عدم وابستگی به جریانات سیاسی و صرفا مقید بودن به قانون اساسی؛ با شعار "نقد حاکمان آری،نفی حاکمیت هرگز" ضمن اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی به نقد مسئولان در هر مقامی که باشند، میپردازیم در حقیقت ما شان دانشجو را بالاتر از تقلید و تمکین تام از یک جریان سیاسی خاص میدانیم و برای خود حق انتخاب و حق تفکر قائلیم.

دبیرسیاسی-اجتماعی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: در این روزهای  آذر ماه در کل ایران، ما شاهد اعتراض به موضوعی بودیم که همانطور که گفتم ما دانشجویان و جوانان باید وجدان بیدار و صدای رسای مردم در آن باشیم؛ البته که ما صف خود را از اشرار و سودجویانی که در این موضوع با خسارت به بیت المال و برهم زدن امنیت جانی و مالی مردم مطالبات مردم معترض را با شرارت به حاشیه بردند، جدا میکنیم. به نظر ما این اشرار غارتگر بیت المال، با برخی مدیران فاسد، سارق بیت المال و بی تدبیر که مردم را ناامید میکنند،  تفاوتی ندارند. در واقع ما خواهان خروج از این بن بست هستیم که سد آن از یک طرف مسئولین بی تدبیر و ناامید و از سوی دیگر اشرار و ضد انقلابند؛ به صورتی که صدای اعتراض مردم انقلابی ما در بوق و کرنای اشرار به گوش نخواهد رسید . در حقیقت با هر بانک و مغازه و پمپ بنزینی که میسوزاندن این اعتراض مردم بود که در دود خفه میشد و البته همانطور که رهبری فرمودند؛ بسیاری از شرارت ها به تحریک اشرار محدود با همراهی عده ای از جوانان به علت هیجانات و بی تجربگی رخ داده؛ لذا  راه خروج مطالبه و صدای رسا شدن ما از تریبون ها و نشریات است باید صدای مردم شد؛ ما خود انتقاد کنیم اما هیجانات را کنترل کنیم و اجازه ی شرارت به ضدانقلاب ندهیم.

وی در ادامه افزود: حقیقتا ما مخالفتی با سهمیه بندی و مدیریت مصرف سوخت نداریم؛ همانطور که در گذشته انجام شد و علاوه بر تاثیرات مثبت با اعتراض مردم هم مواجه نشد اما همین دولت در سال ۹۴ این طرح را لغو کرد و فسادزا نامید که موجب افزایش مصرف سوخت شد. در این اقدام  اگر بدبین نباشیم و نگوییم که سود عده ای در افزایش واردات سوخت بوده باید با خوشبینی تمام آن را صرفا لجبازی سیاسی بنامیم. چرا این اقدام توسط دولت انجام شد که علاوه بر افزایش مصرف، بانی ۳۰ هزار میلیارد خسارت شد؟

این فعال دانشجویی گفت: رسانه های حزب حامی دولت اما، نظر رهبری مبنی بر استفاده ی کمتر محرومین نسبت به ثروتمندان از یارانه ی بنزین را علت حذف آن توسط دولت معرفی میکنند. حال پرسش این است که حذف کلی یارانه ی سوخت راه حل این مسئله است یا پاک کردن صورت مسئله؟ دولت با حذف یارانه ی سوخت همان بهره ی کم محرومین از آن را هم از بین برد و عملا حمایت معیشتی مشروط به تفتیش حسابهای بانکی دهک های پایین قطعا طرحی برای نشدن است. چرا دولت برای مبارزه با فرارهای مالیاتی چند هزار میلیاردی دهک های بالای درامدی به حسابهایشان سرکشی نمیکند؟ از آن عجیب تر اقدام اخیر دولتیست که کسری بودجه دارد، اما هنرمندان و سلبریتی های میلیاردر را از دادن مالیات معاف میکند که البته فقط  به عنوان حق الزحمه ی آنان در تبلیغات اتنخاباتی دور قبل و انتخابات آتی قابل توجیه است. در کجای دنیا کسری بودجه دولت را مردم مستضعف با گرانی طوری جبران میکنند که دولت نیازی به مالیات ثروتمندان نداشته باشد؟

مکوندی در ادامه گفت: البته این انتقادات خیرخواهانه به امید و طلب اصلاح دولت است و البته ما نیز همانند رهبر فرزانه انقلاب هیچگاه به رای مردم پشت نکرده و تا پای جان در حمایت و پاسداری از رای و خواست مردم ایستاده ایم. همان رای ملت که چه درست باشد و چه غلط!  میزان و سنجش است. قضاوت نمیکنیم اما اگر رای غلطی هم داده شده باشد؛ من معتقدیم که در با این اوضاع پیش امده قطعا انتخاب بعدی درست تر بوده و در انتخابات مجلس پیش رو ان شاءالله که معیار درست درنظر گرفته میشود.

وی در پایان با بیان اینکه ما دانشجویان مستقل خود را مکلف به اجرای گام دوم انقلاب میدانیم، گفت: در ایجاد تمدن نوین اسلامی سعی در جبران کم کاری برخی از مسئولین اجرایی کم بازده داریم .ما در انجمن اسلامی مستقل به عنوان اجتماعی‌ از دانشجویان مسلمان و آزاد به اهمیت گام دوم و ایجاد تمدنی نوین در آرمان هر مسلمان، چه شیعه و چه سنی، که همان ظهور است پی برده ایم. ما این تمدن نوین را به عنوان پیش زمینه و جامعه ی معرفِ تمدنِ ترازِ ظهور میدانیم و سعی میکنیم این تمدن را ابتدا در جامعه دانشگاهی به عنوان مشتی از خروار جامعه بزرگتر نهادینه کنیم و با سپردن کشور به دست همین جوانان دانشجوی رشد و تربیت یافته در این جامعه های کوچکِ متمدن، تمدن نوین خود را در سطح بزرگتر و در کشور اجرائی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top