تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/19 - 15:01
کد خبر: 337941

شهبازی: دولت اولیات تدبیر و عقلانیت در اداره کشور را متلاشی کرده است

در همایش «پایان تدبیر» مطرح شد: مشکل ما با دولت این نیست که جهت گیری‌های انقلابی ندارد و یا از مستضعفین جهان حمایت نمی‌کند، مشکل ما این است که دولت اولیات تدبیر و عقلانیت را در اداره کشور متلاشی کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، همایش «پایان تدبیر» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران برگزار شد

دولت اولیات تدبیر و عقلانیت در اداره کشور را متلاشی کرده است
محمدصادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این همایش با اشاره به سهمیه بندی بنزین گفت: این طرح یک طرح غیرکارشناسی بود که آن فجایع را به بار آورد. مردم در گذشته خود را با شرایط سهمیه بندی وفق داده بودند ولی دولت کارت سوخت را حذف کرد و بهانه‌اش برای حذف کارت سوخت این بود که سهمیه بندی فساد و قاچاق ایجاد می‌کند، اما اتفاقی که افتاد این بود که مصرف بنزین بالا رفت.

شهبازی افزود: در این دولت تولید بنزین پتروشیمی‌ها به بهانه اینکه کیفیت ندارد متوقف شد؛ اما سه کمیسیون مجلس قبلی تایید کردند که کیفیت بنزین داخلی از بنزین وارداتی بیشتر بوده است. مشکل ما با این دولت این نیست که جهت گیری‌های انقلابی ندارد و یا از مستضعفین جهان حمایت نمی‌کند و یا ساده زیست نیست بلکه مشکل ما با این دولت این است که اولیات تدبیر و اولیات عقلانیت را در اداره کشور متلاشی کرده است.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: امروز دولت توان اثرگذاری در هیچ حوزه‌ای را ندارد و از طرفی وظایف حاکمیتی برخلاف اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شده است. امروز اتاق بازرگانی، نظام پزشکی و خانه سینما و انجمن هنرمندان همه کاره ما شده اند.

شهبازی گفت: بلایی که در این دولت بر سر اقتصاد و نظام فرهنگی آمده یک پدیده بی سابقه در کشور است. من قبلا این دولت را در ناکارآمدی با دولت بازرگان مقایسه می‌کردم، اما الان احساس می‌کنم که این مقایسه توهین به مهندس بازرگان است.

وی با بیان اینکه دولت خود را پاسخگوی افکار عمومی نمی‌داند، گفت: کسی که کوچکترین انتقاد را می‌کند می‌گویند بروید به جهنم و نمی‌گذارند نظرات کارشناسی در سیستم بیاید و به این نظرات با توهین برخورد می‌کنند.

فعال سابق دانشجویی یادآور شد: وقتی که هزینه آموزش را به یک چهارم کاهش می‌دهند، نتیجه این می‌شود که مسائل آموزشی، فرهنگی و حتی امنیت جانی دانش‌آموزان تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی گفت: کالایی کردن نیاز‌های مردم یکی از اتفاقاتی بود که در این دولت افتاد، در این دولت به سلامت و آموزش با رویکرد خرید و فروش نگاه کردند با این وجود مدارسی که مدام آتش می گیرند یا مدارس دولتی هستند که به آن‌ها امکانات نمی دهند و یا یکسری مدارسی هستند که طرح خرید خدمات آموزشی در آن‌ها اجرا می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی تامین خوراک، بهداشت و آموزش رایگان تا سطح آموزش عالی بر عهده حکومت است؛ اما دولت امروز در حوزه آموزش خرید خدمت را دنبال می‌کند، افزود: طرح حذف تنوع مدارس ۲۴ مدرسه دولتی را حذف می‌کند به این معنا که مدارس سمپاد، شاهد، نمونه دولتی، نمونه مردمی، عشایری و شبانه روزی در قالب این طرح تعطیل می‌شوند و دانش آموزان یا باید به بخش خصوصی و یا به مدارس عادی بروند.

وی با با بیان اینکه پزشکان همواره همه کاره نظام سلامت بودند، ولی در این دولت این ماجرا تعمیق شد تا جایی که نفر شماره یک بخش خصوصی را وزیر بهداشت کردند، افزود: طرح تحول سلامت در سال ۹۵ هشت هزار میلیون تومان کسری بودجه به بار آورد و برای جبران این کسری اوراق چاپ شد؛ بنابراین دولت با فروش اوراق دولت‌های بعدی را بدهکار یک طرح غیر کارشناسی و غلط کرد که فقط پزشکان متخصص بیمارستان‌های خصوصی و پزشکان دولتی که کارانه‌های بالا می‌گرفتند سود کردند و امنیت جانی ۸۰ میلیون نفر به خطر افتاد.

شهبازی با اشاره به اینکه ظاهر طرح تحول نظام سلامت این بود که بودجه وجود دارد؛ اما امروز در بیمارستان امام خمینی که بیشترین و بزرگ‌ترین عمل‌های جراحی در آنجا صورت می‌گرفت عمل‌ها به لیپوساکشن رسیده و از ابزار‌ها پس از قرار دادن آن‌ها در دستگاه اتوکلاو دوباره استفاده می‌کنند، گفت: دولت اقتصاد کشور را به علت تعارض منافع در گرداب طرح تحول سلامت در معرض خطر قرار داد و تعارض منافع را تعمیق کرد.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعرفه‌های نظام سلامت ۲.۷۸ درصد افزایش یافت افزود: پدر و مادر من در این دولت با اهمال پزشکی فوت شدند که یکی از این پزشکان از مدیران کل وزارت بهداشت است با این وجودسوال این است که در این سیستمی که وظایف حاکمیتی را به سندیکای خود در نظام پزشکی داده اند باید به وزارت بهداشت شکایت کنیم یا نظام پزشکی که همه پزشک هستند و یا باید در قوه قضایی شکایت کنیم که باز هم پزشکان متخصص در پزشکی قانونی نظر می‌دهند.

وی اظهار کرد: در این دولت واردات چی‌ها و خام فروش‌ها را بر تولید حاکم کردند. اتاق بازرگانی به اسم گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همه کاره تولید و اقتصاد شد و اعضای اتاق بازرگانی را در سطوح حاکمیتی به کار گرفتند. مگر آقای آخوندی چه کسی بود.

شهبازی با بیان اینکه در این دولت به اسم سپردن کار به بخش خصوصی وارد واردات چی‌ها و خام فروش‌ها و افراد حامی آن‌ها را بر اقتصاد حاکم کردند با این وجود آیا در این اقتصاد تولید پا می‌گیرد افزود: در این دولت به اسم مقابله با تورم، تولید را در کشور تعطیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق جهانی پول در سال ۹۳ به زبان فارسی بر روی سایت خود نوشت که ایران باید از بین رشد اقتصادی و کنترل تورم کنترل تورم را انتخاب کند به همین دلیل آقایان در این جنگ اقتصادی سیستم اقتصادی را باز کردند تا جاسوس‌های صندوق بین‌المللی پول بیایند و اوضاع اقتصادی ما را ببینند و بعد بگویند مسکن مهر را تعطیل کنید.

به گفته دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در این دولت وقتی ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید کشور را به حالت تعلیق درآوردند گفتند از رکود خارج شدیم.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی‌ها را که در دولت قبل غیرعاقلانه شروع شده بود در این دولت نیز بدون اینکه به وظیفه نظارتی خود عمل کنند و کار را به اهل آن بسپارند، پیش بردند، اضافه کرد: در این دولت کار را به جایی رساندند که هر جا در این کشور خصوصی سازی شده اعتراضات کارگری وجود دارد و بعد راه حلی که برای جبران کسری بودجه ارائه کردند این بود که رئیس جمهور گفت: شستا و بقیه را هم بدهیم برود؛ بنابراین با این مدل خصوصی‌سازی که ایجاد کرده‌اند می‌خواهند ته مانده‌های تولید ملی را که آن را با بدبختی و سختی نگه داشته ایم بدهند برود.

وی با اشاره به اینکه آقایان می‌خواستند صندوق بازنشتگان و تامین اجتماعی بیچاره را که بازنشستگان از آن بهره می‌برند به ثمن بخس بگذارند تا یکسری بودجه عادی را جبران کنند، افزود: صندوق توسعه ملی برای بیرون کشیدن نفت از روی بودجه ایجاد شد، اما امسال که مشخص بود فروش نفت به زیر یک میلیون و حدود ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت را پیش‌بینی کردند و مجلس آن را تصویب کرد با این وجود ۷۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه آمد که برای جبران این کسری به شورای سران قوا رفتند تا ابتدا از صندوق توسعه ملی برداشت شود و اوراق منتشر کنند و بعد شستا را به بخش خصوصی بدهند.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه با اشاره به اینکه دوران شاهنشاهی گذشته و ما انقلاب نکردیم تا جای تاج و عمامه را با هم جابه جا کنیم، افزود: در این دولت به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توهین و برخورد می‌شود و برخی فکر می‌کنند می‌توانند به شیوه شاهنشاهی برخلاف همه اصول به مخالفین خود توهین کنند.

وی گفت: آقایان وقتی که دلار گران می‌شود به توچال می‌روند و وقتی بنزین گران می‌شود می‌خندند و می‌گویند ما خبر نداشتیم و این توهین به شعور مردم است.

شهبازی گفت: دولت می‌دانست که تحریم کاتسا، فروش نفت را به ۵۰۰ هزار بشکه و کمتر می‌رساند با این وجود چرا بودجه به گونه‌ای طراحی شد که بعدا بتواند از طریق جلسه سران قوا و بدون نظارت مجلس سهمیه بندی بنزین را تصویب کند و آن اوضاع آشفته را در ماجرای بنزین به وجود بیاورد.

* ژنرال‌های دولت بدترین عملکرد را در بین وزراء داشته اند
شایان نادری عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی هم در این همایش با اشاره به عملکرد وزیر سابق کشاورزی گفت: حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی ۱۴ سال در این کشور وزیر بوده و در تیم روحانی نیز همواره از او و زنگنه به عنوان کسانی نام برده می‌شد که می توانند کشور را اداره کنند با این وجود عجیب است که ژنرال‌های دولت بدترین عملکرد را در بین وزراء داشته اند.

وی با بیان اینکه ایران پیش از حضور حجتی در وزارت جهاد کشاورزی در دو کالای اساسی یعنی گندم و شکر خودکفا شده بود، اما با رویه اشتباه او امروز دوباره به واردکننده برنج و شکر تبدیل شده ایم، تصریح کرد: ۷۵۰ هزار تن از شکر تولیدی کشور از چغندرقند و ۶۰۰ هزار تن آن از طریق نیشکر هفت تپه تامین میشود با این وجود شاهد بودیم که به دنبال خصوصی سازی چه بلایی بر سر شرکت نیشکر هفت تپه آمد.

نادری با بیان اینکه بذر چغندر قند ایران که در کشت و صنعت مغان کشت می شد با بذر چغندر قند اروپا قابل رقابت بود، اما با خصوصی سازی دیدیم که چه بلایی سر این مجموعه آمد، افزود: به دلیل عدم توجه حجتی به خرید تضمینی گندم ۱۸.۴ دهم درصد گندم مورد نیاز کشور وارد شده است و این در حالی است که ما پیش از این در گندم خودکفا شده بودیم.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه در دوران حجتی بسیاری از زیرساخت‌های استراتژیک از جمله موسسه سرم سازی رازی که در خط مقدم ایمنی سلامت قرار داشتند آسیب دیدند، افزود: سرم سازی رازی ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشته، ولی در دوران حجتی شرکت‌های خصوصی به صورت قارچ گونه رشد کردند اگرچه میگفتند ما بخش خصوصی را وارد این عرصه نکرده ایم، ولی در حال انتقال دانش فنی هستیم.

وی با بیان اینکه حجتی به جای اینکه استیضاح و محاکمه شود استعفا داد و رفت، افزود: کیسینجر استراتژیست آمریکایی در سال 1974 از طرحی موسوم به nssm پرده برداشت. او انرژی و غذا را دو اهرم کاربردی کنترل ملتها معرفی کرد که اگر نفت را کنترل کنند، مردم را تحت سیطره خواهند گرفت.

نادری با بیان اینکه در سایه سکوت نهاد‌های نظارتی بخش اعظمی از محصولات کشاورزی که وارد کشور میشود تراریخته است، گفت: به دلیل عملکرد ضعیف حجتی در وزارت جهاد کشاورزی مرکز آمار ایران از سال ۹۵ تا ۹۶ هیچ آماری از این وزارتخانه منتشر نکرده است با این وجود برخی‌ها تعریف و تمجید میکنند که حجتی چه کرده است.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری به تولید بذر چغندرقند آسیب وارد کرد به گونه ای که به دلیل واردات بذر خارجی توان رقابت از بذر داخلی گرفته شد، تصریح کرد: بذر‌های خارجی که بذر‌های آلود‌های بودند با ۵۰ درصد قیمت وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد انحصار واردات دانه‌های روغنی دست یک نفر است که کسی هم نیست که با او برخورد کند، افزود: آقای مدللی ۹۰ درصد انحصار واردات دانه‌های روغنی را به عهده دارد با این وجود سوال این است که این آقا در اقتصاد ایران چه می کند.

نادری گفت: ما در دولت روحانی شاهد دادن آدرس‌های غلط به مردم هستیم، کاهش دام سبک از ۶۰ میلیون راس به ۴۰ میلیون راس یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت در کشور است با این وجود در کشور می‌توانیم ۸۵۰ هزار تن از نیاز یک میلیون تنی به گوشت را تامین کنیم، ولی ۵۰۰ هزار تن که سه برابر نیاز کشور بوده را وارد کرده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه نبود شبکه توزیع و سو مدیریت باعث شد که گوشت وارداتی به به دست مصرف کننده اصلی نرسد.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه هرگاه خواستیم در راستای خودکفایی گام برداریم با مدیرانی در عرصه وزارت کشاورزی روبرو بودیم که خودشان مانع خودکفایی بودند، تصریح کرد: درست است که آقای حجتی و مدیران متخلف او از استیضاح فرار کردند، ولی امیدواریم که از محاکمه فرار نکنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top