تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/20 - 10:08
کد خبر: 338043

حاشیه‌ای تازه از نشست دانشجویان دانشگاه شریف با ربیعی؛

تشکل‌های دانشجویی مقابل سخنگوی دولت چه گفتند؟

تشکل‌های دانشجویی مقابل سخنگوی دولت چه گفتند؟

امروز اشتراکی کم‌سابقه در میان تمامی جریانات فکری و سیاسی کشور، پیرامون دولت دوازدهم شکل گرفته. اجماعی که تمام طیف‌ها را بر ناکامی شما و همراهان‌تان متحد کرده. امروز، اختلافی بر سرِ اصلِ شکست‌خورده‌بودنِ دولتِ دوازدهم وجود ندارد. تفاوت‌ها فقط بر سرِ میزان شکستِ شماست.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد» که به همت بسیج دانشجویی و به‌ مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف با سخنرانی علی ربیعی، سخنگوی دولت، سخنرانی دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی برگزارشد؛ اهم صحبت نمایندگان تشکل های دانشجویی به شرح زیر است:

صالح سلطانِی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
صالح سلطانِی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف در حضور ربیعی، سخنگوی دولت در دانشگاه شریف گفت:

امروز اشتراکی کم‌سابقه در میان تمامی جریانات فکری و سیاسی کشور، پیرامون دولت دوازدهم شکل گرفته. اجماعی که تمام طیف‌ها را بر ناکامی شما و همراهان‌تان متحد کرده. امروز، اختلافی بر سرِ اصلِ شکست‌خورده‌بودنِ دولتِ دوازدهم وجود ندارد. تفاوت‌ها فقط بر سرِ میزان شکستِ شماست.

.

اهم صحبت های نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در حضور سخنگوی دولت به شرح زیر است:

فقدان ایده‌ اصلی
همه‌چیزِ دولتِ یازدهم، بر مدارِ مذاکره و تعامل با غرب و بستن با کدخدا می‌چرخید و مردم، در انتظارِ دیدنِ ثمراتِ این راهبرد، چهار سال همراهِ دولت بودند. اما  خروج امریکا از برجام و مرگِ تدریجیِ رویای آن، دولتِ دوازدهم را چنان منفعل کرده که حالا به راحتی می‌توان از وقوع یک «سکته‌ی مغزی» در این دولت صحبت کرد.

خسارات و آسیب‌های حاصل از معطل نگاه‌داشتنِ ظرفیت‌های کشور برای برجام، چنان سهمگین بوده که حرف زدن از مذاکره‌ مجدد و التماس به ترامپ برای مُشتی دلار، بیشتر شبیه یک شوخیِ بی‌مزه است. آقای ربیعی! بهتر نیست به جای بازگشت به ایده‌ نخ‌نماشده‌ دولتِ یازدهم، طرحِ نویی در اندازید و برای نجات کشور از بحران‌های پرشمارِ موجود، علاجی از داخل را جستجو کنید؟

ایستاده بر نقطه‎‌ رهایی
اولین و ملموس‌ترین نتیجه‌ی فقدانِ ایده برای اداره‌ کشور در دولت دوازدهم، ولنگاریِ شگفت‌انگیز در عرصه‌های مختلف است.

سیاستِ خارجیِ پسابرجام، منفعل‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و اعتنایی به فرصت‌های دیپلماتیکِ موجود در شرق آسیا، افریقا و امریکای لاتین دیده نمی‌شود. اقتصاد، در مقطعی جولانگاه تصمیمات خلق‌الساعه و فاجعه‌باری مثل دلار چهارهزارودویست‌تومانی شد.

جامعه، با بحران‌هایی متنوع، از اعتیادِ روز افزون تا خودکشی و طلاق مواجه است و هیچ کنشِ هدفمندی از جانب دولت برای مبارزه با این بحران‌ها دیده نمی‌شود. در تازه‌ترین نسخه‌ولنگاری، دولت محترم چند روزی است از «ولنگاری ورزشی» نیز رونمایی کرده و شرایطی ساخته که حضور هر مربی خارجی در فوتبال ایران، موجی از خشم برای هواداران و اسراف در بیت‌المال را به بار می‌آورد.

زیستن در میانه‌ بحران‌ها
این شاید کنایه‌ تاریخ باشد که دولتِ آکنده از مقامات و مسئولینِ امنیتی، خود گرفتار شدیدترین بحران‌های امنیتی است! فراتر از کنایه‌ تاریخ اما به نظر می‌رسد بروز این همه بحران و آشوب و تنش، ظرفِ تنها دوونیم‌سال، عادی نیست.

به نظر می‌رسد زیستن در تنش، کسب‌وکارِ دولتِ شماست که ریخته‌شدنِ خونِ این‌همه انسان، حتی خنده‌ای را از لبِ جناب رئیس‌جمهور، محو نمی‌کند!

ما خسته‌ایم، ناراحتیم، مثل روزهای اولِ دولتِ یازدهم دلواپسیم؛ اما ناامید نیستیم و به آینده‌ انقلاب، حتی با وجودِ یک و نیم سالِ باقی مانده از دولتِ دوازدهم، امیدواریم. اگر قصدِ اصلاح دارید و به دنبال طرحی نو برای گذر از بحران هستید، بسم ا...

بیشتربخوانید//اظهارات نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مقابل ربیعی

علیرضا قادری مسئول بسیج دانشجویی
علیرضا قادری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد» در حضور علی ربیعی گفت:

شما در انتخابات گفته بودید به عقب بر نمی‌گردید و کارت سوخت را غیرضروری می‌دانید، چه شده به عقب برگشتید چه کسی باید تاوان سیاسی‌کاری‌های شما را بپردازد.

اهم صحبت های نماینده بسیج دانشجویی در حضور سخنگوی دولت به شرح زیر است:
با یک خروار ادعای کارشناسی، نرخ ارز را علی‌رغم اصرار همه کارشناسان اقتصادی در ۴۲۰۰ تومان تثبیت کردیم و میلیاردها دلار رانت وارداتی و خسارت ارزی به کشور وارد کردیم. با بزرگنمایی تحریم و گره زدن رونق اقتصاد به توافق و رفع تحریم، اقتصاد را شرطی کردید. ما طرفدار تحریم نیستیم اما موکول کردن اقتصاد به لغو تحریم ها را کمک به تحریم‌کننده می‌دانیم.

در این سالها بدون توجه به ظرفیت عظیم داخلی، تمام مقدرات مملکت را به مذاکرات گره زدید و حل المسائل کشور را در دستان ۵+۱ جستجو کردید. روزی که منتقدان از سست بودن اساس برجام می‌گفتند، ضمانت آن را امضای جان کری دانستید و منتقدان را بی‌شناسنامه خطاب کردید. اکنون و بعد از بدعهدی‌های مکرر و عایدی "تقریبا هیچ" برجام، آدرس غلط می‌دهید و از کمبود اختیارات گلایه می‌کنید.

مردم چه جایگاهی در دولت تدبیر و امید دارند که مورد فریب واقع می‌شوند؟ چه شانی دارند که زیر فشار تصمیمات دولت می‌افتند و ریشخند می‌شوند:

آقای روحانی!

شما می‌خندید و مردم گریه می‌کنند!

شما می‌خندید و مردم اعتراض می‌کنند!

شما می‌خندید و خونها پایمال می‌شود!

تا کی باید سرمایه‌ اجتماعی نظام به پای اشتباهات دولت نوشته‌شود؟ تا کی باید وجهه امام امت صرف تصمیمات نسنجیده حضرات شود؟ آیا فکر نمی‌کنید اگر حمایت آن روز رهبر معظم انقلاب نبود، اکنون آقای روحانی به سرنوشت سعد حریری و عبدالمهدی دچار شده‌بود؟

معتقدیم نسل جوان انقلابی میتواند این چالش ها را حل کند. بزرگترین نشانه آن هم این است دیگر به تفکر پوسیده و تاریخ گذشته این دولت اعتقادی ندارد و به جای اتکا به غرب به خود متکی است.

بیش تر بخوانید//نماینده بسیج دانشجویی در حضور ربیعی چه گفت؟

رسول قاسمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان
رسول قاسمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در همایش « سخنگو پاسخ می‌دهد» در حضور علی ربیعی سخنگوی دولت با انتقاد از عملکرد دولت گفت: آقای سخنگو، ما صبرمان زیاد است اما کاسه امیدمان از امثال شما لبریز شده است. فقط امیدمان به خداست که آخر این راهی که باید با دست فرمان شما سر کنیم، دره‌ی تاریک هلاکت نباشد.

اهم صحبت های نماینده جامغه اسلامی دانشجویان در حضور سخنگوی دولت به شرح زیر است:
براستی آقای سخنگو، اصلا چه شده است که به اینجا آمده‌اید؟ امده‌اید پاسخگوی چه چیزی باشید؟ آمده‌اید سقف کدام فلک را بشکافید و  کدامین طرح نو را در اندازید؟ باز چه شعبده‌ای در آستین دارید؟. دیگر زمان اینگونه نمایش‌ها به سر رسیده است . دیگر این که ما بگوییم و شما توجیه کنید و آش همان آش و کاسه همان کاسه باشد تاثیری ندارد. مگر گوشی برای شنیدن‌ وجود دارد؟

آقای ربیعی روزگاری قرار بود انقلابمان را به کشور‌های دیگر صادر کنیم. حال به وضعیتی رساندید که مجبوریم اینترنت را قطع کنیم تا به قول معمار همان انقلاب یوم الله دیگری سر نرسد. اعتماد عمومی را که از بین بردید به کنار، آخر چرا تمام تلاش خود را میکنید وظیفه سخنگویی خود را انجام دهید؟ کمی هم سخن نگویی را امتحان بکنید.

دیگر باید رویکردی جدید را اتخاذ کنیم و از سمتی دیگر به مساله نگاه کنیم . نگاهی که دیگر چشممان به بالا نباشد تا اتفاقی بیفتد .دیگر باید روی خودمان حساب کنیم . دیگر رویکرد دولت و حاکمیت محور جوابگوی مساله های جامعه مدنی ما نیست . دیگر باید از گریستن بر سر این قبر های بی میت دست بکشیم.

زمان آن رسیده که نه تنها آگاهی خودمان، بلکه جامعه خود را در ابعاد سیاسی و اقتصادی رشد بدهیم تا بتوانیم از ساختار های دیگر اجتماع استفاده کنیم . زمان آن رسیده که دانش عمومی و سواد عمومی اجتماع را افزایش دهیم تا از سواری دادن‌های بیهوده جلوگیری شود و تلاشی در این جهت بکنیم که توزیع قدرت بین آحاد ملت شکل بگیرد.

جناب سخنگو لگدمال کردن جسد دولت فخیمه تان را نیز به باقی دوستان واگذار میکنیم و در ضمن اصلا فایده ای هم در آن نمیبینم. چرا که باز هم ما را به دولت مستعجل دیگری امیدوار میکنند. امیدی پوشالی. امیدی توخالی. امیدی که هر چه زودتر باید بندش پاره شود.

بیش تر بخوانید//نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در حضور ربیعی چه گفت؟

*گزارش از حمزه دستیار

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top