تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/09/21 - 02:48
کد خبر: 338140

کواکبیان در جمع دانشجویان: اکثریت در مجلس دهم مشخص نبود!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم مشخص نبود که اکثریت با چه گروهی است و بیشترین نقش را هم مستقل‌ها ایفا می‌کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در مراسم روز دانشجوی این دانشگاه که به همت بسیج دانشجویی برگزار شده بود، اظهار کرد: مجلس دهم یک مجلس حزبی نیست، سه فراکسیون در مجلس بودند که هیچ کدام اکثریت نداشت. اصلاح طلب‌ها ۱۲۰ نفر، اصولگرا‌ها ۷۰ نفر، ۶۰ نفر مستقل‌ها بودند و ۲۰ نفر دیگر هم تاکنون نفهمیدیم چه کاره هستند.

کواکبیان به توصیف مجلس دهم پرداخت و گفت: مجلس دهم مجلسی بود که مشخص نبود اکثریت با چه کسی است و بیشترین نقش را هم مستقل‌ها ایفا می‌کردند، آنان سمت هر فراکسیون که می‌رفتند اکثریت با آن بود و به طور عمده همه به سمت اصولگرا‌ها می‌رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش انتخابات مجالس دنیا به صورت حزبی گفت: ما جناح و فراکسیون داریم، اما حزب نداریم. در مجالس دنیا احزاب پاسخگو هستند، اما دراینجا کسی پاسخگو نیست. طرف در حوزه انتخابیه به شدت راهنمای چپ می‌زند و وقتی وارد مجلس می‌شود ۱۸۰ درجه به راست می‌پیچد و یا برعکس و نمی‌توان در حقیقت گفت که این مجلس متعلق به یک جناح خاص است.

وی گفت: خط قرمز‌هایی که مجالس قبلی داشت در مجلس دهم زیادتر شده بود. برای این که شورای نگهبان مصوبات مجلس را نپذیرفت.

کواکبیان افزود: ۲ خط قرمز از اول انقلاب داشتیم که شورای نگهبان می‌گفت: مصوبه نباید خلاف قانون اساسی و یا شرعی باشد، اما در اینجا گفتند مصوبات شما نباید مخالف قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، تشخیص مصلحت نظام دررابطه با سیاست‌های کلی نظام و شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه باشد.

وی در ارتباط با افزایش بهای بنزین گفت: این کار به طور کامل قانونی بود، چرا که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، اگر شورای عالی امنیت ملی موضوعی را تصویب کند و به تایید رهبری هم برسد برای همه لازم الاجراست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون اساسی چیزی به عنوان شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، شورای عالی فضای مجازی و این که هیات نظارت براجرای سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص شکل بگیرد که برای ما مجلس دوم شود، نداریم.

وی در خصوص موضوع استیضاح بودن وزرای ورزش و جوانان، نفت و کشور گفت: گاهی برخی بحث‌ها می‌شود که آقای لاریجانی دخالت‌هایی می‌کند و برخی شایعات هم مطرح می‌شود که جلوی استیضاح‌ها را می‌گیرد.

کواکبیان گفت: اگراز وزیری سووال شد و رای نیاورد برای او یک کارت زرد محسوب می‌شود و اگر سه بار اتفاق افتاد وارد استیضاح می‌شود.

این نماینده مجلس درخصوص حضور خود در انتخابات مجلسیازدهم بیان داشت: معتقدم وظیفه شرعی من اقتضا می‌کند که در راس امور بودن مجلس را احیا کنم و راه احیای آن این است که صحنه را خالی نکنم و این که برویم گوشه انزوا بطلبیم نظر شماست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره طرح نظارت بر آرای نمایندگان گفت: برای شفافیت باید به سمت انتخابات حزبی برویم.

کواکبیان درباره وام پنج میلیارد دلاری درخواستی ایران از روسیه هم اظهارداشت: طبق قانون برنامه و بودجه وحتی در بودجه سال جدید مطرح شده که در نهایت مجلس تصویب می‌کند که این وام را بگیریم، اما هیچ وامی جز با تصویب مجلس از خارج دریافت نمی‌شود. این هم درخواست دولت در بودجه است. مصارف هر وام هم در سازمان برنامه و بودجه باید مشخص شود.

این نماینده مجلس در خصوص استیضاح وزیر کشور گفت:: اگر احساس مسوولیت نمی‌کردم نامه استیضاح وزیر کشور را امضا نمی‌کردم که فردا برای انتخابات با او سر و کار دارم.

کواکبیان گفت: ما اهل استعفا نیستیم چرا که مردم تعیین کننده هستند و همه چیز دست آنهاست و اگر منزوی شد بهتر که نمی‌شود که وضع بدتر می‌شود.

کواکبیان تاکید کرد: ما مخالف گران شدن بنزین بودیم هنوز هم مخالف هستیم. از قطعی اینترنت و گران شدن بنزین نالیدیم و این‌ها را در روز ۲۶ آبان ماه همان روز که نامه رهبری آمد گفتم.

این نماینده مجلس گفت: سران قوا در خصوص نرخ بنزین تصمیم گرفتند و بعد رهبری حمایت کردند و ما هم بر اساس اصل قانون اساسی باید گوش می‌دادیم. اما این که بعدا با این‌ها بنشینیم نیامدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top