تاریخ انتشار: جمعه 1398/09/22 - 23:41
کد خبر: 338252

سخنرانی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول مقابل قائم مقام سیاسی استاندار

در قسمتی از سخنرانی فعال دانشجویی آمده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی!ما مردم ایران از عملکردتان ناراضی هستیم! از تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجامتان بگویم یا سلفی گرفنتان با موگرینی؟! از مخالفتتان با طرح اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین بگویم یا حمایت هایتان از FATF وCFT که رهبر انقلاب هم با آنها مخالفت نمود؟!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهام بزرگی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد دزفول در مراسم روز دانشجو در مقابل فضل الله زاده قائم مقام سیاسی استانداری و پاپی زاده نماینده مردم شهر دزفول در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

متن سخنرانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضار گرامی،دانشجویان فرهیخته و اساتید دانشمند!فرصتی مبارک پیش آمده تا زبان حال ملت مظلوم و سرافراز ولی درگیر زمستان کشورمان در برابر مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشم.

جشن روز دانشجو را مغتنم دانسته تا از تریبون این مکان متعالی و جایگاه علم و اندیشه و تفکر صدایی باشم برای فریاد فروخورده‌تان!

می‌خواهم به قول مولوی از سینه‌ی شرحه شرحه بگویم که گفت:《سینه دارم شرحه شرحه از فراق،اما در این وانفسا عشق و عاشقی و درد فراق سیری چند؟ امروز می‌خواهم بگویم سینه دارم شرحه شرحه از بنزین ۳۰۰۰ تومانی،دلار سر به فلک کشیده،تورم،گرانی،رانتخواری،فساد،اختلاس،تبعیض،بی‌قانونی و ناعدالتی در مواجه‌ی با کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران هپکو و از هزار هزار فلاکت که ثمره‌ی بی تدبیری،بی‌خردی و سوء مدیریت و وجود ساختارهای غلط متعدد است.

حضار محترم!
امروز کشور دچار مسئولین بعضا بی‌کفایتی و پیری شده که مانند بختک مناصب مدیریتی ریز و درشت کشور را تسخیر کرده‌اند و این بختک‌ها با سیاست های نابخردانه‌شان عاملین وضع موجود‌اند؛از جمله مسئولینی که با وعد‌ه‌های پوچ فراوان و سخنان پر از تدبیر دروغ و کلیدهای قلابی وارد عرصه می‌شوند ولی از تمام سخنانشان رویگردان می‌شوند و با عدول از مواضع و شعارهاشان بر مردم بخت برگشته ریاست می‌کنند...!

امروز می‌خواهم با عرایضم و با همراهیتان در پی علت العلل مشکلات کشور باشم.

حضار گرامی بنده اعتراض دارم!
اعتراض من این است که چرا میان مجموعه‌ی قوای سه‌گانه،ارگان‌ها،نهادهای حاکمیتی و جامعه‌ی دانشگاهی شکاف افتاده است؟!
بنده سوال دارم:آیا عاقلانه نیست برای مدیریت کشور به افکار به‌روز و پویای دانشجویان جوان مراجعه کنید؟چه از حیث مشاوره و چه از حیث محول کردن مناصب مدیریتی به آنان؟
بنده سوال دارم:چرا بعد از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی آقایانی که از ابتدای انقلاب صاحبان پست و مناصب مختلف بوده‌اند هنوز در رأس کار اند و این پست‌ها را ترک نگفته‌اند؟آیا دیگر کافی نیست؟به راستی آیا شما شوق خدمت دارید یا حب ریاست؟ثمره‌ی حضور پربرکتتان طی ۴۰ ساله‌ی اخیر در مناصب مختلف که وضعیت فعلی کشور است تا کی باید ادامه پیدا کند؟! و تا کی ما باید شاهد فقر و مشکلات عدیده‌ای باشیم که ناشی از ساختارهای سراسر غلطی است که شما به وجود آورده‌اید؟!

حضار گرامی و مسئولین محترم! بنده گله دارم:
هر ساله روز دانشجو را صرفا جشن می‌گیرید و توجه به دانشجو را به برگذاری مراسمی معمولی و تجلیلی کلیشه‌ای تقلیل می‌دهید...مسئولین محترم! تا کی و تا چه حد این قشر فرهیخته و مبتکر را بی اهمیت جلوه‌ می‌دهید؟ مگر امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) نفرمود که:《امید ملت به شما دانشجوهاست》؟! مسئولین جمهوری اسلامی! برجام را می‌دانم ولی آیا یکبار بیانیه‌ی گام دوم رهبر معظم انقلاب را مطالعه کرد‌ه‌اید و از نقش کلیدی جوان در پیشرفت و توسعه‌ی کشور در گام دوم انقلاب مطلع شده‌اید؟

دانشجویان عزیز! برای شما می‌گویم: رهبران معظم انقلاب ایران چه امام خمینی و چه اکنون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله‌تعالی) امیدشان برای پیشرفت و ترقی کشور متوجه شما دانشجویان جوان مومن و متخصص بوده و هست.

اکنون این شمایید که باید بر کرسی های مجلس و سایر پست‌های راهبردی و مدیریتی کشور بنشینید و با تخصص و اندیشه‌ی خلاقتان ساختار های پوسیده‌ی غلط را در هم بشکنید و تغییر دهید.
از ساختارهای مضحک نظام مالیاتی تا ساختارهای خانمان‌سوز و ربوی بانکداری به اصطلاح اسلامیمان!!!شمایید که باید مبسوط دهنده‌ی ایدئولوژی انقلابمان باشید.شمایید که باید تغییر دهنده‌ی نظام آموزشی کشور باشید و شمایید که باید فساد را از نظام اداری کشورمان بزدایید.

عزیزان!نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی است و می‌خواهم عقده از دل بگشایم و زبان گله باز کنم!
نمایندگان مجلس شورای اسلامی!ما مردم ایران از عملکردتان ناراضی هستیم! از تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجامتان بگویم یا سلفی گرفنتان با موگرینی؟! از مخالفتتان با طرح اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین بگویم یا حمایت هایتان از FATF وCFT که رهبر انقلاب هم با آنها مخالفت نمود؟! از استیضاح های بی سر و تهتان بگویم یا ورزش کردنتان در صحن علنی مجلس؟!  و یا از سکوت خفت‌بار و موضع منفعلانه‌تان در برابر گرانی بنزین و برخورد نامتعارف با مردم معترض بخوانید سرکوب اعتراضات مردمی؟!!

 

نگویید اغتشاشگر بودند چرا که صف مردم از اغتشاشگران و ضدانقلاب جدا بوده،هست و خواهد بود! این خشم نتیجه‌ی پدیریت و تصمیمات غیر کارشناسی و غیر علمی‌تان بود! افسوس مجلسی که قرار بود عصاره‌ی ملت باشد مبدل شده به تفاله‌ی ملت! سیرک‌ دلقک های سیاسی در مجلس به راه افتاده و آیا وقت آن نرسیده که پایان یابد؟! امام خمینی چنین فرمود که شما نمایندگان،وکلای ملت هستید و باید خواسته های ملت را اجرا کنید!

شما وکیل مردمید،ولی مردم نیستید که صلاحشان تشخیص دهید.شما باید مجری خواسته‌های مردم باشید هرچند بر خلاف منافعشان باشد!!! این سخن امام بود...کجا رفت آرمان های پیرجماران؟!صلاح مردم را که تشخیص ندادید،به اسم مصالح و در واقع در راستای منافع شخصیتان چه تبرها که بر پیکره‌ی مملکت حضرت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نزدید و با تصمیماتی که اتخاذ کردید چه فشارها که بر این ملت نیاوردید!!!

آقایان و خانم‌ها! سوالی دارم:

چند نفر از نمایندگان مجلس ما حقوقدان اند؟

چند نفر از نمایندگان مجلس ما بر چگونگی قوانین کشور مسلط اند؟

اگر پاسخی برای این سوال یافتید به علت العلل مشکلات کشور پی برده‌اید!

در پایان می‌خواهم عرض کنم تنها راه‌های برون رفت از مسائل کنونی،پیشرفت و توسعه‌ی پایدار ایران زمین در ۳ چیز است:

۱-استقرار حاکمیت قانون

۲-اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی به کارگرفتن ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور

۳-روی آوردن حاکمیت،قوای حاکم و نهادهای کشور دانشجویان و جامعه‌ی دانشگاهی

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top