تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/23 - 14:04
کد خبر: 338320

رستمی: کیش گوهری ارزشمند برای کشورمان در خلیج فارس است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جزیره کیش به‌عنوان پایگاه علمی، دانشگاهی و گردشگری، گوهری ارزشمند برای کشور و منطقه خلیج فارس است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی رؤسا و استادان دانشگاه‌های کیش گفت: جزیره کیش با برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی، وجود مرکز نوآوری و  جمعیت دانشجویی که حدود یک ششم جمعیت ۳۸هزار نفری این جزیره را شامل می‌شود از یکسو و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی آن از دیگرسو موقعیتی ممتار دارد.

وی در این نشست که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، افزود: کیش به‌صورت عام فضایی گردشگری و تجاری به‌نظر می‌رسد، اما ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و جمعیت کثیر دانشجویی  که در این فضا وجود دارد، نیازمند توجه بیشتر است.

رستمی  با اشاره به این نکته که نگاه اقتصادی  به جمعیت دانشجویی نامناسب‌ترین نگاه است، تاکید کرد: توجه به جریان علمی، دانشجویی، فرهنگی، دینی و تعمیق باورها از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما درقبال این امور وظیفه‌ای مهم برعهده داریم که توجه به آن آوردهای بیشتر و ارزشمندتری برای جامعه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی کیش اضافه کرد: مسئوولیت‌های بزرگی بر دوش شما است و  این مسئولیت برکات فراوانی دارد، زیرا  شما فرصتی خوب در حوزه هدایت و راهیابی، علم‌آموزی، تربیت و توسعه فعالیت‌های مخاطبین به‌ویژه جوانان این مرز و بوم دارید، لذا  قدر این فرصت و نعمت را باید دانست و برای اهداف بزرگ تلاش کرد.

رستمی شناساندن ظرفیت‌های متنوع، به‌ویژه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و بین‌المللی جزیره کیش را بخشی از ماموریت مسئولان دانست و از همگان خواست تا در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در بیان اهمیت نقش دانشگاه‌ها و مراکز عملی تصریح کرد: بازدارندگی، قدرت دفاعی، شکار پهپادهای دشمن، پیشرفت‌های علمی، دستیابی به فناوری نانو و صادرات آن به کشورهای پیشرفته، رشد علوم پزشکی و هرجا نقطه قوتی در نظام می‌بینیم ریشه در دانشگاه‌ها دارد.

وی  ایجاد مجموعه نوآوری با همکاری علمی ریاست جمهوری  در کیش و فراهم کردن جریان‌های شتاب دهنده را از جمله دستاوردها و اقدامات مهم در کیش دانست و افزود: ما اینگونه ظرفیت‌ها را باید اول به نقطه فعالیت برسانیم و نکته بعدی اینکه این قابلیت‌ها را معرفی و به همه نشان دهیم، زیرا اکثر مردم  از این تحولات و پیشرفت‌ها خبر ندارند.

رستمی، فضای دانشگاهی را نقطه‌ای مهم دانست و افزود: دانشگاه تکیه‌گاه و سرمایه‌ای بزرگ و پایدار برای کشور و مردم است تا بتوانند با استفاده از این سرمایه از مشکلات عبور کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شرایط امروز کشور، شرایطی مهم و حساس است که  در مقایسه با دوران دفاع مقدس، دشواری‌های خود را دارد و آنچه در حوزه جنگ‌های نیمه‌سخت یا نرم اتفاق می‌افتد از نظر فهم  فضا، میدان و مدیریت واقعا مشکلات خاص خود را دارد و در واقع جنگ اراده‌ها است.

وی اضافه کرد: هدف دشمن در این جنگ، مغلوب کردن اراده مردم از طریق فشارهای روانی و تحریم اقتصادی است.

رستمی با اشاره به تحلیل‌های ارائه شده گفت: دشمن با رویکردی سه‌گانه مبتنی بر تشدید تحریم‌های اقتصادی، تنگ کردن حلقه محاصره، جنگ نیمه‌سخت و ایجاد ناامنی و فشار روانی برمردم وارد میدان شده و در قالب شایعات مختلف از جمله تاریک نشان دادن آینده، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، فاسد نشان دادن مدیران، تضعیف باورها، کاهش سرمایه‌های اجتماعی نظام، به ستوه آوردن مردم و کشاندن آنها به عرصه خیابان‌ها تلاش دارد تا قدرت نظام را  در اداره امور تضعیف و عملکرد جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی  محدود کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: دشمن در این شرایط برای از بین بردن سه نقطه قوت مردم یعنی باور، امید و اعتماد، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده و دراین راستا، حجم قابل توجهی محتوا بر علیه اعتقادات و باورهای مردم در فضای رسانه‌ها منتشر می‌کند که در این برنامه‌ها، هجمه‌های سنگینی با هدف از بین بردن اتکا و اعتماد مردم  به گروه‌های مرجع کشورمان از جمله کارگزاران نظام، روحانیت، دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و جامعه پزشکی و بخش سلامت صورت داده است، بخشی که به لحاظ رشد و پیشرفت از نقاط قوت نظام اسلامی است و به رغم تحریم‌ها فعالیت چشمگیری از خود نشان داده است.

وی روند رشد و فعالیت نظام بهداشت و درمان کشور را بعد از انقلاب، معجزه‌آسا توصیف کرد و افزود:  نظام بهداشت و درمان کشور ما به‌رغم فشارها و تحریم‌ها، امروز در بخش توریسم سلامت به‌خاطر کیفیت و قیمت مناسب فعال است و از کشورهای مختلف توریست سلامت جذب کرده است.

رستمی در پایان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و تاریک جلوه دادن آینده برای مردم به‌ویژه قشر جوان و از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی کشورمان، افزود: بروز و ظهور این تلاش‌های کینه‌توزانه در جریان اغتشاشات آبان و دی ۹۶ دیده شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top