تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/24 - 13:32
کد خبر: 338443

بسیج دانشجویی دانشکده مطالعات جهان آغاز بکار کرد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاسیس و آغاز فعالیت بسیج دانشجویی دانشکده مطالعات جهان را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدمهدی صادقی موسس و مسئول سابق دفتر بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشگاه تهران  گفت: بسیج دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تاسیس شده و فعالیت تخصصی در حوزه بین الملل و جهان اسلام را در راستای تحقق اهداف بین‌المللی انقلاب اسلامی آغاز کرده است.

مسئول بسیج دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ادامه داد: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، لازم است مراکز و نهاد های فعال در عرصه بین الملل جهت نیل به اهداف فرا مرزی انقلاب اسلامی، با تعمیق و استمرار فعالیت ها، از دانش تخصصی و ظرفیت های علمی نیز استفاده کنند.

صادقی تصریح کرد: موسسات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در حوزه بین الملل وجود دارند که صرفا به انجام پژوهش‌هایی در ساحت نظری بدون توجه به واقعیات پرداخته اند که در نهایت پس از ثبت، تا آینده ای نا معلوم در بایگانی این مراکز قرار می‌گیرند و بعضا مراکزی نیز وجود دارند که پژوهش ها و تحقیقات خود را با توجه به ابعاد عملی و واقعیت های موجود انجام داده اند.

وی تصریح کرد: اکنون لازم است که مراکز و موسسات علمی و تخصصی حوزه بین الملل و جهان اسلام از سطح مطالعات بنیادین یک گام فرا تر گذاشته و در کنار آن به سیاست پژوهی و مطالعات مصداقی و ناظر به حل مسائل با در نظر گرفتن واقعیت های موجود، جهت تحقق آن مبانی و نظریات پیشینی بپردازند.

صادقی تاکید کرد: ما مشخصا در حوزه مطالعات علوم انسانی اکنون نیازمند پیوستگی پژوهش ها و تحقیقات‌مان در ساحت نظر و ساحت عمل به یکدیگر هستیم. لذا نباید پژوهش ها را صرفا به حوزه نظری و تئوریک محدود کرد. زیرا اساسا یکی از مشکلات کشور ما در این باب، عدم پیوستگی و اتصال میان ساحت نظر و عمل است. که نتیجه آن مواجه شدن با آثار پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری است که در حل مشکلات و مسائل عالم واقع غیر قابل استفاده هستند.

این فعال دانشجویی گفت: همچنین لازم است مجموعه‌های فعال در حوزه بین الملل نیز از این ظرفیت های تخصصی بهره‌مند شده و فعالیت های متفاوت فرهنگی و اجتماعی خود را با مبانی و بنیان های فکری و تئوریک علمی و قابل دفاع انجام دهند تا به بازدهی حداکثری در پروژه های خود دست‌یابند.

وی افزود: دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران یکی از مراکز عالی دانشگاهی است که این امکان را دارد تا بستر مطلوبی برای تربیت و رشد نیروی انقلابی متخصص در حوزه بین‌الملل را فراهم کند و  خصوصا آنکه بر خلاف سایر دانشکده های مطالعات منطقه ای که مطالعات معطوف به مناطق ژئوپلیتیکی می باشد، در این دانشکده اکثرا مطالعات موردی در حوزه کشور ها صورت می‌گیرد که موجب تعمیق اطلاعات و دانش درباره ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، تاریخی و اجتماعی هر کشور می‌شود.

صادقی یادآور شد: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با توجه به ظرفیت دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، جهت تامین دانش تخصصی مورد نیاز عرصه بین الملل انقلاب اسلامی، تاسیس و آغاز فعالیت بسیج دانشجویی دانشکده مطالعات جهان را اعلام می‌کند. امیدواریم که به توفیق الهی بتوانیم در دو سطح فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین در سطح کنشگری در حوزه های مرتبط نیز بستر و مقدمات لازم را جهت رشد فعالان، متخصصان و پژوهشگران طراز انقلاب اسلامی با ویژگی هایی که عرض شد در باب پیوند ساحت نظر و عمل و همچنین تحقق آرمان ها و اهداف الهی و ایمانی انقلاب اسلامی فراهم نماییم.

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان دانشگاه نیز با توجه به اهمیت موضوع برای جبهه بین‌الملل انقلاب اسلامی نسبت به فراهم شدن مقدمات این امر مساعدت کنند. البته الحمدلله با حضور جناب حجت الاسلام عاملی، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، که به عنوان موسس و ریاست دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه حضور دارند و از دغدغه‌مندان این عرصه هستند، امیدواریم با اهتمام ویژه ایشان، فرایند فراهم شدن مقدمات این امر و تخصیص اعتبار و امکانات قانونی مقتضی به بسیج دانشجویی تسریع گردد.

صادقی گفت: إن شاءالله که بتوانیم با بهره‌مندی از دانش تخصصی موجود و همچنین دانشجویان و اساتید دانشکده مطالعات جهان که همگی از دغدغه‌مندان و فعالان فرهیخته‌ی عرصه بین الملل نیز هستند، گام موثری در راستای تحقق اهداف فرا مرزی انقلاب اسلامی برداریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top