تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/09/25 - 14:11
کد خبر: 338581

عضو جبهه پایداری: سیاست‌ورزی خارج از معیارها، محکوم به شکست است

سیّد میرهاشم موسوی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و دبیر کمیته انتخابات مجلس جبهه پایداری گفت: هرگونه همکاری‌های عملیاتی و سیاست‌ورزی‌ها خارج از معیارها و شاخص های مشخص بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی محکوم به شکست بوده و نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  فارس، سیّد میرهاشم موسوی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و دبیر کمیته انتخابات مجلس جبهه پایداری در دیدار جمعی از جوانان و فعالان سابق دانشجویی گفت: یکی محورهای اساسی در هر انتخاب، داشتن معیار و چارچوب مشخص برای  فرایند گزینش افراد است، به عبارتی درپس هر مصداق برای انتخاب، معیارهای گزینش و انتخاب هست که محتوا و جهت انتخاب را شکل می‌دهد، لذا هرچه که در گزینش و انتخاب‌ها هماهنگی حداکثری بین معیار ها و مصادیق فهم شود، شکاف جریانی در ادعا و عمل به حداقل می‌رسد و خروجی انتخاب هم در نتیجه خروجی مطلوبتر ی می‌شود.

سیاست‌ورزی خارج از معیارها، محکوم به شکست است
وی با بیان اینکه زبان گویا و مشترکی که بین جریان‌ها و گفتمان‌های انقلابیِ هم‌سو می‌تواند زمینه توافق حداکثری را رقم بزند، زبان گفتمانی حول شاخص‌های معین و مشترک است، گفت: هرگونه همکاری‌های عملیاتی و سیاست‌ورزی‌ها خارج از معیارها و شاخص های مشخص بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی محکوم به شکست بوده و نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته این را نشان می‌دهد که اتفاقا مشکلات انتخابات آنجایی خود را نشان داده که به معیارها و شاخص های گفتمانی بی‌توجهی و یا کم توجهی شده است. در تجربه انتخابات گذشته مجلس متأسفانه دیدیم که چگونه التقاط گفتمانی و کم توجهی به شاخص ها و مصادیق انتخاب، باعث سردرگمی مردم انقلابی کشور و از دست رفتن فرصت های نظام در عرصه های مختلف شده است، لذا داشتن معیار و تبیین آنها برای مردم و همچنین انتخاب افراد بر آن اساس یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند زمینه انتخاب بهتر و ایجاد حرکت و جهش انقلابی را در عرصه های  مختلف  برای کشور فراهم بکند.

زبان مشترک گفت‌وگو با مردم، معیارها باشد
دبیر کمیته انتخابات جبهه پایداری با بیان اینکه اگر جریان‌های  انقلابی می‌خواهند صف‌آرایی دقیق و موثری مقابل گروهای های رقیب و لیبرال‌ها داشته باشند لازم است مسوولانه مردم را نسبت به شرایط فعلی و آینده روشن، حساس کنند، گفت: اعتقاد دارم زبان مشترک گفتگو با مردم قبل از هر چیزی،  بایستی معیارها و شاخص‌های انتخاب باشد، و اگر در این زمینه عزم اجتماعی خوبی صورت بگیرد قطعاً مردم تکلیف خودشان را بهتر از احزاب انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی جلسات مکرر در مرکز و استان ها، با رویکرد دینی و استفاده از فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظّم رهبری، در چهار مولفه کلان شامل : تدین، تخصص، مردمی بودن و انقلابی بودن، شاخص‌های انتخاب افراد برای این دوره از انتخابات مجلس را تدوین  و ارائه کرده است تا انشالله افرادی که به مردم برای انتخابات عرضه می‌شوند به معنای واقعی در طراز گفتمان  انقلاب اسلامی باشند.

چهار مؤلفه جبهه پایداری در انتخابات
موسوی با بیان اینکه در این چهار مولفه حدود 40 زیر مولفه و شاخص وجود دارد که با تدقیق اشخاص نسبت به آنها می‌توان دست به انتخاب افراد انقلابی و کارآمد زد، اظهار داشت: ما در جلساتی که با برخی از نمایندگان جبهه انقلاب درباره وحدت داشتیم، رسیدن به وحدت گفتمانی حول شاخص ها را بیان کردیم که الحمدالله دوستان هم استقبال خوبی داشتند و امیدواریم همین طور این روند رو به تزاید برود.

دبیر کمیته انتخابات جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنانش اهمیت این انتخابات را در شرایط فعلی بسیار مهم دانست و گفت: شرایط حاضر در کشور عمدتا محصول ناکارآمدی مطلق مسوولان و نمایندگانی است که از مسیر انتخاب و انتخابات مسئولیت گرفتند و می‌بینیم که این ایده اداره کشور بر اساس تفکر تقلیدی نئو لیبرالیزم به بن بست رسیده و متاسفانه پاسخ گو هم نیستند.

موسوی ادامه داد: متاسفانه دیدیم که چطور در مقابل جریان مبارزه با فسادی که شروع شده، مطالبه شفافیت و... ناراحت می‌شوند، فلذا ضمن اینکه تبیین شرایط شکست حاضر در سیاست ورزی در عرصه این انتخابات  بسیار مهم هست، علاوه بر این ضروری است مبتنی بر شبکه  مسائل اولویت دار کشور،  ایده حکمرانی و  حل مسائل موجود توسط جبهه انقلاب ارائه و تبیین شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اگر ایده حکمرانی مبتنی بر تفکر انقلابی برای مردم درست عرضه شود قطعاً مردم مبتنی بر این ایده دست به انتخاب مصادیق بهتری خواهند زد، اظهار داشت:  مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تورم و کاهش ارزش پول ملی، مشکلات تامین کالا های اساسی، مسکن، مشکل بیکاری مردم و بویژه جوانان تحصیل کرده، بی عدالتی و افزایش شکاف طبقاتی، تبعیض در بهره‌مندی های عمومی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی بر اساس تفکر نئولیبرالیزم و وابستگی و بلکه دلبستگی دولتمردان و همراهانشان در مجلس به غرب، نه تنها بهتر نشد بلکه در برخی از حوزه ها به حد انفجار و غیر قابل تحمل رسیده است.

موسوی ادامه داد: در این میان ضرورت ارائه ایده انقلابی و بومی اداره کشور بیش از پیش خواهد بود که مختصات آن‌ در سیاست ها و فرمایشات مقام معظم رهبری به کرات گفته شده است که انشالله جبهه پایداری در این زمینه اقدام خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: معتقدم اگر جبهه انقلاب با هم‌آوایی و همراستایی حداکثری وارد این انتخابات شوند قطعاً توسط مردم تکلیف دو دسته برای سالیان مشخص و به تبع آن  دست  نفوذ و خیانت از منافع ملی کشور قطع خواهد شد؛ اول جریان و افراد وابسته نئولیبرال، دوم جریان و افراد انقلابی نمای فرصت طلب و منفعت محور.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top