تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/26 - 13:27
کد خبر: 338653

وزیر بهداشت: ایران مردم افسرده‌ای دارد

وزیر بهداشت بابیان اینکه ایران مردم افسرده ای دارد، گفت: این افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری ها است به گونه ای که در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ دانشگاه اخبار ناراحت کننده شنیده ام.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهر، سعید نمکی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت در کشور در  ۶۶ بیمارستان کشور بهره برداری می‌شود، گفت: سال آینده ۶ هزار تخت به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه سالانه ۹۷ تا ۱۰۰ هزار مرگ به دلیل فشار خون بالا وجود دارد، گفت: با اجرایی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تعداد ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند که سهم همدان ۱۴ هزار نفر است.

وی بر لزوم محدود کردن مصرف نمک، تغییر الگوی زندگی و مشارکت بین بخشی برای کاهش فشار خون بالا تاکید کرد و افزود: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ وجود دارد که ۳۱۳ هزار مورد مربوط به بیماری غیرواگیر ازجمله سرطان، فشار خون بالا و دیابت و نارسایی کلیه است که کاهش این آمار تنها با همکاری بین بخشی محقق می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از چالش های جدید حوزه بهداشت را بیماری های غیرواگیر دانست و تاکید کرد: نباید به خاطر تاثیر بیماری های غیرواگیر در افزایش مرگ و میر از  بیماری های واگیردار غافل شد.

نمکی اضافه کرد: ۴۰ هزار بیماری «اچ. آی. وی» ثبت شده در کشور وجود دارد که این آمار نوک کوه یخ است و تنها راه ارزان قیمت و پرفایده در زمینه اچ. آی. وی آموزش عمومی است.

وی گفت: بهداشت دهان و دندان مقوله فراموش شده وزارت بهداشت بود که طرح مدارس بدون پوسیدگی دندان راه اندازی شد چرا که بیشترین هزینه خانواده ها صرف دندان می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ یونیت و سه هزار و ۶۰۰ دندانپزشک وزارت بهداشت در نوبت بعدازظهر و شب در اختیار مردم، زنان باردار و شیرده و دانش آموزان به صورت رایگان خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه به شدت باید به بهداشت روان توجه شود گفت: ایران مردمانی افسرده ای دارد که این افسردگی عامل بسیاری از ناهنجاری ها است به گونه ای که در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ دانشگاه اخبار ناراحت کننده شنیده ام.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: رهبری معظم انقلاب بارها بر با نشاط کردن فضای جامعه، پرهیز از دلمردگی و افسردگی و ندادن سیگنال مایوس کننده به مردم تاکید کرده اند چرا که افسردگی مادر مریضی ها است.

وی بیان کرد: فعالان در وزارت بهداشت خدمتگزاران نظام سلامت هستند و فعالان در این وزارتخانه نباید دچار سیاست زدگی شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top