تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/26 - 16:13
کد خبر: 338678

طهرانچی: دانشگاه آزاد در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت و از بسیج‌ و تشکل‌ها انتظار داریم در محیط‌های دانشگاهی نشاط دانشجویی و انتخاباتی ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، پانزدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و سایر اعضا امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و با اشاره به اهمیت این هفته به لحاظ آموزشی و فرهنگی، گفت: متأسفانه هنوز فعالیت جدی در زمینه پیوند میان حوزه و دانشگاه در کشور صورت نگرفته و خیلی جدی به این مقوله پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم دانشگاه اسلامی خلق کنیم، باید وحدت میان حوزه و دانشگاه را جدی بگیریم، چرا که حوزه نظام هزار ساله آموزش عالی ما بوده است و تمام علوم از جمله ریاضیات، علوم طبیعی، فلسفه، ادبیات، فقه و ... را آموزش می‌داد. امام راحل در راستای وحدت بین حوزه و دانشگاه یک حرکت جدی ایجاد کردند و نه تنها دانشگاه را تکفیر نکردند، بلکه از این نهاد علمی به عنوان کارخانه آدم سازی تعبیر کردند و مقام معظم رهبری نیز در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه در کشور پیش قراول هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه با تأکید بر حل مشکلات فرهنگی سیاسی و اجتماعی جامعه را یکی از راهبردهای اساسی سند دانشگاه اسلامی عنوان کرد و افزود: ایجاد سازوکار و ساختارکارآمد وحدت حوزه و دانشگاه و تقویت نهادها و مراکز موجود، شناسایی زمینه‌های همکاری مشترک و تعیین اولویت‌های همکاری حوزه و دانشگاه در جهت رفع نیازهای جامعه و حل مسائل کلان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از اقدامات در این راهبرد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمایت از حضور علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حوزویان و دانشگاهیان در مراکز علمی یکدیگر، معرفی اسوه های علمی، فرهنگی ـ سیاسی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به یکدیگر، آسیب شناسی تعامل حوزه و دانشگاه و بررسی راهکارهای ارتقای آن، حمایت و توسعه حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت آنها در جهت ارتقاء سطح آموزش عالی کشور را از دیگر اقدامات ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه برشمرد.

طهرانچی در ادامه با تأکید بر انجام پژوهش‌های فرهنگی، اظهار داشت: پژوهش فرهنگی به معنای ایجاد و تأسیس پژوهشکده نیست، بلکه به معنای تعریف و تبیین نظام موضوعات پژوهشی و ارائه برنامه‌های متناسب با آنهاست. شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید در تعامل با پژوهشگاه، یک برنامه علمی پژوهشی فرهنگی در فضای دانشگاه داشته و بر بستر پژوهشی حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از لحاظ اجتماعی نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی تعهد دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جریانات جناحی و فردی در انتخابات برخورد می‌کند و هدف این دانشگاه برگزاری انتخابات سالم و پرشور و تشکیل یک مجلس انقلابی جوان با توجه به شاخص‌های مقام معظم رهبری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم دانشگاه آزاد اسلامی در دعواهای جناحی و فردی ورود کند. دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه انتخابات فعالیت روشنگرانه خواهد داشت و از بسیج‌ و تشکل‌ها انتظار داریم در محیط‌های دانشگاهی نشاط دانشجویی و انتخاباتی ایجاد کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top