تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/27 - 13:41
کد خبر: 338781

نامه اعتراضی جمعی تشکل‌های دانشجویی درباره مسئله شیخ زکزاکی

جمعی از تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای تاکید کردند: برای ما دانشجویان، آزادی حق‌گویان و دفاع از عدالت خواهان در سایر نقاط جهان واجب است، بنابراین از مسئله شیخ زکزاکی کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از تشکل های دانشجویی در اعتراض به نهادهای مسئول در رابطه با شیخ زکزاکی نوشتند: برای ما دانشجویان آزادی حق‌گویان و دفاع از عدالت خواهان در سایر نقاط جهان واجب است، بنابراین از مسئله شیخ زکزاکی کوتاه نخواهیم آمد.

در این نامه آمده است:

« آقایان مسئول

این چندمین مرتبه است که مسئله‌ حساس و مهم  شیخ زکزاکی را گوشزد می‌کنیم و هر بار نه تنها وضعیت بهبود نمی یابد بلکه شاهد وخیم تر شدن اوضاع نیز هستیم. شیخ زکزاکی عزیز در مسیری قدم نهاده که آمال و خواسته اش عدالت و داد برای همه ی انسان‌ها به دور از نژاد و قومیت می‌باشد و انتهای آن، ولایت الله و نفی ولایت طاغوت است. پس بر مسئولین مربوطه واجب بود تا با چنین آرمانی همراهی کنند و نگذارند گویندگان حق و آزادی زیر چکمه های ظلم دولت ها له بشوند.

اما افسوس، در حالی که ده ها ترکش در سر و بدن شیخ زکزاکی جای گرفته است و وخامت حال ایشان بر کسی پوشیده نیست و درحالی که اطرافیان این بزرگوار زنده ماندن ایشان را معجزه می‌دانند، هر گاه به مسئولین وزارت خارجه شکایت می شود که برای درمان شیخ چه اقداماتی انجام شده است، در جلسات می گویند که مشغول دیپلماسی پنهان هستیم!

در آخرین اقدامات آقایان شاهد دیدار معاون اقتصادی آقای روحانی با رئیس جمهور نیجریه بوده‌ایم. آنچه از این واقعه در رسانه ها منعکس شده است نه پیگیری درمان شیخ که تشکیل کمیسیون های اقتصادی بدون کوچکترین اشاره ای به این بزرگوار بوده و بعد از پیگیری بسیار توسط دانشجویان صرفا سخنگوی وزارت خارجه اعلام می دارد در این دیدار مسئله ی شیخ زکزاکی نیز مطرح شده است.

آیا اهمیت شیخ زکزاکی این حد پایین است که بعد از فشار رسانه ها و دانشجویان صرفا بیان شود که از خمینی نیجریه نیز سخن به میان آمده؟ و حال آنکه تاثیر این سخن چه بوده که چند روز بعد از ملاقات شیخ دستگیر می شود؟و در نهایت آنچه منعکس شد همکاری بر سر مبارزه با تروریسم بود در حالی که دولت نیجریه جنبش اسلامی در این کشور به رهبری شیخ زکزاکی را گروه تروریستی می خواند.

آیا پیگیری های مسئولین از این تلخ تر هم می توانست بشود که انتظار دارند دانشجویان مسلمان و حق جو آرام بنشینند؟ خطر شهادت چنین عالم مجاهد و بزرگی مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به آرامی گذشت. بویژه هنگامی که شنیده شده است برخی حضرات به مسئولین نیجریه گفته اند قصد حمایت از شیخ را ندارند. اگر حمایت ما از جنبش اسلامی نیجریه که در عقیده سیاسی و مذهبی کاملا منطبق بر انقلاب اسلامی می باشد نتیجه اش چنین است، پس حمایت ما از سایر گروه های آزادی خواه که چه بسا در نظر و عمل تفاوت هایی با نگاه انقلاب دارند چگونه می‌باشد؟ بی شک با چنین رویه ای باید منتظر تغییر نگرشی جدی از جانب مستضعفان جهان  نسبت به جمهوری اسلامی بود.

مسئولان مربوطه باید در دانشگاه حضور یافته و پاسخ گوی اقداماتی که می توانستند انجام دهند و صورت نگرفت و آنچه نباید انجام یا گفته می شد ولی  صورت گرفت باشند. باید پاسخ گو بود که چرا سفیر نروژ در نیجریه هم به دیدار شیخ در زندان می رود اما آقایان به اندازه یک دیدار هم حساسیت از خودشان نشان نمی دهند تا شاید دست کم مرهمی بر دل هایی باشد که از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران نا امید گشته اند.

در این واقعه ناگوار تمامی دستگاه ها و نهادها که هدف پیگری اهداف انقلاب در آنسوی مرزها را دارند، باید بگویند که چه فعالیت هایی در رابطه با این مهم داشته‌اند و این پاسخگویی می‌بایست در جلسات رسمی با حضور کارشناسان انجام شود نه در جلسات خصوصی تا بیش از این افکار عمومی جریحه دار عدم حمایت از شیخ نشود.

ما دانشجویان همانقدر که مشکلات کشور خودمان برایمان مطرح است، آزادی حق گویان و دفاع از عدالت خواهان در سایر نقاط جهان نیز بر ما واجب است چرا که برقراری داد در تمام این کره خاکی از همین مسیر می گذرد. بنابراین از مسئله شیخ زکزاکی کوتاه نخواهیم آمد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
مجمع حزب الله دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
بسیج دانشجویی دانشگاه بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه سوره
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه مطهری
بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top